Cancer
Har någon eller levt nära någon med cancer. Bröstcancer som har spridit sig till armhålan
hur har den resan varit?
vill gärna veta för att kunna få en bild på ett ungefär vad som kommer att komma för mig och min familj
tack
Har någon eller levt nära någon med cancer. Bröstcancer som har spridit sig till armhålan
hur har den resan varit?
vill gärna veta för att kunna få en bild på ett ungefär vad som kommer att komma för mig och min familj
tack
Båda mina föräldrar dog i cancer.
Först min mamma för 16 år sen och sen min pappa för 2 år sen.
Ingen av dom hade dock bröstcancer, men " resan" till döden är nog ganska lik vad för cancer du än går igenom.
Sen beror det ju på behandling osv som man gör eller inte gör/ vill göra hur det går.
Förstår nog inte riktigt vad du vill veta?
Som alla sjukdomar som man kan dö av så är det ju ingen dans på rosor. Cancer är skit!
Det är inte som i filmer, ett lyckligt slut precis när du sagt det du vill säga till den som dör.
I verkligheten så kan personen må helt ok ena dagen och vara död nästa dag utan att man har hunnit säga det man ville för att man trodde man hade mer tid.
Så ta vara på tiden att säga det ni vill..skulle jag säga.
Bröstcancer är en sort med god prognos. Känner två personer som klarat behandlingen bra
Min mamma har obotlig cancer (ej bröstcancer), som än så länge dock är behandlingsbar. Den kommer inte att försvinna, men går att hålla i schack, och hittills har den inte spridit sig till några livsviktiga organ.
Omöjligt att säga om hon har 1 år eller 10 år kvar att leva. Hon är över 70 så det påverkar också. Vi tar vara på den tid som finns. Än så länge mår hon ganska bra, även om behandlingarna kan vara tuffa.
Cancer är alltid mer eller mindre allvarligt. MEN, många blir idag botade, och även om cancern ofta kommer tillbaka förr eller senare, kan man ibland leva länge med cancer. Det finns många effektiva livsförlängande behandlingar.
Även om den spritt sig till axillen är prognosen god. Vad är behandlingsplanen? Vilken typ av bröstcancer är.det?
Hade en släng av cancer för rätt många år sedan och cancer i sig är ju inte särskilt smärtsamt annat än när det är riktigt illa. Det tuffa är snarare behandlingen, biverkningar, att man hade andra planer och tröttheten utifrån att det knappast handlar om en dags behandling, utan oftast en blandning.
Det finns rätt många som genomgått behandling för all möjlig cancer, och det finns knappast någon vits att exakt förvänta sig något särskilt, annat än att sjukdomen faktiskt kommer ta viss ork
Hade en släng av cancer för rätt många år sedan och cancer i sig är ju inte särskilt smärtsamt annat än när det är riktigt illa. Det tuffa är snarare behandlingen, biverkningar, att man hade andra planer och tröttheten utifrån att det knappast handlar om en dags behandling, utan oftast en blandning.
Det finns rätt många som genomgått behandling för all möjlig cancer, och det finns knappast någon vits att exakt förvänta sig något särskilt, annat än att sjukdomen faktiskt kommer ta viss ork
Beklagar din diagnos 🥲.
Jag har själv haft bröstcancer utan spridning, diagnos i maj 2023.
Har klarat mig själv igenom det som ensamstående med två barn i tonåren.
Vill tipsa om att gå med i en fb-grupp för bc. Där får man jättebra stöd och inte såna här dumma kommentarer du fått här. Finns även en annan grupp som heter cancertjejer.
Det är ett standardiserat vårdförlopp så du kliver på tåget så går det. Det är ganska skönt även om vissa saker går så fort imbörjan så man inte hinner med mentalt. Det är en tuff behandling som man blir sjuk av? sen kanske efterbehandling i 5 år kanske 10 år i värsta fall. Men de allra flesta blir cancerfria!
Hoppas det går bra för dig ❤️!