Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

Är det attraktivt med kort hår på kvinnor?

Anonym (Fröken näsvis) skrev 2024-08-28 21:11:09 följande:

Jag bor för närvarande i ett land där man ser att feminint= långhårig. Alla ser nästan likadana ut smala, långhåriga och fixade. Vansinnigt trist faktiskt. Bara därför överväger jag klippa mig kort och sticka ut från mängden.

Vilket land är det? Eller vilken del av världen?

Jag minns när jag var Indien. I princip alla kvinnor hade så långt hår de kunde få. Många hade ner till rumpan och det var supertjockt, blankt och helt fantastiskt. Jag kan fortfarande se framför mig hur det blänkte i solen, trots att det var 30 år sedan jag var där. 

De har ju en hårkvalitet som tillåter extrema längder, till skillnad från oss i Sverige. 
  • Anonym (F)
    Anonym (Fröken näsvis) skrev 2024-08-29 14:13:28 följande:

Portugal . De har en tjockare hårkvalitet, men inte bara det utan de klär sig väldigt kvinnligt också. Jag bor iofs i ett rikare område, men tror att det är kutym att kvinnor ska klä sig kvinnligt och män manligt när de jobbar. 

Jaha, jag kan tänka mig det. De tycker väl att vi svenskor är lite väl jordnära kanske. Det är ju olika kulturer förstås. 
  • Anonym (F)
    NorrlandsMan skrev 2024-08-29 15:51:57 följande:

Sådär.. Passar på 1/10 men på 1/100 som passerat 45

Det är synd, för det är betydligt lättare att ha långt hår som ung när håret är tjockt. De flesta som klipper håret när de är äldre gör ju det för att håret är för tunt för att ha långt. Ingen som vill ha genomskinligt hår som är tunt som en råttsvans. 
Svar på tråden Är det attraktivt med kort hår på kvinnor?