• molly50

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Anonym (Man) skrev 2024-09-08 19:18:13 följande:
    Ni vrider det så att det blir mer dramatiskt än det borde vara. Jag har inte sett att han sagt att kvinnor inte duger alls om dom inte är trådsmala. Det är en vinkel ni själva kommit på. Han säger att han attraheras av smala kvinnor och att det finns många överviktiga idag, vilket är sant. Vi har aldrig haft så stora problem i vården med övervikt och fetma. Prognosen är även dessvärre att folk kommer bli ännu fetare.

Andra kvinnor duger som människor och i många andra avseenden, men inte just enligt hans preferenser när det kommer till attraktion. Hur orkar ni bry er så mycket om vad just han tycker?
    Det många av oss reagerar på med hans trådar och inlägg är att han skriver att alla kvinnor med ett bmi över 20 är feta och att de ska ha en anorektikers utseende för att han ska tända.
    Samt att han har propagerat för att införa viktkontroller på kvinnor.
    Och han argumenterar gärna för hälsan trots att det inte alls är vad det handlar om,utan bara om hans egna utseendepreferenser.
    Hade det handlat om hälsan så hade han även tagit upp problemen med mäns övervikt då det är fler män än kvinnor som är överviktiga.
    Men det gör han inte. Faktum är att han vägrar svara på frågor om mäns övervikt.
    Då är det inte så konstigt att man reagerar.
    Hade han tagit upp hälsoaspekten för både män och kvinnor så hade säkert diskussionen sett annorlunda ut.
  • molly50
    Anonym (Man) skrev 2024-09-08 19:43:18 följande:
    Så om någon börjar prata om hur kriminaliteten har ökat i Sverige när ni är i personalrummet så kontrar du med att det minsann är sakfel och att vederbörande generaliserar grovt och att det finns orter i Sverige där kriminaliteten inte har ökat.
    Vad har kriminalitet med övervikt att göra?
    Läste du ens den kommentaren jag hänvisade till?
    Ska man kunna föra en diskussion så är det bra om man håller sig till ämnet.
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-09-08 22:28:04 följande:
    Det beror på sammanhanget.
    Tränar man regelbundet kan man ha låg fettprocent utan att vara anorektiker men man behöver inte ha så låg fettprocent för att ha bra hälsa eller för att väldigt många män ska tycka att man är attraktiv.

Många insta-kvinnor har en tendens att bli hånade för att de har högra krav medan de inte verkar ha tänkt på vad de själva har att att erbjuda männen, de verkar inte vara särskilt representiva för kvinnor som grupp men brukar få vara det i vissa situationer.

Det skiljer en hel del mellan övervikt som är dålig för hälsan och robs påstådda preferenser, det är som att han blandar ihop äpplen med päron och diskuterar olika saker.

Om män som kvinnor vill ha skulle propagera för en vikthets som inte är normal skulle jag se det som ett problem, då finns det ju i alla fall något som motiverar dem att vikthetsa. Jag tycker inte att "du kan få Rob" är ett bra argument för vikthets, har han ens försökt att förklara i någon tråd vad vinsten med honom är, förutom att han är kort?

Det påminner om instakvinnorna som efter de förklarat sina krav duckar för frågan "vad har du att erbjuda en man?"

"Tycker du att det är ok att promota för att införa viktkontroller på kvinnor som han har gjort?"
    Nej och jag tror inte att det är särskilt meningsfullt att införa viktkontroller för folk som skiter i sin hälsa, för att de skiter i sin hälsa.
    Det blir som att införa rökkontroller för rökare och en doktor som förklarar att det kan faktiskt vara dålig ide att röka, som om de inte redan visste det.

Tvivlar på att det är meningsfullt med viktkontroller på kvinnor för att vissa skiter i sin hälsa, för att de skiter i sin hälsa.
    Absolut är det så.
    Men de bilder han har visat på kvinnor han tycker är attraktiva är kvinnor som ser ut som anorektiker.
    Jag tycker inte det är ok att promota för att man ska se ut så.

Nej,han har inte förklarat vad han själv har att erbjuda.
    Bara vad han själv tänder på.

Ja,det är fel när dessa instakvinnor pratar om sina krav men inte vill svara på vad de själva har att erbjuda en man.
  • molly50
    Anonym (...) skrev 2024-09-08 22:45:45 följande:
    Poängen flyger dig över huvudet som vanligt. Det var väl för att illustrera hur orimligt det kan bli att klaga över att någon generaliserar när man vill diskutera just i generella termer och inte diskutera undantagen!
    Det vi diskuterade var en person som inte ens nämnde något om att övervikten ökat utan bara skrev att det inte finns någon annan orsak till övervikt än fel kosthållning och för mycket stillasittande.
    Det är skillnad på att diskutera i generella termer och att generalisera så grovt som den personen gjorde.
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-09-09 02:24:10 följande:
    "Ja,det är fel när dessa instakvinnor pratar om sina krav men inte vill svara på vad de själva har att erbjuda en man."

Fel och fel, så länge det är helt lagligt att välja bort de som själva inte har något att erbjuda är det ingen som väljer dem, vem skulle då känna sej motiverad att försöka leva upp till deras krav?

"Nej,han har inte förklarat vad han själv har att erbjuda.
    Bara vad han själv tänder på."

Så om jag påstår att han med sina trådar övertygat 0 kvinnor att crossfit två gånger i veckan är en bra ide, tycker du att jag har fel då?
    Jag har aldrig påstått att det är olagligt.
    Men har man krav på andra så ska man väl ha något att erbjuda själv också.
    Oavsett om man är kvinna eller man.

Nej,och det har jag väl inte heller påstått.
    Men han har väl knappast övertygat någon kvinna om att viktkontroller och anorektikerkroppar är någonting bra heller.
  • molly50
    Anonym (...) skrev 2024-09-09 14:21:10 följande:
    Man kan visst ha krav på andra om inleda en relation ska vara aktUrkult. Oavsett vad man själv har att erbjuda. Så vissa saker funkar bara inte och då blir det meningslöst att bli ihop med den personen. Oavsett mina egna brister (Som kanske den andre som uppfyller mina krav, kanske inte ens bryr sig om)
    Krav kan man absolut ha,och det har väl de flesta.
    Sen är det ju naturligtvis olika vilka preferenser man har också.
  • molly50
    Anonym (...) skrev 2024-09-09 14:34:53 följande:
    Ja tex han kanske hitta en smal tjej som inte bryr sig om hans BMI eller att han är kort
    Ja,det kan han absolut göra. Men med hans preferenser så verkar han ju leta efter en anorektiker.
  • molly50
    Anonym (Man) skrev 2024-09-09 20:53:51 följande:
    Jag tog till en metafor för något annat, men det gick förbi verkar det som.
    Jag tycker helt enkelt att det är två olika saker.
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-09-09 21:55:05 följande:
    Jag tror du missar min poäng.

Man bör ha något att erbjuda för att inte vara ointressant bottenskrap på partner marknaden men en kvinna får tycka att hon inte behöver erbjuda något tillbaka, för mej får hon det och jag får tycka att hon är dum i hvudet och jag får tycka att hon får skylla sej själv om hon skaffar katt för att slippa känna sej ensam.

Det är reglering av partner marknaden eller när man börjar kräva att andra SKA anpassa sej efter ens egna preferenser, eller när man tycker att man har en rättighet till någon annan jag tycker det går över gränsen.

Jag tror det ligger trollning bakom viktkontroller.
    molly50 skrev 2024-09-09 20:25:54 följande:
    Ja,det kan han absolut göra. Men med hans preferenser så verkar han ju leta efter en anorektiker.
    Om man försöker ha låg fettprocent utan att träna så finns det ju en risk.

Ok. Du menar så. Ja,det kan jag hålla med om.
    Jag vet faktiskt inte om han trollar när han pratar om viktkontroller.

Ja,och letar han kvinnor i hans ålder så har ju många lite extra fett som man får med åldern.
    Så ska han hitta en mager kvinna i den åldern så blir det ju svårt.
  • molly50
    Anonym (Öpple) skrev 2024-09-09 22:21:45 följande:
    Tror inte han trollar när han pratar om viktkontroller. Den här tråden handlar ju om hur fula alla kvinnor är. Tycker det är ganska uppenbart vilken sorts människa Rob är.
    mindervärdeskomplex, försök till kontroll över kvinnor. Aggressiv överlag. Fascistiska åsikter som egentligen handlar om att sätta sig på folk. (Eller utsedda grupper) skulle inte finna det osannolikt att han också har något emot invandrare t ex. Allt handlar om honom och att han inte gillar sig själv egentligen.
    Ja,det är det jag misstänker också.
    Han dyker ju upp i alla trådar som ens nämner ordet vikt och börjar sprida sin vikthets.
    Eller så startar han egna trådar om samma ämne.
    Och det gör att jag tvivlar på att han trollar utan det verkar snarare röra sig om en person som inte mår bra och tar ut det på andra.
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-09-09 23:21:41 följande:
    om han inte mår bra och tar ut det på andra så är syftet att provocera dvs trollning

Sammanfattningen är nog lite sisådär
    Den nakna sanningen som kvinnor inte vill höra om mäns ensamhet är att kvinnor har blivit så mycket incel, de är så otillräckliga för män att mänskligheten kommer att dö ut men kvinnor har lättare att hitta en man och TS personlighet suger lika mycket som hans längd så det hade underlättat om han var lång för att liksom kompensera för det, ditt utseende är det första man ser och som ger insidan en chans.

👍

När någon skriver anonymt på internet är insidan det enda man ser.
    För mig är trollning detsamma som att inte vara seriös.
    Men vi har kanske olika åsikter där.

Jag vet inte om jag kan hålla med om att kvinnor har blivit så mycket incel (eller femcel som det heter när det handlar om kvinnor).
    Men när man ser detta könskrig som ständigt pågår så är det lätt att man tappar tron på män.
    Då väljer man kanske hellre att vara singel än att dejta sådana män.

Det sistnämnda håller jag med om helt.
    Jag träffade min man via nätet och vi lärde känna varandra inifrån och ut.
    Ingen av oss hade profilbild,men vi hade kanske tur som ändå uppskattade varandras utseende.
  • molly50
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-09 23:35:26 följande:
    Övervikten och fetman är ju en konsekvens i att kvinnor tappat sin attraktivitet.  

Båda problemen är har ju en gemensam nämnare.  Hälsa och attraktivitet är väldigt tätt sammankopplade 

Något som är tragiskt är väl att du inte fattar det.
    Men tycker du att du prooagerar för en bra hälsa när du startar en tråd om hur fula alla kvinnor är?
    Och inte nämner ett ord om mäns övervikt,trots att fler män än kvinnor är överviktiga?
    Vill du bli tagen seriöst så borde du vara lika mån om att män ska gå ner i vikt som att kvinnor ska göra det.
    Och att kvinnor inte ska se ut som anorektiker,vilket inte heller är bra för hälsan,
    Det enda du har sagt om mäns bmi är att det är högre pga att de har en högre muskelmassa.
    Ingenting om deras hälsa eller att de ska tvingas till viktkontroller.
    Bara att överviktiga kvinnor är fula och oattraktiva,medans benrangel är attraktiva och vackra.
    Dvs dina egna preferenser och inget annat.
    Då blir det svårt att ta dig seriöst.
  • molly50
    Anonym (...) skrev 2024-09-10 14:09:01 följande:

Underbart

Skulle aldrig våga träffa någon utan att ha sett bild. Eller en gång gjorde jag det, aldrig mer kan jag säga. Men han hade även en ful insida visade det sig 

Ja,vi köpte grisen i säcken,kan man säga. Men det blev lyckat för oss,i alla fall. Glad
  • molly50
    Anonym (Tramsigt) skrev 2024-09-10 15:25:49 följande:
    Jag och numera exet träffades också på nätet utan profilbild men då pratar vi strax över 20 år sedan när det där med digitala bilder inte direkt var vanligt. 

Idag vete tusan om jag ens kommer att ge mig ut bland dejtingapparna framöver om jag känner för att hitta någon ny, eller om jag får lösa det på egen hand. 
    Ja,det var mer än 20 år sedan för oss med.
    Så det hade kanske sett annorlunda ut idag.
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-09-10 14:59:15 följande:
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-09 23:24:22 följande:
    Det är spännande att läsa hur många sätt man kan förminska en person för att försöka göra dennes åsikter mindre relevant.  
    Det är uppenbart hur alla dessa tjockisar tar illa upp.  Det är som en struts som stoppar huvudet i sanden och inte ser hur feta vi är idag. 
    Finns en annan på forumet som ofta roar sej med samma sak, han brukar anklaga någon för ad hominem och i nästa mening gör han själv ad hominem
    ad hominem kan bytas ut mot valfritt argumentationsfel

När en liten grupp kvinnor som bor i ett annat land får representera svenska kvinnor generellt är det något som haltar.
    Jag tycker TS är väldigt motsägelsefull och de som inte håller med om något som helt saknar källa får heta tjockis, är det att vara vara seriös?

"Men när man ser detta könskrig som ständigt pågår så är det lätt att man tappar tron på män."

Det är lätt att vända på det.

Kvinnor har könskrigat friskt i flera år men då heter det feminism, som samhället kastar pengar på. Dessa kvinnor har aldrig kunnat argumentera för sin sak och vissa av de på forumet roar sej med trollande när de förlorar argumentet och sen spelar de oskyldiga offer. Med tiden har de blivit mer och mer osynliga på forumet eller så ligger de lågt.

(Menar jag inte de feminister som har något vett innanför pannbenet, de har inte heller några större problem med sina argument.)

Det är ofta dessa kvinnor som får representera kvinnor rent allmänt när män kastar skit på kvinnor, och vissa av de på forumet roar sej med trollande när de förlorar argumentet och sen spelar de oskyldiga offer.
    Jag vet inte om det är mig eller TS du citerar.
    Men jag har ingenstans påstått att det skulle vara bättre när kvinnor könskrigar.
  • molly50
    Anonym (Man) skrev 2024-09-10 17:12:48 följande:
    Det är för att du inte får ihop metaforen och kopplingen mellan dessa olika scenarios. Men dom flesta ser nog vad jag menar.
    Men kan du då förklara för mig,kopplingen mellan kriminalitet och övervikt?
  • molly50
    Anonym (Öpple) skrev 2024-09-10 18:14:46 följande:
    Nej, de tar inte ut varandra på något sätt. Låter som en ursäkt och validering av könskrigande.
    Ja,jag vet inte vad man ska tro.
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.