• Anonym (Hyggligt tränad)

Styrketräna hemma. Tips tack

Ni som är kunniga inom området... Är kvinna, 45+ som skulle vilja bli rejält mycket starkare i ben och armar. Jag har tillgång till hantlar 2, 4 och 6 kg samt en kettlebell  på 16 kg hemma. Har även en vadderad träningsbänk. Vilka hemmaövningar rekommenderar ni? Armhävningar? Burpees? Och jag fattar så klart att jag inte kommer bli nån bodybuilder men det är inte heller mitt mål.

Jag håller på med en annan sport och skulle troligtvis gynnas av mer ben- (explosivitet) och armstyrka.

• Svar på tråden Styrketräna hemma. Tips tack
  • Anonym (C)

Dela små och stora kroppdelar under ett och samma pass. De stora för män iaf hjälper till med att boosta våran testo. Därför är det bra om man typ tränar rygg med armpass. Det hjälper dom små musklerna i armarna att växa mera fort. 

Stjärten tror jag räknas till som en stor. Så du kan ju typ köra stjärt och magen eller så. 

• Anonym (C)

Och här är något viktigt för er kvinnor. Ofta vill ni bränna fet. Men detta är annorlunda mellan kvinnor eller pojkar. Vill vi bränna fett ska vi inte äta innan träning. Men vill ni bränna mera fett ska ni ta ett litet mål.

For women, the results show that eating before they exercise is better than eating after if they want to burn fat. Women's bodies tend to burn fat more easily than men's, and are not fuelled so much by carbohydrates. Moreover, women are much better at conserving carbohydrates during exercise

• Lynx123

Kör Caroline Girvans Iron på YouTube. Jättebra 30 dagars intro!!!

Anonym (C) skrev 2024-08-28 19:14:21 följande:

Och här är något viktigt för er kvinnor. Ofta vill ni bränna fet. Men detta är annorlunda mellan kvinnor eller pojkar. Vill vi bränna fett ska vi inte äta innan träning. Men vill ni bränna mera fett ska ni ta ett litet mål.

For women, the results show that eating before they exercise is better than eating after if they want to burn fat. Women's bodies tend to burn fat more easily than men's, and are not fuelled so much by carbohydrates. Moreover, women are much better at conserving carbohydrates during exercise

Nu är jag normalbyggd så har inget jättebehov av att bränna fett, men äter innan min vanliga träning gör jag alltid för att överleva den. Tar energin slut halvvägs är jag rökt. Skrattande
    Lynx123 skrev 2024-08-28 19:42:00 följande:

Kör Caroline Girvans Iron på YouTube. Jättebra 30 dagars intro!!!

Ska definitivt ta en titt på den. Tack för tipset.
  • Anonym (C)
    Anonym (Hyggligt tränad) skrev 2024-08-28 19:56:45 följande:
    Nu är jag normalbyggd så har inget jättebehov av att bränna fett, men äter innan min vanliga träning gör jag alltid för att överleva den. Tar energin slut halvvägs är jag rökt. Skrattande
    Härligt! Vill du orka mycket tänk på andning ;) 

In genom näsan och ut genom munnen. 

Förr brukade jag dra upp mobilen mellan passen då jag är blyg. Satt där på gymmet och leta på mobilen. 
    Sen slutade jag att göra det och använda bara mobilen som en timer. Under den timern så var allt jag skulle göra att syresätta mina muskler. Jäklar vilka pass det blev ;) 
Svar på tråden Styrketräna hemma. Tips tack