Inlägg från: Anonym (Rob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rob)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Feminina skrev 2024-08-30 17:40:54 följande:

För att enligt dig är majoriteten av män intresserade av smala och spinkiga kvinnor (dvs din preferens). Om kvinnorna bantar kommer utbudet för de män som är minst attraktiva att minska, då de mer oattraktiva ( enligt dig) kvinnor inte finns kvar att välja längre. 

Eller menar du, att du/ni helt plötsligt skulle bli intressant för de kvinnor som bantat ner sig? De enda som kommer få fler kvinnor att välja på är de mest attraktiva männen.

Det är trots allt ni själva som påstår att kvinnor är kräsna och bara vill ha de attraktivaste männen. Att kvinnor inte vill ha kortare män etc.

Allt enligt era egna resonemang!

Det du menar är att tjocka kvinnor som bantar ner sig till smala skulle helt plötsligt satsa på attraktivare man än när de var tjocka ?   Och eftersom utbudet på attraktiva män inte har ökat så skulle dessa kvinnor istället vara singel istället för att gå på en mindre attraktiv man?
  • Anonym (Rob)
    Feminina skrev 2024-08-30 17:47:07 följande:
    Nej, Åhnej!
    Snygga kvinnor tar inte vem som helst. De slåss såklart om de attraktivaste männen! Jag hörde i en annan inceltråd, att alla snygga män har flera kvinnor samtidigt. Kvinnorna delar alltså hellre på de snygga männen.

Jag älskar era resonemang, för de är så underhållande.
    De kanske inte alltid har flera samtidigt. Men däremot är det större sannolikhet att de är otrogna.
  • Anonym (Rob)
    Feminina skrev 2024-08-30 18:07:00 följande:

Det är exakt det ni själva alltid säger, eller hur? 

Tror du att kvinnorna skulle ändra sina preferenser för långa män pga konkurrensen? Du har väl inte ändrat din trots konkurrensen? Varför tycker du att kvinnor ( som klarar sig bra själva) skulle göra det då?

Men OM ni nu skulle lyckas få slicka de överblivna chipssmulorna på bordet. Hur många tror du då skulle stanna om de hörde ditt krav på BMI 19? 
    Kvinnor ogillar den typen av ytlighet, lika mycket som du ogillar kvinnors ytlighet gällande längd.

Nej, men alla kvinnor har inte preferens för långa män. Även om det är en majoritet.  Men skulle det finnas fler smala tjejer så ökar även antalet kvinnor som inte bryr sig om längd eller har preferens för kortare killar. Är du med ?

Min preferens är inget jag skyltar med.  
    Sen är inte bmi preferens alls lika illa som längd preferens.   BMI kan du påverka men inte längden.  Det är nästan löjligt att göra en sån jämförelse.
  • Anonym (Rob)
    Feminina skrev 2024-08-30 18:29:29 följande:

Kvinnor bryr sig inte om någon jämförelse. Om de vet om den ytligheten så inser de att ditt intresse är oerhört villkorat. Det är inte svårt att öka BMI, det är svårare att bli kortare.

En kvinna som inte har preferens för längd ( de du påstår inte existerar) skulle nog tappa intresset snabbt om de hörde din ytlighet. Jag kan bara tala för mig själv, som ligger enligt din preferens. Hade aldrig valt en så ytlig man. Jag är förstås inte ytlig själv.

Allt jag har skrivit har jag baserat på era ( ensamma mäns resonemang). Det finns trots allt ett otal på familjeliv. Tänk på att alla dessa även blir dina konkurrenter när kvinnorna bantat ner sig till dina önskemål 😏

Fast det är väl det som är grejen.  Ingen tycker det är trevligt när man skyltar med ytliga preferenser.   
    Oavsett om det är längd eller vikt.  
    Generellt skulle jag säga att det inte trevligt att skylta med krav listor överhuvudtaget.  Även om det är personlighetsdrag.

När du säger att du inte valt en man som gillar din yta.  Hade du hellre valt en man som inte gillar din yta. Men valde dig för din personlighet?  Eller hade du helst velat träffa än man som både älskar din yta och personlighet. 
    Jag förstår ärligt talat inte ditt resonemang... 
  • Anonym (Rob)
    Feminina skrev 2024-08-30 18:45:58 följande:

Jag föredrar en man som vill ha mig för min personlighet om jag måste välja. Ytan är något som kommer ändras med åren. Förhoppningsvis inte personligheten. 

Det betyder självfallet inte att jag inte uppskattar att han gillar mitt utseende. Det är dock sekundärt. Jag passar mig för män som faller endast för mitt utseende. 

Lycka till.  För ditt utseende är det första man ser och som ger insidan en chans.
    Det är många kvinnor som lever i bubbla och tror att det är deras fantastiska personlighet enbart män blir kär i...
    Men så är inte fallet och de flesta kvinnor har inte fantastiska personligheter och har oftast vilt skilda intressen också...
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Öpple) skrev 2024-08-30 18:52:42 följande:
    Det är inte kvinnors fel att du är singel.
    Ursäkta att jag är brutalt ärlig.  Men lever man på rosa moln behöver man kanske väckas.
  • Anonym (Rob)
    Feminina skrev 2024-08-30 18:59:18 följande:

De flesta män har inte fantastiska personligheter heller. Därför får man vara kräsen. Där har du möjligen en anledning, till det du kallar för kvinnors kräsenhet. 

För en kvinna krävs det att mannen har en jäkligt bra personlighet. Om det inte bara ska handla om sex. Tror du att du kvalificerar för det kravet? 

Du är så mån om att kvinnor ska motsvara dina preferenser. Men motsvarar du kvinnors preferenser?

Nej, personlighet suger lika mycket som min längd.  Därav hade det underlättat om jag var lång för att liksom kompensera för det.
    Introverta har undertag mot extrovert. Liksom korta mot långa.
  • Anonym (Rob)
    Feminina skrev 2024-08-30 19:04:27 följande:
    Eller så kan du kompensera längd med en bra personlighet. Något du kan påverka, eller hur? 😏
    Absolut, men förutsätter ju fortfarande att utbudet att visa en bra personlighet för finns också.
  • Anonym (Rob)
    Feminina skrev 2024-08-30 19:12:17 följande:

Oroa dig inte för mig, jag har en bra intuitionsförmåga för män som endast vill ha mig för utseendet. Det märker jag rätt snabbt.

Jag sade aldrig att det ena helt utesluter det andra, men jag vet att jag kommer att skaffa mig en man som älskar mig även om jag inte har BMI 19 hela mitt liv. 

Absolut, den man som tror att en kvinna på bmi 19 alltid kommer vara det gör ett stort misstag.  
    Jag vet att jag själv gjort det misstaget vilket jag ångrat bittert.  Ett ex frågade den frågan om jag skulle lämna henne om hon gick upp i vikt. Men jag bara skrattade bort frågan.  Såhär i efterhand fattar jag att det var en allvarlig fråga. Men jag kan inte ta tillbaka det.

Kontentan av mitt svar är att jag vill träffa någon som har runt bmi 19 idag.  Men att jag inte skulle lämna henne för några kilos uppgång när hon blir gammal, gravid eller sjuk.  Faller liksom på sin orimlighet.  
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Öpple) skrev 2024-08-30 23:39:44 följande:

Inte enligt ts som vill införa viktkontroller för kvinnor. 

preferenser är något helt annat. ts får ha sina preferenser.

Ts är en fascist.

Viktkontroller bör införas för alla och inte bara kvinnor.  
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.