Utdöda namn
Vilka fler namn finns det förutom Augusta, Eugenia, Albertina och Gustafa som är utdöda?
Vilka fler namn finns det förutom Augusta, Eugenia, Albertina och Gustafa som är utdöda?
1649 personer heter Augusta.
1673 personer heter Eugenia.
1168 personer heter Albertina.
5 personer heter Gustafa, 364 heter Gustava.
Utdöda namn?
Utdöda namn? Eugenia är ett släktnamn, ja både det och den maskulina varianten Eugenio. nästan alla min morfars barn har detta namn som andra namn
Jag hittade en flicka i en dopbok från 1870-talet som döptes till Choklatia. Eller om det var med d istället för t. Måste anses väl utdött.
Beda vet jag inte hur många som heter idag. Känns väldigt gammaldags.
Jag hittade en flicka i en dopbok från 1870-talet som döptes till Choklatia. Eller om det var med d istället för t. Måste anses väl utdött.
Beda vet jag inte hur många som heter idag. Känns väldigt gammaldags.
Alfreda, Björna, Bengta, Berta, Adolfina, Hulda, Hjördis. Och vi får väl hoppas att ingen uppväcker dem igen!
Utdöda namn? Eugenia är ett släktnamn, ja både det och den maskulina varianten Eugenio. nästan alla min morfars barn har detta namn som andra namn
Alfreda, Björna, Bengta, Berta, Adolfina, Hulda, Hjördis. Och vi får väl hoppas att ingen uppväcker dem igen!
Vänta bara, snart blir Hulda, Berna, Berta, Bernhard, Konrad och Valdemar tillbaka. Det brukar vara 100-1120 år mellan namntrenderna numera. Därefter kommer nog dubbelnamnen tillbaka. Tänk när det blir flera små Maj-Lis, Gun-Marie, Sven-Erik och Lars-Håkan som börjar första klass.