Särbo hur länge?
Distansförhållande är tufft, men kan också innebära att man bygger en bra grund som man missat om man setts varje dag eller flyttat ihop fort.
Har ett långdistansförhållande min min fästman, han bor i Minnesota USA och jag i en småstad i södra Sverige. Så utöver distansen har vi även tidsskillnaden att arbeta emot (han är 7h efter mig). Vi har varit ett par i över 2 år och förlovade i 10 månader.
Vi vet inte när vi kommer få möjlighet att flytta ihop, men förhoppningsvis inom några år när min yngsta blivit lite äldre. Just nu så ses vi 7 dagar varje månad, och då åker vi varannan gång till varandra. Under sommaren var han här i 2 veckor och jag var hos honom i 2 veckor. Det var fint planen är att jag ska flytta dit, då han äger ett stort företag som inte är flyttbart. Däremot behöver han inte vara på plats hela tiden så vi hade kunnat åka till Sverige ofta.
All tid vi lägger på att prata och skriva utan att ses har gjort att vi verkligen lärt känna varandra väl. Det är en tid jag inte hade velat vara utan och som jag känt att jag missat i tidigare förhållanden då allt bara gått fort och den fysiska kärleken tagit över så att man inte lärt känna varandra på djupet. Min nuvarande är den enda jag introducerat för mina barn, vill jag tillägga.
Kämpa på, det kommer vara värt det i slutändan. Och dejta digitalt, det är faktiskt väldigt mysigt med digitala dejter också.