• Agda90

Är det attraktivt med kort hår på kvinnor?

Det är ju inte mannen som ska sköta det långa håret utan kvinnan som har det. 

Min pappa är av åsikten att kvinnor ska ha långt hår annars är de inte feminina. Det är hans åsikt och han har varje gång som jag har valt att klippa mig kort genom åren pikat ganska elakt. 

Jag passar bättre i kort hår. Jag trivs bättre i kort hår. Mitt hår är betydligt lättare att sköta när det är kort. När jag har haft det långt har det hängt platt om jag inte har lagt 3-4 timmar på styling. Och i ärlighetens namn inte sjutton går jag upp mitt i natten får att få bukt på bångstyrigt hår!

Min man, sedan 25 år tillbaka, visste om att jag tänkte göra en drastisk förändring efter att ha haft håret långt under x antal år. När jag kom hem från frisören tappade han hakan. Jag hade verkligen hittat rätt frisyr för MIG. 
    Svågern, som annars inte säger mycket, berömde min nya frisyr. Personalen på ICA stoppade mig butiken och gav komplimanger. 

Och jag älskar min frisyr och trivs väldigt bra i den. 

Och i ärlighetens namn, om en man hänger upp sig enbart till det yttre så tror jag inte att det är en man som skulle attrahera mig (om jag var singel)

• Agda90
    Core skrev 2024-08-27 22:23:29 följande:

Intressant att raka svar på en fråga blir totalt downvotade, som om en personlig preferens kan vara fel 😂

Det är rätt roligt. Frågan kommer upp, ofta från en kvinna. Det kommer en massa svar. Ska den kvinnan sen bestämma sig utifrån svaren om hon ska ha långt eller kort hår?
    Ponera att hon vill ha kort men väljer långt för att majoriteten anser det vara mer attraktivt. Är inte det falskt? Att ändra sitt utseende för att tillfredsställa någon annans preferenser?
    Man blir ju mer attraktiv om man själv trivs med sig själv och det gör man ju inte om man enbart ska tillfredsställa andra

Om man vill träffa en livskamrat, ska inte det vara på premisser där man båda två är ärliga om vem man är och hur man är? 

• Agda90
    Anonym (M) skrev 2024-08-28 14:14:55 följande:
    Man får väl göra vad man vill av folks preferenser man läser i en tråd. Det är dock OT. Svara på frågan istället om du nu är en man
    Jag är kvinna. Och kortklippt. Hade du läst tråden hade du vetat det redan. 
  • Agda90
    Anonym (M) skrev 2024-08-29 14:07:20 följande:
    Lustigt för frågan var ju ställd till män, identifierar du dig som man ibland?
    Du får gå genom tråden och ställa den frågan till alla kvinnor som har skrivit i den i så fall.
  • Agda90
    Anonym (M) skrev 2024-08-29 14:37:09 följande:
    Nu var det ju så att det jag främst ville kommentera var just det du skrev om kvinnor ska bestämma sig utifrån svaren i en tråd, låt folk göra vad de vill av svaren och bidra till topic istället, om du nu anser att du hör till gruppen som frågan var ställd 
    Om du anser att jag är off topic, vad sjutton är inte du då just nu?
  • Agda90
    Anonym (M) skrev 2024-08-29 14:37:09 följande:
    Nu var det ju så att det jag främst ville kommentera var just det du skrev om kvinnor ska bestämma sig utifrån svaren i en tråd, låt folk göra vad de vill av svaren och bidra till topic istället, om du nu anser att du hör till gruppen som frågan var ställd 
    Men vad är ditt problem?
    Har du hakat upp dig som en trasig skiva? Eller har du svårt att förstå en input i en tråd?
    Min poäng var att man ska göra det man SJÄLV vill och inte vad andra säger åt en att göra. Du skriver det själv men bör jag gör det är det fel?
  • Agda90
    Anonym (M) skrev 2024-08-30 10:59:39 följande:
    Det var ingen som frågade efter vad man ska göra, det är helt OT att tala om att man inte ska välja frisyr efter svaren i en tråd. Om någon skulle ha långt eller kort hår för det har de läst i en tråd att männen gillar så låt dem göra det då. Svara på topic istället om du nu anser att du hör till målgruppen 
    Alltså, vad är du för något? En tråd polis som ska bestämma vad folk får skriva? 

Och jag står kvar vid min åsikt! Man ska ha den frisyren som man själv trivs bäst i och inte för att göra någon man nöjd! BASTA!
  • Agda90
    Anonym (M) skrev 2024-08-30 15:21:16 följande:
    Du får ha din åsikt men den är helt ointressant för trådens frågeställning 

Polis tror du visst att du är själv eftersom du talar om vad andra ska göra och basta
    Men då vet jag var du står. Du anser att andra ska bestämma hir en kvinna ska ha sitt hår med tanke på att du inte kan hålla med mig om att alla ska välja själv. 

Bra, då vet jag. 
  • Agda90
    Anonym (M) skrev 2024-09-05 14:31:16 följande:
    Du verkar gravt ha missförstått trådens ämne. Frågan i tråden är vad män föredrar och tycker är attraktivt, diskussionsämnet är INTE om man bör välja frisyr efter svaren i en tråd.
    Och du verkar sakna förståelse för hur ett samtal, även i den digitala världen löper på, det dyker upp andra frågor och input på vägen. Men detta verkar störa dig jättemycket. 
Svar på tråden Är det attraktivt med kort hår på kvinnor?