• molly50

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Agda90 skrev 2024-08-29 09:11:23 följande:
    Jag tänkte exakt detsamma!

Det känns så fyrkantigt att ha en sådan inställning till kvinnors kroppar. För att inte tala om totalt okunnigt!
    Majoriteten av alla kvinnokroppar förändras efter graviditeter. Inte nödvändigthvis att man går upp en massa i vikt men kroppen förändras. 

Han lever inte i verkligheten och det är hans förlust. 
    Ja,precis!

Ja,så är det ju. Kroppen förändras efter både graviditeter och även i klimakteriet.
    Vi får hoppas att han inte gör någon kvinna med barn. För gud förbjude om hon skulle gå upp 1 kilo under graviditeten och inte orka träna.
    Eller om hon inte börjar träna och går ner i vikt direkt efteråt.
  • molly50
    Feminina skrev 2024-08-29 09:29:49 följande:
    Ja, och jag tycker det är oroande med tanke på att forumet kan ha yngre eller folk med ätstörningar. Om det handlade om grav övervikt hade det varit en annan femma. Nu handlar det om att promota för att kvinnor ska se underviktiga ut.

Precis som du säger, handlar det om en fixering för ett visst utseende och absolut inte om hälsa. Ingen inom vården hade förordat den fettprocenten eller BMI:t.
    Ja,exakt! Den tanken har slagit mig också.
    Den vikthetsen han förordar kan ju leda till ätstörningar hos unga tjejer eller tjejer som kanske redan har ätstörningar och blir sämre i sin sjukdom.
    Det är skrämmande att detta får pågå.
  • molly50
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-29 13:44:34 följande:

Som vanligt är det många tjockisar som vill försvara sin övervikt.

Huruvida vi är överviktig eller inte vet du ingenting om.
    Men oavsett vilket så har de flesta av oss partners och barn sedan länge och du är den som lever ensam med orimliga krav.
    Så det kanske är du som behöver se över dina krav?
  • molly50
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-29 14:48:42 följande:
    Jag lever ett utmärkt liv.  Men nog vore det bättre om vi hade färre överviktiga i samhället.

Inte minst är övervikten bland kvinnorna ett stort problem.

"De flesta svenskar har ett onormalt BMI-mått. För män som styrketränar behöver det inte vara ett problem. Men för kvinnor krävs en annan metod, visar ny forskning. Är det dags att skrota BMI-måttet?"

www.svd.se/a/LlWqEQ/bmi-far-kritik-manga-normalviktiga-har-ohalsosamt-mycket-bukfett
    Varför nämner du aldrig mäns övervikt? Det finns många överviktiga män också,och det är väl,i så fall,lika illa?
    Jag tror inte ett dugg på att du förespråkar en god hälsa utan det handlar om kvinnors utseende och vad du tycker är snyggt.
    Annars hade du väl förespråkat undervikt hos män också.
  • molly50
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 23:44:49 följande:
    Viktkontroller bör införas för alla och inte bara kvinnor.  
    Och hur ska det gå till,hade du tänkt?
  • molly50
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-31 00:33:09 följande:
    Ge ett förlag för att bromsa utvecklingen mot övervikt i samhället?   
    Du tror inte viktkontroller skulle fungera?   
    Viktkontroller skulle ju innebära tvång.
    Och är det ett sådant samhälle du vill ha så vill i alla fall inte jag vara en del av det.
  • molly50
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-31 00:33:09 följande:
    Ge ett förlag för att bromsa utvecklingen mot övervikt i samhället?   
    Du tror inte viktkontroller skulle fungera?   
    Jag undrar också om du vill införa viktkontroller för att få veta vilka kvinnor som passar dina preferenser?
    För det handlar ju knappast om en hälsosynpunkt med tanke på att du tjatar om att kvinnor med ett bmi över 20 är feta och fula,samtidigt som du aldrig nämner mäns övervikt.
  • molly50
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-31 13:42:07 följande:
    Jag tror inte punktskatt kommer hjälpa mer än marginellt. Det har man sett när det infördes i de nordiska länderna. Det krävs mycket större förändringar.
    Folk äter för mycket idag helt enkelt.  

Fysisk aktivitet hjälper inte heller nämnvärt.

" Vi kan alltid äta lite mer och då hjälper det inte om vi är fysiskt aktiva. Vi är så energieffektiva, säger Claude Marcus professor vid Karolinska institutet.
    Du vet att övervikt inte allt beror på överkonsumtion av mat och sötsaker och för lite träning?
    Man kan t ex lida av sjukdomar som lipödem eller hypotyreos eller stå under behandling med kortison.
    Kortison kan dessutom ha ökad aptit som en biverkning.
    Så alla som är överviktiga behöver inte vara det pga att de äter för mycket.
    Du har ju själv ett bmi på 23. Vad är din ursäkt till det?
    Enligt dina egna preferenser så är du ju fet.
  • molly50
    molly50 skrev 2024-09-01 12:11:14 följande:
    Du vet att övervikt inte allt beror på överkonsumtion av mat och sötsaker och för lite träning?
    Man kan t ex lida av sjukdomar som lipödem eller hypotyreos eller stå under behandling med kortison.
    Kortison kan dessutom ha ökad aptit som en biverkning.
    Så alla som är överviktiga behöver inte vara det pga att de äter för mycket.
    Du har ju själv ett bmi på 23. Vad är din ursäkt till det?
    Enligt dina egna preferenser så är du ju fet.
    *Allt = Alltid.
  • molly50
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-01 17:46:03 följande:
    Jag har gått upp 10 kg sen jag började på gym.  Så ja min ursäkt är väl att muskler väger helt enkelt.  Jag är fortfarande normalviktig dock.
    Men du anser ju ändå att man är fet när man har ett bmi över 20.
    Och ditt ideal är ju anorektiska kroppar.
    Så då borde ju inte heller muskler räknas.
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.