• Xenia

Hur är man funtad när man gifter sig direkt efter långvarig otrohet?

Det är väl inte så konstigt. Han är kär i älskarinnan och struntar i fd. sambon.

Kanske han vill att älskarinnan ska få ärva honom om han skulle dö knall och fall. 

Den enda hänsyn han tagit till omgivningen är att vara diskret, inte ställa till med ett stort bröllop.

Jag hoppas att han och fd sambon inte har några barn ihop.

Ja, jag skulle då fasa ut vänskapen med en sådan man. Alt kan du fråga honom rent ut när ni träffas nästa gång "hur i helvete tänkte du?" Då kanske han i ställeet "gör slut" med dig, men då vet han iaf vad folk tycker.

• Xenia

Ja, då är det kanske sambon han ville skulle få ärva honom och dela hans egendom när de skiljs. Som en slags kompensation.

Men då är det sambon/frun som jag tycker är konstig också. Inbillar hon sig att mannen nu bättrat sig och ska hålla sig bara till henne, bara för att de gift sig?

Och frågan till mannen blir fortfarande "Hur i helvete tänker du, varför gifter du dig när du fortfarande håller på med X (älskarinnan)?"

• Xenia
    Anonym (Jo) skrev 2024-08-26 10:53:59 följande:

Snälla TS! 

Gör ngt!! Jag blev förd bakom ljuset i tio år, tio jävla år. Jag önskar att våra vänner som visste hade berättat. För dom är garanterat inte mina vänner idag. 

Det beror på om han är vän med frun också. Då kan han ju vara mer lojal med henne än med den otrogne mannen och berätta för henne.

Men i det här fallet misstänker jag att frun avsiktlgt blundar och önsketänker. Hon vet ju redan att han varit otrogen, ändå gjorde hon inte slut utan gifte sig i stället med honom.
  • Xenia
    Anonym (Blev förlåten på det sättet) skrev 2024-08-27 11:29:37 följande:

Antagligen blev snubben förlåten på det sättet. Han blev avslöjad och han ville inte förlora henne, så då friade han. Vilket gjorde att otroheten slätades över i hennes ögon och blev ett misstag för han älskar ju henne annars hade han inte friat. 

Fast nu har han spelat det kortet, nästa gång han blir avslöjad kommer han föreslå att de skall skaffa barn. 

"Man kan inte äta kakan och ha kvar den" Han kan det, åtminstone en gång.

Han lär knappast föreslå barn mtp att de är ca 60 år.

Han borde ju ha lugnat ner sig mtp sin ålder. Kanske frun hoppas på det.

Frun kanske tjänar mindre än han, hon vill inte leva på en lägre standard. Alltså väljer hon att blunda hellre än att göra slut. Han älskar inte henne men hennes goda mat och den markservice hon ger honom.
Svar på tråden Hur är man funtad när man gifter sig direkt efter långvarig otrohet?