Mayjel skrev 2024-12-15 19:16:11 följande:
Vad roligt! Måste ha varit bakom Hotell Radisson då, om ni inte åkte förbi Mölndahls S&N.
Jag fick också se tårtan med malta häromdan, inne på Saluhallens Steinbrenner. Den var lite rosa i moussen på toppen. Smakade det gott med ris i tårta? Lite undrande igen. Glögg är inte riktigt min grej men det lät ändå lite påhittigt med en sån tårta.
Ja, deras soppbufféer är både goda och generösa med sina tillbehör, plus så mycket tårta man orkar äta. Tänkte också gå dit i veckan, fast ensam då. Hoppas ni åt nåt gott även på Kronhusbodarna

Jag är så virrig och snurrig att jag inte vet var vi var 😅 Men min kompis bor i Göteborg, så hon hittar desto bättre. Det var i ett rosa hus, ett stenkast från Fröken Olsson.
Maltatårtan var mild och god, på samma sätt som ris à la malta är. Precis, den var lite ljusrosa på toppen. Riset var mixat till en kräm så jag tänkte knappt på att det var ris, men det var gott! Glöggtårtan var påhittig och god, men gillar du inte glögg så tycker du nog inte om den, för den var ganska smakrik.
Soppbuffé är gott och värmande efter att ha gått på julmarknad! Ja, det var mycket tillbehör och de fixade vegetarisk soppa till mig när jag bad om det. Jag hade sparat plats i magen och orkade äta en liten bit av varje tårta 😋 Jag tycker verkligen att du ska gå dit! Kaffe ingår också i priset om du dricker det ☕️🍰 Hoppas du får det trevligt och gott! 🌞