Gravid, mår skit, tiden sniglar sig fram
Jag själv är så låg i energin att jag helt börjat undra om ja någonsin gjort något annat än att ha legat i sängen eller soffan. Känns som ja viger mitt liv åt de just nu.
Kräket kom en timme efter det där inlägget 🙃 Fy. Grät ut hos partnern och går och lägger mig nu, kan inte existera i det här måendet. Tack och lov är dagarna ok.
12+0 idag och jag har inte kräkts på två dagar 🙏 fortfarande mycket trött men hoppas verkligen det värsta är över nu. Kub om en vecka, så nu taggar vi! Vill veta kön redan då, men det lär de väl inte se eller vilja säga 🙈
Då är en inte ensam om att må såhär skit. Känns som alla jag pratar med som varit gravida säger att de typ aaaldrig mådde illa.
Jag är i v 11+3 nu och har senaste dagarna kunnat ta mig upp ur soffa/säng i perioder under dagen, innan dess totaldäck med illamående/ulkningar/kräkningar.
men mår illa konstant av lukter och har helt ändrat mathållning. trodde jag skulle bli en sån som åt nyttigt under graviditet men istället har det handlat om att bara lyckas få i sig NÅGOT, som varma koppen/nudlar etc.
idag är iaf första dagen jag kunnat dricka kranvatten normalt. så det kanske går på rätt håll nu mot vecka 12?? Hoppas!
jag har stora problem med förstoppning, men måste ta de här järntabletterna varannan dag. Någon som har något riktigt bra knep? Jag äter ju katrinplommon, försöker dricka mycket, men hjälper inte.. Bm sa jag skulle äta laxermedel varje eller varannan dag men känns ju inte hållbart?!
ja eller hur, jag bara känner hur kroppen förfaller varje dag! blir helt flåsig de gånger jag kunnat ta mig ut på promenad
Ska till läkaren på måndag, undra om en blir sjukskriven? Borde ju bli för har inte kunnat ta några arbetspass på länge nu.
är ni andra med detta galna illamående sjukskrivna?
hoppas verkligen en kommer ur detta nu vid den magiska gränsen vid 12-13v annars vet jag inte hur jag ska stå ut med detta liv!
Kub avklarat idag! Gick bra. En lättnad. Men jag mår skit än, men det blir skönt att kunna berätta på jobbet och slippa klämma in magen i lite för tajta kläder.
Alltså jag börjar tro att jag har hypermesis. En lätt variant. Har aldrig varit med om nåt liknande under mina tidigare graviditeter. Kräks flera gånger om dagen. Mår konstant illa, verkligen konstant. Ingen ork, sover hur mycket som helst. Vecka 14+0 imorgon enligt nya bf. Är rädd för att det inte ska gå över.
Alltså... Jag hatar att behöva skriva detta men det är fortfarande skit till stor del här? 17+0 imorgon, men idag har jag redan kräkts tre ggr. Oftast bättre på vardagarna när jag jobbar, men helgerna är alltid hemska. Hur mår ni andra nu? Är det helt bra för alla eller är det nån som fortfarande lider som jag? Är så ledsen.
Fy vad hemskt att det hållit i sig. strongt att du klarar jobba.
Jag trodde inte det skulle gå över men för två veckor sedan började illamåendet släppa och jag fick huvudvärk from hell istället varje dag i ca tio dagar. Jag är i vecka 16+4 idag. Idag har jag känt mig som en helt normal människa för första gången sen vecka 5-6. Inte ens klykts, kunnat äta och dricka allt jag inte kunnat tidigare, kört bil 20 mil. Peppar, peppar.. vågar inte hoppas på för mycket, men känns helt fantastiskt.
Nu ÄNTLIGEN börjar jag känna mig lite som mig själv igen. Har inte kräkts på en vecka, men äter fortfarande medicin.ska försöka börja trappa ner snart. Jag har fortfarande lite halsbränna på kvällarna, men det funkar bra med Reduflux. Fick se ungen på rul för några veckor sen och jag väntar min första pojke efter två flickor!!! Frisk och kry! Kanske därför jag mått så fruktansvärt dåligt denna graviditet. Hur går det för er? Mår ni helt bra? Har ni gjort rul? Sett kön?
21+5 idag.
Skönt att du har sluppit illamåendet så länge. Men halsbränna - I feel you. Min har börjat släppa lite nu, men den kommer väl snart tillbaka igen när allt är ännu mer ihoptryckt. Hur gick rul?? Gud, fattar inte hur folk har tålamod att vänta, haha! Men det måste ju vara jättespännande. Själv började jag trappa ner minedicin mot illamående här ikväll. Får väl se vad det resulterar i imorn.....