Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

Är det attraktivt med kort hår på kvinnor?

Nej, gillade dig när du hade långt hår. RIP. 

• Anonym (C)
    Anonym (Fröken näsvis) skrev 2024-08-28 17:33:24 följande:
    Jag trodde tumme ner bara betydde att man inte håller med? Det är så jag använt det jämt. 
    Är det därför som TS har absolut noll tummar ner på sitt inlägg? Fast typ ingen håller med? 
  • Anonym (C)
    Anonym (Mitt hår, mitt val) skrev 2024-08-28 19:20:31 följande:

Får oftare komplimanger när det är kort än långt. 

Det är för att de såg att du ville göra något fint för dig själv men du faila det så grovt!
  • Anonym (C)
    Anonym (Fröken näsvis) skrev 2024-08-28 20:20:14 följande:

Jag har inte tummat ner, eftersom jag tycker både långt och kort är snyggt. Om hon skrivit att bara långhåriga är snygga hade jag inte hållit med.

Snackar om alla 99 stycken inlägg här i tråden :) 
  • Anonym (C)
    Anonym (Mitt hår, mitt val) skrev 2024-08-28 20:10:46 följande:
    Ursäkta? Jag skiter I om andra gillar det. Men jag får ner komplimanger som korthårig än långhårig. Då pratar jag om folk som aldrig sett mig i långt hår, som inte vet ett skvatt om mig. 
    Jag bara förklarar för dig hur det hela funkar. Det är god ton att säga något när kvinnor försökt att gjort sig fina eller så. Även fast det har gått helt wrong. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Fröken näsvis) skrev 2024-08-28 20:30:35 följande:
    Fast hon konstaterar inget, utan frågar bara.
    Fast vad hon frågar är om det är attraktivt på kvinnor? Vi skulle inte sparat massor med tid igenom att trycka tumme ner då? 
  • Anonym (C)
    Anonym (Mitt hår, mitt val) skrev 2024-08-28 20:37:28 följande:
    Och hur vet du det? För att du inte tycker om kort hår? Hur vet du om jag passar i kort hår eller inte?
    För det gör kvinnor inte... Hon ser ut att vilja heta Patrik när hon gör sånt.
  • Anonym (C)
    Anonym (Mitt hår, mitt val) skrev 2024-08-28 20:45:19 följande:
    Din åsikt. Inte ett faktum. Oavsett så skiter jag i vilket. Jag gör som jag vill med mitt hår.
    Nej, det är inte någon åsikt utan snarare ett faktum. Det är jättebra att du har så hög svansföring gumman, men det gör inte så jättemycket för mig nu med tanke på att håret är så kort. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Fröken näsvis) skrev 2024-08-28 21:07:19 följande:
    Nja, jag brukar tillägga varför jag inte tycker likadant om jag tummar ner. Annars är det inget diskussionsforum utan röstningsforum.
    Och ändå är det ingen som har gjort så? 
  • Anonym (C)
    Anonym (Fröken näsvis) skrev 2024-08-29 00:23:19 följande:
    De kanske bara tycker det är kul att tumma ner, eller så vågar/vill de inte diskutera varför. Jag är inte Saida, så jag vet inte varför folk tummar ner inlägg 🙂
    Men det vet jag, jag har ett mansnamn, så inte nån Saida dock.. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Mitt hår, mitt val) skrev 2024-08-28 22:53:43 följande:
    Inte ett dugg sant.
    Jo-o då!
  • Anonym (C)
    Anonym (Fröken näsvis) skrev 2024-08-29 13:17:19 följande:
    Vad bra att du är tankeläsare. Då behöver du inte ställa några frågor då.
    Johodå det måste jag. Speciellt när jag blir uttråkad och tycker ställa frågan är så skoj.
  • Anonym (C)
    Anonym (korven) skrev 2024-08-29 14:38:48 följande:

Har haft både kort och långt, just nu axellångt. 

Jag passar faktiskt alla dessa frisyrer.

Men har märkt en intressant sak, när jag är långhårig brukar män oftare "slentrian"kolla in en. Dvs får mer blickar generellt då. Men när jag var korthårig så var det inte lika många som spanade in mig, men dem som väl gjorde det verkade gilla mig.

Så jag tror att långt hår --> man blir insparad i högre grad, anses som attraktiv vid första anblick, som en sorts papperssiluett av en kvinna liksom
    kort hår --> de som väl spanar in en, gillar en mer på riktigt, inte bara ett allmänt span på gatan.

Så när du spanar in killar där på stan, är det för att du inte gillar vad de har? 
Svar på tråden Är det attraktivt med kort hår på kvinnor?