• Anonym (Julle)

Hur är man funtad när man gifter sig direkt efter långvarig otrohet?

En vän till mig blev avslöjad med långvarig och komplicerad otrohet nu i vintras och det har varit många turer av gråt, ilska och bråk .  
    Mötte vännen nu i sommar på en gemensam fest och det prat vi hade fick mig att inse att han inte varit ärlig mot sin sambo och fortfarande ljuger för henne samt att han träffat sin älskarinna vid minst 1 tillfälle nu under sommaren. 

Det gick rykten nu om att han och sambon gift sig och ja hos skatteverket är det nyligen registrerat en borgerlig vigsel. På sociala medier syns inte ett spår av något bröllop hos någon i familjen.  

Hur 17 tänker man egentligen?  Hon är fortfarande förd bakom ljuset och han lever sitt liv trots att det blev stora konsekvenser för honom när det uppdagades. 
    Varför i himmelens namn gifter man sig mitt i röran av en otrohet? 

Jag vet inte om jag ska slå honom på käften eller skälla ut honom för detta är jävligt. Men samtidigt är det inte min sak. Men det påverkar givetvis vår vänskap .. 

Alltså vad fan?

• Svar på tråden Hur är man funtad när man gifter sig direkt efter långvarig otrohet?
  • Anonym (Formalitet?)

Äktenskapet är ju ett avtal om hur egendom ska fördelas. Kanske är det den biten de ville ha av någon anledning?

Att de inte gick ut med det offentligt kan ju vara för att de inte känner att de är i ett läge där de vill stå inför släkt och vänner och lova kärlek i nöd och lust.

• Xenia

Det är väl inte så konstigt. Han är kär i älskarinnan och struntar i fd. sambon.

Kanske han vill att älskarinnan ska få ärva honom om han skulle dö knall och fall. 

Den enda hänsyn han tagit till omgivningen är att vara diskret, inte ställa till med ett stort bröllop.

Jag hoppas att han och fd sambon inte har några barn ihop.

Ja, jag skulle då fasa ut vänskapen med en sådan man. Alt kan du fråga honom rent ut när ni träffas nästa gång "hur i helvete tänkte du?" Då kanske han i ställeet "gör slut" med dig, men då vet han iaf vad folk tycker.

• Anonym (oj)
    Xenia skrev 2024-08-25 13:02:17 följande:

Det är väl inte så konstigt. Han är kär i älskarinnan och struntar i fd. sambon.

Kanske han vill att älskarinnan ska få ärva honom om han skulle dö knall och fall. 

Den enda hänsyn han tagit till omgivningen är att vara diskret, inte ställa till med ett stort bröllop.

Ja, jag skulle då fasa ut vänskapen med en sådan man. Alt kan du fråga honom rent ut när ni träffas nästa gång "hur i helvete tänkte du?" Då kanske han i ställeet "gör slut" med dig, men då vet han iaf vad folk tycker.

Det är ju sambon han gift sig med, inte älskarinnan. 
  • Anonym (Urban)
    Xenia skrev 2024-08-25 13:02:17 följande:

Fast han gifte sig med sambon. inte älskarinnan. Förmodligen bor han fortfarande med sambon. 
  • Anonym (oj)
    Anonym (Formalitet?) skrev 2024-08-25 13:00:13 följande:

Äktenskapet är ju ett avtal om hur egendom ska fördelas. Kanske är det den biten de ville ha av någon anledning?

Att de inte gick ut med det offentligt kan ju vara för att de inte känner att de är i ett läge där de vill stå inför släkt och vänner och lova kärlek i nöd och lust.

Det är kanske hennes sätt att få lite rättvisa, att sedan ta ut skilsmässa och få hälften.

Hon har kanske gått med på att förlåta honom för hans otrohet om de gifter sig, han är dum nog att gå med på det, och sedan tar hon ut skilsmässa. 

Karma.
  • Anonym (Julle)
    Kirenaj68 skrev 2024-08-25 13:06:37 följande:

Hur är en otrohet komplicerad? Antingen vänstrar man eller inte.

Utan att avslöja för mycket så är det väl komplicerat utifrån perspektivet att den pågått under många år och kanske fortfarande gör - med allt vad det kan innebära. Älskarinnan finns ju i bekantskapskretsen så hon är ju inte hemlig på så sätt. 
  • Tukt

Om du vet så lite om dom, att du behöver kolla upp skatteverket för att veta att de gift sig. Ja då kanske du inte ska spekulera och döma.

• Xenia

Ja, då är det kanske sambon han ville skulle få ärva honom och dela hans egendom när de skiljs. Som en slags kompensation.

Men då är det sambon/frun som jag tycker är konstig också. Inbillar hon sig att mannen nu bättrat sig och ska hålla sig bara till henne, bara för att de gift sig?

Och frågan till mannen blir fortfarande "Hur i helvete tänker du, varför gifter du dig när du fortfarande håller på med X (älskarinnan)?"

• Anonym (Julle)
    Tukt skrev 2024-08-25 13:30:52 följande:

Om du vet så lite om dom, att du behöver kolla upp skatteverket för att veta att de gift sig. Ja då kanske du inte ska spekulera och döma.

Tro mig, jag vet betydligt mer än jag skriver...  
Svar på tråden Hur är man funtad när man gifter sig direkt efter långvarig otrohet?