Anonym (Rob) skrev 2024-08-31 13:42:07 följande:
Jag tror inte punktskatt kommer hjälpa mer än marginellt. Det har man sett när det infördes i de nordiska länderna. Det krävs mycket större förändringar.
Folk äter för mycket idag helt enkelt.
Ja och viktkontroller skulle ju knappast hjälpa heller. Tvärt om så skulle de nog snara öka på hetsen med att både kvinnor och män blir mer eller mindre anorektiker för att kunna "klara vikt kontrollen".
Det skulle ju iofs gynna dem som förespråkar anorektiska ideal. D.vs sådan som dig.
Jag skrev i ett tidigare inlägg #233, som var också ett svar till dig. Jag skrev:
"Nej man behöver inte använda sig av viktkontroller. Det som behövs är
vettig näringslära, och att man kan införa sockerskatt. "
Jag tror på punktskatter och en gedigen utbildning i näringslära. Den metoden tror jag är långt mycket mer vettigare än fascistiska metoder (viktkontroll).
Fysisk aktivitet hjälper inte heller nämnvärt.
Klart att du säger det. Det gynnar ju inte dig, då kvinnorna (även männen med) får ju lite mer muskler och bättre kondition av fysisk aktivitet.
Det var ju inget du ville ha kvinnor med normal muskelmassa för kvinnor.
Du skriver ju att tjejer inte skall ha fett och de får inte ha "för mycket muskler heller".
Den kombinationen du förespråkar är ju faktiskt direkt ohälsosam. Det finns en anledning att folk säger till dig att det du förespråkar är anorektiker ideal. D.vs icke hälsosamma ideal.
" Vi kan alltid äta lite mer och då hjälper det inte om vi är fysiskt aktiva. Vi är så energieffektiva, säger Claude Marcus professor vid Karolinska institutet.
Så länge du inte länkar till källan/artikeln i sig.. Så kommer jag att tolka det tills vidare att du sysslar med en s.k "quote mining".
D.v.s citering ur sitt sammanhang.