Inlägg från: Anonym (Julle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Julle)

Hur är man funtad när man gifter sig direkt efter långvarig otrohet?

En vän till mig blev avslöjad med långvarig och komplicerad otrohet nu i vintras och det har varit många turer av gråt, ilska och bråk .  
    Mötte vännen nu i sommar på en gemensam fest och det prat vi hade fick mig att inse att han inte varit ärlig mot sin sambo och fortfarande ljuger för henne samt att han träffat sin älskarinna vid minst 1 tillfälle nu under sommaren. 

Det gick rykten nu om att han och sambon gift sig och ja hos skatteverket är det nyligen registrerat en borgerlig vigsel. På sociala medier syns inte ett spår av något bröllop hos någon i familjen.  

Hur 17 tänker man egentligen?  Hon är fortfarande förd bakom ljuset och han lever sitt liv trots att det blev stora konsekvenser för honom när det uppdagades. 
    Varför i himmelens namn gifter man sig mitt i röran av en otrohet? 

Jag vet inte om jag ska slå honom på käften eller skälla ut honom för detta är jävligt. Men samtidigt är det inte min sak. Men det påverkar givetvis vår vänskap .. 

Alltså vad fan?

• Svar på tråden Hur är man funtad när man gifter sig direkt efter långvarig otrohet?
  • Anonym (Julle)
    Kirenaj68 skrev 2024-08-25 13:06:37 följande:

Hur är en otrohet komplicerad? Antingen vänstrar man eller inte.

Utan att avslöja för mycket så är det väl komplicerat utifrån perspektivet att den pågått under många år och kanske fortfarande gör - med allt vad det kan innebära. Älskarinnan finns ju i bekantskapskretsen så hon är ju inte hemlig på så sätt. 
  • Anonym (Julle)
    Tukt skrev 2024-08-25 13:30:52 följande:

Om du vet så lite om dom, att du behöver kolla upp skatteverket för att veta att de gift sig. Ja då kanske du inte ska spekulera och döma.

Tro mig, jag vet betydligt mer än jag skriver...  
  • Anonym (Julle)
    Mrs Moneybags skrev 2024-08-26 10:11:02 följande:

Hur är han funtad undrar du? Jo, han är den typen som har en älskarinna och det kommer han ha vare sig han är sambo, gift, skild, särbo eller vad som helst. Det ingår i hans livsstil. Så för honom är det inget problem att gifta sig.

Om hans fru är medveten om hans otrohet så har hon accepterat situationen eller kanske har de ett öppet förhållande. 

Det finns många anledningar till att man gifter sig, som några påpekat kan det handla om ekonomi. Det kan handla om trygghet för barnen osv. 

Det första stycket har du helt rätt i. Han har varit notoriskt otrogen i alla sina relationer inklusive sitt tidigare äktenskap.  
    Dom har definitivt inte ett öppet förhållande,  det är något han verkligen inte vill ha .  Däremot är hon väldigt naiv och lättlurad och jag vet att han bemött hennes frågor med nya lögner och bortförklaringar.  
    Dom har inga gemensamma barn då åldern är 60+
  • Anonym (Julle)
    Cathariiina skrev 2024-08-27 06:42:40 följande:

En gissning är att det är väldigt viktigt för henne att vara gift, men att han har vägrat henne detta. Nu försköts maktbalansen när hon kom på otroheten, och då kunde hon ställa ultimatumet att "om jag ska förlåta det här och gå vidare med dig, så vill jag att vi gifter oss". 

Det var väl även hans sätt att visa, att han det är henne han vill satsa på.

Att de inte lagt ut bröllopet på sociala media är inte konstigt, om de inte lägger ut allt möjligt privat annars. Folk använder ju sociala media på olika sätt. Men relationsstatus borde de ju ändra. D.v.s. om de har någon relationsstatus utskriven överhuvudtaget.

Lägg dig inte i det, du har inte med det att göra!

Jag lägger mig inte i , det är därför jag ventilerar här istället.  Jag har sagt vad jag tycker till min vän på ett väldigt tydligt och brutalt ärligt sätt men det är allt. 

Jag känner bara att han är en skithög som varken står upp för det han gör med älskarinnan eller mot sin numera fru. Vilket är anledningen till att inget heller lagts ut på sociala medier. Han (och även hon) har fått rejält med pisk av sina närmaste när otroheten uppdagades så att ändra relationsstatus kan vara en utmaning.- med all rätt .... dom står båda två som förlovade fortfarande.  

Han får städa sitt skit själv men det påverkar givetvis den relation jag har med honom. 
  • Anonym (Julle)
    Anonym (Toker) skrev 2024-08-27 09:28:25 följande:
    Äsch, spola din moralfetish. Njut av föreställningen istället!

Det är deras liv, låt dem leva det som de vill utan att du ska vara där med en lång pekpinne om hur du tycker att saker och ting ska vara. Du har säkert dina lik i garderoben också.
    Moralfetish?  Att jag tycker han är en skithög?  Det är den enda pekpinnen jag kommit med. Som sagt han får städa sin skit själv. 
    I sin framfart genom sina älskarinnor har han förstört flera familjer och det är inte ett dugg roande . 
Svar på tråden Hur är man funtad när man gifter sig direkt efter långvarig otrohet?