Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Anonym (Lamels) skrev 2024-09-07 03:25:08 följande:
    För det är vad det är. Vare sig kvinnor eller män går upp i vikt av någon annan orsak än att de missköter sin kost och motion.
    Jag säger INTE att man skall hålla en vettig diet och motionera.. Det skall man ju göra, så klart.

Fast att säga att den enda anledningen då är man antingen okunnig och/eller en förnekare.
    Du skall bara veta vad mediciner kan ställa till med för tråkigheter.. Finns faktiskt vissa som väljer bort att ta vissa mediciner då biverkningarna av viss medicinen är just viktuppgång. Och det är en viktuppgång som kan vara svår att bli av med fast man motionerar och håller god diet.

Men ja jag vet att det finns folk som väljer att förneka att det finns mediciner som kan ställa till med problem som exempelvis viktuppgång. Och väljer att ta på sig skygglapparna och stoppa fingrarna i öronen och lalla högt "Det säger man bara fötr att skylla ifrån sig, för aaaaalllaaaa vet ju att det enbart är för mycket  kalorier och för lite motion enbart"...
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-07 12:43:10 följande:
    De flesta kvinnor går upp i vikt med åldern.   De ser man bara på hur få smala 30+ kvinnor det finns.  Nästan obefintligt.

Men skulle man hitta en så är det nog relativt sannolikt att hon håller sig hyfsat smal livet ut också...
    Hur många kvinnor skulle vilja ha ett fetto som dig?
  • EnAnonumius
    Anonym (Man) skrev 2024-09-07 13:59:13 följande:
    Alla vet att det finns särskilda fall där en bieffekt är viktuppgång. Men sanningen är att dom allra flesta, alltså en förkrossande stor majoritet, inte kan skylla på sjukdomar.
    Jasså vet alla (100%) det?

Skall man tro signaturen "Anonym(Lamels)" så går ju inte män och kvinnor upp av någon annan orsak än att man missköter dieten och motionen.

Så nej "alla" vet inte det. Det hade du sett om du läst i tråden. Finns fleras än "(Lamels) som förnekar att det kan finnas andra orsaker än just misskötsel av diet och motion. Så det är knappast ovanligt med dessa förnekare.

Sedan så finns det ju lågpannade individer som hävdar att kvinnor är feta redan vid 22BMI, som vägrar att man kan ha ett normalt fettratio fast man har 22-25 i BMI.
  • EnAnonumius
    Anonym (Man) skrev 2024-09-07 15:06:03 följande:
    Jag trodde inte att du blev så provocerad att du kände dig tvungen att uttrycka dig så plumpt..
    Nej jag blev inte provocerad. Varför väljer du att inbilla dig själv att det har med det att göra?

Så det skall vara okey att kalla kvinnor för feta om de har ett BMI på 22, så som TS gör?

Tänk dig för innan du svara mig om du skall svara på detta.

• EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-07 15:05:21 följande:
    Om jag vore ett fetto så.  Men sen finns det många kvinnor som gillar dadbods.  Jag ser ofta tjocka män tillsammans med snygga slanka kvinnor.
    Klart att du är ett fetto.  Du har ju ett BMI på 23, det är ju fett enligt dina egna utsagor, då kvinnor är tydligen feta enligt dig om de skulle ha ett BMI på 22.

Så när skall du fatta  att man kan ha en normal fettratio även om man har en BMI på 22-25?

• EnAnonumius
    Anonym (Man) skrev 2024-09-07 15:33:21 följande:
    Det märks tydligt att du blir provocerad och går till personangrepp. Inbilla dig inget annat. Jag tycker inte att det är rimligt att man anses vara fet bara för att man har ett BMI på över 22. Men om några några personer tycker det bryr jag mig inte om det utan avfärdar det som nonsens. Testa det!
    Vem är du att bestämma åt andra vad de blir provocerad eller inte provocerad av?
    Individer är full kapabel till att avgöra det själva.

Så om du anser att man skall "testa" att avfärda när några lågpannade individer kalla folk (kvinnor i synnerhet då) för feta vid ett normalt BMI, så varför kunde du inte passa på att testa att  låta enskilda individer bestämma själva vad de blir provocerade av?

• EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-07 16:37:27 följande:
    De flesta kvinnor har inte lika mycket muskler som jag har.   Det är fakta att kvinnor har svårare att lägga på sig muskler.  
    Det går inte att jämföra män som tränar med kvinnor.

De flesta svenskar har ett onormalt BMI-mått. För män som styrketränar behöver det inte vara ett problem. Men för kvinnor krävs en annan metod, visar ny forskning. Är det dags att skrota BMI-måttet?

www.svd.se/a/LlWqEQ/bmi-far-kritik-manga-normalviktiga-har-ohalsosamt-mycket-bukfett
    Jaha så nu helt plötsligt går det bra att "skrota" BMI, när det är dig det handlar om, och du får smaka (upprepat) på din egna medicin i tråden. D.v.s att du är fet, med dina 23BMI?

Oavsett "vilken" metod man använder sig av, så är det ändå rätt pantat att bara utala sig tvärsäkert om att en kvinna på 22BMI är fet (per se) som du gör....

Missat att det finn andra i tråden, sedan tidigare, har påtalat att BMI är ett trubbigt verktyg och det finns andra metoder som är bättre? SÅ det är ju inget nytt du kommer med, med din länkning till den artikeln.
  • EnAnonumius
    Anonym (Man) skrev 2024-09-07 20:50:42 följande:
    Det finns tillräckligt med folk som stör sig på Rob. Det gör väl inget om jag lättar upp det lite? Det blir väldigt känsligt att prata övervikt med ett klientel där dom flesta är just överviktiga. Det är därför många känner sig kränkta och vill ge sig på honom och hans premisser?

Om man har lite distans till ämnet så är det inte svårt alls att bara skita i det. Men då kommer det alltid någon liten besserwisser som ser möjligheten att poängtera att även jag ska följa det rådet.
    Ja och det skall alltid dyka upp en besserwisser (dig för ett exempel) och bestämma åt andra vad de skall "känna". 🙄

Varför skall det vara okey för dig att köra med dubbla måttstockar? Ge råd till andra som du vägra att följa själv?
    Är det vanligt att du kör med dubbla måttstockar, utöver då att bestämma över andra vad de skall känna och/eller inte känna? 

• EnAnonumius
    Anonym (meep meeep) skrev 2024-09-07 21:15:50 följande:
    Det är därför många känner sig kränkta och vill ge sig på honom och hans premisser.

Jag fick intrycket att damerna och herrarna här gav sig på honom för att han kallar normalviktiga personer med BMI 22 för tjocka
    Inte för att han snackar om riktig övervikt. 

Meep meep

Korrekt så. 👍
  • EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-07 22:08:17 följande:
    Det är uteslutande tjockisar som tar illa upp för att jag anser att man kan vara överviktig redan vid bmi 22.  Det är många som inte vill stå för att de är tjocka.  
    Tyvärr, är det en effekt av att övervikt har normaliserats i samhället.
    Jo säkert... *not*

Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.