Inlägg från: Anonym (Rob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rob)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Anonym (Öpple) skrev 2024-08-31 00:15:52 följande:
    Du startade en tråd och propagerade för viktkontroller för kvinnor. Kan inte tänka mig att du har ändrat åsikt sen ett par dagar sen.

Du är en fascist, en misogyn sådan.
    Ge ett förlag för att bromsa utvecklingen mot övervikt i samhället?   
    Du tror inte viktkontroller skulle fungera?   

Att bagatellisera övervikt trots att det är vår tids största hälsoproblem.  

"Worldwide, at least 2.8 million people die each year as a result of being overweight or obese, and an estimated 35.8 million (2.3%) of global DALYs are caused by overweight or obesity."

Det är så löjligt mycket mer än corona och ingen pratar om detta !
  • Anonym (Rob)
    Emala skrev 2024-08-31 01:46:05 följande:

Män som gnäller om att de är "ensamma" och besatta av kvinnors BMI,  och dessutom utstrålar bitterhet.
    Det är inte attraktiva egenskaper, alls! 
    Varför är du besatt av kvinnors vikt och BMI,  det är ju bara att sålla bort de kvinnor som inte tilltalar dig?
    Jag är gift, men om jag varit singel och sökt efter män så hade jag ju aldrig gnällt på Familjeliv över de män där ute som inte passar mig...
    Sluta haka upp dig på de kvinnor som inte intresserar dig och lägg istället din tid och energi på de kvinnor som faller dig i smaken 

Jag lägger mycket energi på dejting. Det bästa de att se jag vart 40+ har antalet kandidater sjunkit drastiskt.  När jag var 30+ kunde jag dejta flera intressanta kandidater om året.  I år har jag endast varit på en dejt på hela året.  
    De kvinnor som faller mig smaken finns inte längre...
    Varför är det så få kvinnor 30+ som inte håller måttet kan man fråga sig.
  • Anonym (Rob)
    Faile skrev 2024-08-31 02:07:38 följande:
    Frågar dig samma sak som i en annan tråd. 

Hur ser du på par som varit tillsammans/gifta många år, 20-30 år. Som börjar unga och snygga och numera är åldrade och överviktiga. 

Tycker du synd om de för att de blivit fula ( i dina ögon ) eller tycker du det är fint med par som kan åldras tillsammans? 
    Jag skulle säga att det beror på ålder. Gifta i 20-30 år.  Så skulle se kunna vara säg 50-60 år.  Det kan jag tycka är lite väl tidigt för att ge upp formen. 70+ plus kan jag ha större förståelse för dock. Men ändå viktigt att behålla musklerna i den åldern.

Se detta par 61 resp 56 år. Det borde vara goals.

mymodernmet.com/senior-korean-couple-okdong-fit/
  • Anonym (Rob)
    EnAnonumius skrev 2024-08-31 12:49:45 följande:
    Klart att antalet kandidater sjunker drastiskt på 40+ strecket.

Kvinnor genom hushållsarbete och sitt arbete de har (många jobbar ju inom vården) gör ju att kvinnor får lite mer muskler och blir där med får ett högre BMI än dina anorektiker ideal. DET, varken du gillar fakta eller inte, är naturligt att man får ett visst högre BMI (utan att vara fet alls) då man musklar upp kroppen en del alt efter som åren går...

Du verkar ju ha stagnerat i utvecklingen och stannat kvar i ett tonårstänkande och tror att en människa kan ha sin tonårskropp hela livet, och då förespråkar anorektiker ideal uppe på det.

Sedan så skall man inte tala om dina fascistiska förslag om "viktkontroller".

Det finns många länder som faktiskt har punktskatt på sockersötade drycker och godis. Och de nyttiga livsmedlen har lägre ´skatter (moms är en form av skatt).
    Det systemet skulle ju hjälpa långt mycket mer än att använda sig av dina fascistiska metoder.
    Jag tror inte punktskatt kommer hjälpa mer än marginellt. Det har man sett när det infördes i de nordiska länderna. Det krävs mycket större förändringar.
    Folk äter för mycket idag helt enkelt.  

Fysisk aktivitet hjälper inte heller nämnvärt.

" Vi kan alltid äta lite mer och då hjälper det inte om vi är fysiskt aktiva. Vi är så energieffektiva, säger Claude Marcus professor vid Karolinska institutet.
  • Anonym (Rob)
    Feminina skrev 2024-09-01 15:23:23 följande:
    Det hjälper inte att gnälla på andras krav, om man själv har höga krav.
    Har man skyhöga krav,  får man helt enkelt se till att matcha andras skyhöga krav.

Man får inte allt man vill och pekar på. Jag får inte Tom Ellis även om han motsvarar mina ideal. Jag kräver dock nte att alla andra män ska se ut som honom bara för det Solig
    Jag tycker inte det är för mycket begärt att vilja träffa en smal partner.  Men det är uppenbarligen så. Eftersom nästan alla är tjocka idag.

Det går inte att jämföra med att vilja ha Tom Ellis.  Så specifikt krav har jag inte.   Inga särskilda krav på längd, hårfärg/hårlängd, ögonfärg, osv.  Däremot vissa krav på personlighet och intressen. 
  • Anonym (Rob)
    molly50 skrev 2024-09-01 12:11:14 följande:
    Du vet att övervikt inte allt beror på överkonsumtion av mat och sötsaker och för lite träning?
    Man kan t ex lida av sjukdomar som lipödem eller hypotyreos eller stå under behandling med kortison.
    Kortison kan dessutom ha ökad aptit som en biverkning.
    Så alla som är överviktiga behöver inte vara det pga att de äter för mycket.
    Du har ju själv ett bmi på 23. Vad är din ursäkt till det?
    Enligt dina egna preferenser så är du ju fet.
    Jag har gått upp 10 kg sen jag började på gym.  Så ja min ursäkt är väl att muskler väger helt enkelt.  Jag är fortfarande normalviktig dock.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Nej) skrev 2024-09-06 23:07:37 följande:
    Problemet är att även smala kvinnor vet att de kan gå upp i vikt närsomhelst. På grund av graviditet, sköldkörtelproblem, PCOS etc. Alla väldigt vanligt hos kvinnor. 

Så att välja en snubbe som vill ha smala tjejer är ju att skjuta sig själv i foten. Visst kanske man kan ligga ett tag men i längden vill man ju ha någon som älskar en efter graviditet, genom sjukdomar etc. Ett förhållande handlar ju inte om 6 månader framåt, utan om resten av livet. Helst. 

Sedan vet ju inte jag hur dina föräldrars äktenskap var, du kanske växte upp med nya babes för pappa varje vecka eller en mormor som är supermodell trots över 80 år. Men det är ju inte så de flesta har det. 
    De flesta kvinnor går upp i vikt med åldern.   De ser man bara på hur få smala 30+ kvinnor det finns.  Nästan obefintligt.

Men skulle man hitta en så är det nog relativt sannolikt att hon håller sig hyfsat smal livet ut också...
  • Anonym (Rob)
    EnAnonumius skrev 2024-09-07 15:00:39 följande:
    Hur många kvinnor skulle vilja ha ett fetto som dig?
    Om jag vore ett fetto så.  Men sen finns det många kvinnor som gillar dadbods.  Jag ser ofta tjocka män tillsammans med snygga slanka kvinnor.
  • Anonym (Rob)
    EnAnonumius skrev 2024-09-07 15:28:31 följande:
    Klart att du är ett fetto.  Du har ju ett BMI på 23, det är ju fett enligt dina egna utsagor, då kvinnor är tydligen feta enligt dig om de skulle ha ett BMI på 22.

Så när skall du fatta  att man kan ha en normal fettratio även om man har en BMI på 22-25?
    De flesta kvinnor har inte lika mycket muskler som jag har.   Det är fakta att kvinnor har svårare att lägga på sig muskler.  
    Det går inte att jämföra män som tränar med kvinnor.

De flesta svenskar har ett onormalt BMI-mått. För män som styrketränar behöver det inte vara ett problem. Men för kvinnor krävs en annan metod, visar ny forskning. Är det dags att skrota BMI-måttet?

www.svd.se/a/LlWqEQ/bmi-far-kritik-manga-normalviktiga-har-ohalsosamt-mycket-bukfett
  • Anonym (Rob)
    Anonym (...) skrev 2024-09-07 16:44:36 följande:
    Ja förbränningen saktar väl av med åldern så det verkar som att man måste äta mindre när man blir äldre om man vill hålla samma vikt. Eller röra på sig massa mer. Det verkar många inte vilja göra, de verkar hålla i gamla vanor. För min del säger kroppen ifrån, vill inte ha lika stora portioner. Förr fick jag tex i mig en hel pizza, det kanske skulle gå nu med om jag försökte men jag blir mätt fortare. Jag har antagit att det beror på att kroppen behöver inte lika mycket längre. Men jag håller också koll på vikten och kollar av energiintaget ibland. Man vill ju inte att det ska bära iväg
    Precis, det är en myt att förbränningen går ner.  Utan att folk blir fetare med ålder beror på ökat energiintag.

www.dn.se/vetenskap/minskad-amnesomsattning-inte-orsak-till-viktokning-i-medelaldern/
  • Anonym (Rob)
    Anonym (...) skrev 2024-09-07 16:55:27 följande:
    Fast alla uträkningar på energiintag jag tittat på blir lägre för en äldre person med samma vikt, längd, kön osv. Det jag menade var att jag tänker att äter man samma som när man var ung så kommer man inte kunna hålla samma låga vikt
    Ja, det kan ju vara så att du rörde dig mer förr.  Men märker man att man går upp i vikt med åldern är det ju bara att dra ner på portionerna.  Kroppen vänjer sig ganska snabbt.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Samma här) skrev 2024-09-07 17:25:43 följande:

Känner precis likadant för män för få snygga män är hellre själv än att bo med en fet egotrippad blekfet jättebaby!

Jag klandrar dig inte. Men kvinnor har lättare att hitta en man.   Dessutom är det många män som tränar.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-07 21:57:25 följande:
    Det är den inte.. jag reagerar på att vissa användare som anser sig vara vettiga blir så frustrerade att personangreppen börjar hagla. 
    Det är uteslutande tjockisar som tar illa upp för att jag anser att man kan vara överviktig redan vid bmi 22.  Det är många som inte vill stå för att de är tjocka.  
    Tyvärr, är det en effekt av att övervikt har normaliserats i samhället.
  • Anonym (Rob)
    Feminina skrev 2024-09-09 00:57:51 följande:

Lite tragikomiskt är det allt, när mannen i videon beklagar att alla kvinnor blivit så överviktiga och fula. För är han enligt sig själv, guds gåva till kvinnorna?
    Så tack så mycket för den komiska videon, ett gott skratt förlänger livet. 

Nåväl, ytterligare ett litet additament till det som diskuterats.
    Ni säger att mäns preferenser är slanka, smala kvinnor, och att ni ogillar övervikt. Trodde ni att kvinnor skulle nöja sig med mindre än er?
    Smala kvinnor föredrar också smala, vältränade män. Så vad ska då hända med den förkrossande majoriteten av överviktiga män, om alla kvinnorna bantar ner sin vikt? Har vi verkligen råd att få en så stor andel av ensamma män? 

Det känns inte som att den här propagandan är riktigt genomtänkt? Alls!

Det där stämmer inte.  Jag ser massor med slanka kvinnor som har män med kagge.

"Är du man och bär runt på några extrakilon?
    Misströsta inte! Enligt en studie föredrar kvinnor män av det större slaget i sängkammaren, skriver brittiska Metro"

Endast 9% av kvinnorna föredrar en smal man.
    De allra flesta föredrar dock en rund man.

"2 544 brittiska kvinnor deltog i studien och de stora männen vann ? stort. Hela 38 procent av kvinnorna säger sig föredra en omfångsrik man, medan 21 procent helst vill ha en vältränad man.
    Anledningarna som kvinnorna gav var att rundare män är mer omtänksamma i sängen och bryr sig mer om sin partners njutning. 9 procent valde i första hand en liten, smal man."

Så om kvinnorna går ner i vikt kommer det att fortfarande att finnas gått om män med stort omfång.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/ddrVbX/studie-darfor-foredrar-kvinnor-storre-man-i-sangen
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Öpple) skrev 2024-09-09 22:21:45 följande:
    Tror inte han trollar när han pratar om viktkontroller. Den här tråden handlar ju om hur fula alla kvinnor är. Tycker det är ganska uppenbart vilken sorts människa Rob är.
    mindervärdeskomplex, försök till kontroll över kvinnor. Aggressiv överlag. Fascistiska åsikter som egentligen handlar om att sätta sig på folk. (Eller utsedda grupper) skulle inte finna det osannolikt att han också har något emot invandrare t ex. Allt handlar om honom och att han inte gillar sig själv egentligen.
    Det är spännande att läsa hur många sätt man kan förminska en person för att försöka göra dennes åsikter mindre relevant.  
    Det är uppenbart hur alla dessa tjockisar tar illa upp.  Det är som en struts som stoppar huvudet i sanden och inte ser hur feta vi är idag. 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Öpple) skrev 2024-09-09 23:31:20 följande:
    Föreställer du dig att du skapat en tråd som tar upp problem med fetma i samhället?

trodde du skapade tråden för att berätta för kvinnor hur fula de är och att inga män vill ha dom. Eller har du glömt bort din trådstart under resans gång? Och nu är det helt plötsligt synd om just dig som bara tänker på hälsan.

Tragiskt är det. Patetiskt också.
    Övervikten och fetman är ju en konsekvens i att kvinnor tappat sin attraktivitet.  

Båda problemen är har ju en gemensam nämnare.  Hälsa och attraktivitet är väldigt tätt sammankopplade 

Något som är tragiskt är väl att du inte fattar det.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Rob)
    ClumsySmurf skrev 2024-09-10 00:19:20 följande:
    knivig fråga.
    Om jag svarar nej så är jag snyggare, om jag svarar ja får jag enligt dej knulla oftare
    Blir lagom tjock ett bra svar?
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-09 02:04:16 följande:
    Det där stämmer inte.  Jag ser massor med slanka kvinnor som har män med kagge.

"Är du man och bär runt på några extrakilon?
    Misströsta inte! Enligt en studie föredrar kvinnor män av det större slaget i sängkammaren, skriver brittiska Metro"

Endast 9% av kvinnorna föredrar en smal man.
    De allra flesta föredrar dock en rund man.

"2 544 brittiska kvinnor deltog i studien och de stora männen vann ? stort. Hela 38 procent av kvinnorna säger sig föredra en omfångsrik man, medan 21 procent helst vill ha en vältränad man.
    Anledningarna som kvinnorna gav var att rundare män är mer omtänksamma i sängen och bryr sig mer om sin partners njutning. 9 procent valde i första hand en liten, smal man."

Så om kvinnorna går ner i vikt kommer det att fortfarande att finnas gått om män med stort omfång.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/ddrVbX/studie-darfor-foredrar-kvinnor-storre-man-i-sangen

Ja, tar det som ett ja.
    Det är enda anledningen jag ser till att käfta emot något som är självklart.
    Det och din personlighet enligt din profil "Egoist     Elak     Likgiltig".  Stämmer väl överens med att du är person som mår mycket dåligt och det gäller även generellt för överviktiga.
  • Anonym (Rob)
    EnAnonumius skrev 2024-09-10 04:15:46 följande:
    Är du en idiot?
    Det verkar finnas mycket hat i dig.  Ta tag i din vikt istället.
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.