Inlägg från: Alexandra05 |Visa alla inlägg
  • Alexandra05

För oss långa tjejer

Anonym (J) skrev 2024-08-27 13:14:23 följande:
    Nepp. Men jag tycker du är kort, låt mig tycka det
    Jasså, vad är kort för dig? Tror mer att du säger så för att kaxa.
  • Alexandra05
    Anonym (J) skrev 2024-08-27 13:15:23 följande:

Varför är det så jobbigt att någon tycker annorlunda? Du är inte mindre värd hur kort / lång du än är. 

Det känns däremot dom att du ser ned på korta människor, ser dem som kaxiga också. Att du därför absolut inte vill förknippas som kort. 

Som sagt jag vill inte anses vara kort och det har inte med värdighet att göra.

Jag ser inte ner på korta. Jag är inte den enda som tycker att korta tjejer är mer kaxiga mot tjejer som är långa.  Sjäkvklart gäller det inte alla korta tjejer men de flesta. 

Men de korta tjejer som är kaxiga mot oss koncisare ska man sätta på plats

• Alexandra05
    OlleSQ skrev 2024-08-27 13:36:18 följande:

Vilket trollinlägg. Skrattande

Allt under 175 på en kvinna är inte långt. 160 är fan under medel. Inte ens med klack är du lång.

Tyst på dig
  • Alexandra05
    OlleSQ skrev 2024-08-27 13:47:54 följande:
    Om du har på dig en sån här när du har dina högsta klackar på dig kanske man ser dig...

Du behöver verkligen inte överdriva 
  • Alexandra05
    Anonym (Medellång) skrev 2024-08-27 14:55:12 följande:

Då är du alltså 9 cm kortare än din kortaste vän och 26 cm kortare än din längsta tjejkompis. Du ÄR INTE lång, du ligger under medellängd. Men du KAN KÄNNA dig lång. Det kan ingen hindra dig från att känna. Men vad man känner sig som och vad man är stämmer inte alltid överens med verkligheten. 

Bara för jag är kortast i kompisgänget så betyder det inte att jag är kort som du får det att låta som
  • Alexandra05
    Anonym (Medellång) skrev 2024-08-27 16:16:24 följande:
    Bara för att du känner dig lång betyder det inte att du är lång. Kolla upp medellängden så ser du att du är 6 cm kortare än medellängd. Då är du inte lång. Men såklart får du känna dig lång. Men du behöver inte ha komplex för att gå i högklackat för att du ser lång ut då. För du kommer inte bli lång med klackar heller. Gå i klackat och njut om du vill det 
    Men snälla jag är lång och det är som sagt bara 6 cm skillnad. Så kort är jag inte.
  • Alexandra05
    Anonym (Lis) skrev 2024-08-27 16:26:40 följande:

Du är kortare än ca 90% av den vuxna befolkningen. (SCB)
    Du ÄR kort, även om du inte känner dig det, du har givetvis rätt till dina känslor men det är nog svårt för oss andra att förstå hur du kan känna dig lång när du är kortare än de flesta av dina kompisar och släktingar. Då är det lättare att tro att du trollar.

Så du påstår att jag är kortare än 90% av folket. Jag bor i Gbg och ser Korta personer i tex nordstan. Så du menar att alla kortisar bor i Gbg då?

Nej, jag är lång 
  • Alexandra05
    Anonym (174) skrev 2024-08-27 16:33:53 följande:
    Fast ligger man på medellängden är man inte heller lång. Flört
    Vad vill du ha sagt med det nu då? 
  • Alexandra05
    Anonym (Lis) skrev 2024-08-27 16:57:16 följande:

Jag menar inte det, statistiskt sett så ÄR det så.

Jasså, den statistiken vill jag se att om man är 1,60 så är man korta än 90% befolkningen 
Svar på tråden För oss långa tjejer