Inlägg från: Anonym (Mamma snart) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma snart)

Kan man?

snart kommer min lille pojke. Funderar så klart mycket på namn. Mitt absoluta favoritnamn är Ryan. Hade jag levt i ett engelsktalande land hade jag valt det utan tvekan men hur funge det namnet i Sverige? Åsikter uppskattas. Jag har inget efternamn som slutar på -son, men -löf. 

• Svar på tråden Kan man?
  • Anonym (Mamma snart)
    halvan skrev 2024-08-26 18:43:55 följande:

Hur ska det uttalas? Vill du att det ska uttalas Ryan, liksom på svenska? Ryan, som Lyan? ?ungkarlslya?. Eller vill du det ska uttalas på engelska?
    Vill du det ska uttalas mer som på engelska hade det kanske varit bättre att stava det Rayan, så att det blir stavat som på svenska. Lättare att uttala rätt.

Jag tänker att det ska uttalas på samma sätt som på engelska. Rayan tycker jag bara ser fel ut tyvärr. 
  • Anonym (Mamma snart)

Ok nu har jag läst alla svar. Det får bli något annat namn i stället som funkar i Sverige. 

• Anonym (Mamma snart)
    Anonym (Uttal) skrev 2024-08-27 18:59:21 följande:
    Bara lite nyfiken: finns det ingen pappa med i bilden? Ingen värdering, bara en nyfiken undran.
    Jo då och han har ingenting emot namnet heller. Det var mitt förslag men han är ok med det. Men nu har vi bestämt oss för att välja något annat. Vad vet vi inte ännu. 
Svar på tråden Kan man?