Ok att donera sperma när flickvän är gravid?
Min sambo pratade om att göra det när vårt första gemensamma barn var 6-7 månader gammal samtidigt som han var livrädd för att göra mig gravid igen. Blev faktiskt väldigt sårad, det var som att han sa att han hellre ville ha barn med precis vem som helst i hela världen än sitt barns mamma som han lever tillsammans med. Vet att det inte riktigt är samma sak men det var så det kändes.
Vad jag vet gjorde han inte det (men kan ju inte veta säkert) och nu 2 år senare väntar jag vårt andra gemensamma barn (jag har barn sen innan också).
Jag är också lite rädd för det här att barnen skulle råka bli tillsammans.. Har läst om att sånt har hänt , det var nog i USA. Vet att det inte är anonymt här men helt omöjligt är det ju inte. Jag skulle isåfall tycka det var ok om han gör det när våra barn är vuxna, det skulle inte kännas så bra om han gjorde det nu. Men han bestämmer ju själv och jag bestämmer om jag skulle kunna fortsätta vara tillsammans med honom om han struntar i hur jag känner.
Samtidigt tycker jag att det är jättebra att det finns män som donerar.. Min dotter har en kompis som blev till på det sättet. Man får väl helt enkelt göra det om man är singel eller har en partner som är ok med det, det är nog viktigt att prata om tidigt i förhållandet isåfall.