Inlägg från: Alexandra05 |Visa alla inlägg
  • Alexandra05

För oss långa tjejer

Jag är 1,60 lång och älskar verkligen att gå i högklackat. När jag var yngre så vågade jag inte då jag kände mig som en jätte och skämdes verkligen över hur lång jag var. Men nu är jag stolt över att vara lång och sköms inte heller att ta på mig ett par högklackat som är ca 10 cm höga klackar.

Så ni andra långa tjejer vågar jag så vågar ni. Vi ska inte skämmas över att vi är långa och det är snyggt även för oss att bära högklackat. 

Eller hur känner ni att vara lång och bära högklackat?

• Svar på tråden För oss långa tjejer
  • Alexandra05
    Anonym (kortkort) skrev 2024-08-22 21:46:19 följande:

Detta var ju.... en smula märkligt.

Jasså? På vilket sätt?
  • Alexandra05
    Pascal skrev 2024-08-22 21:47:51 följande:

Jag kan inte riktigt tycka att 1.60 är långt? Jag är 1.70 och tycker att jag är ganska lång men definitivt inte superlång. Lång för mig är typ från 1.70 och uppåt :) 

Fast jag tycker att 1,60 är att vara lång och har alltid fått höra det också i min omgivning
  • Alexandra05
    Anonym (kortkort) skrev 2024-08-22 21:51:18 följande:
    Lite såhär. 160 och vara lång är väldigt delusionalDrömmer
    Jasså? Det ör din åsikt
  • Alexandra05
    Anonym (Lång) skrev 2024-08-22 21:51:47 följande:
    För att du är 6-7 cm kortare än genomsnittet i sverige för kvinnor.

Sj är jag 176 och har sällan klackar, mest för att jag trivs bäst i skog och mark. Min pojkvän är närmare 2 meter så det skulle funka med klackar bredvid honom.
    Jag har också en pojkvän/sambo som är 1,98. Jag trivs också i skogen men gillar att gå i högklackat också när man ska vara mer uppklädd och det funkar bra med högklackat då min sambo är lång.

Skiter väl i genomsnittet, jag känner mig iallafall lång
  • Alexandra05
    Anonym (4) skrev 2024-08-22 21:58:04 följande:
    Antingen trollar du eller så är du dum i huvudet. 
    Och varför skulle jag vara dum i huvudet för?
  • Alexandra05
    Anonym (174) skrev 2024-08-22 21:58:07 följande:

160 är snarare kort.

Jasså? Första gången jag har hört det
  • Alexandra05
    Anonym (Maria) skrev 2024-08-22 22:04:24 följande:

Som nån annan skrev, det är ungefär 6 cm under medellängd i Sverige. Så nej det är inte långt , iallafall inte om du bor i Sverige. Det är ungefär som att en kvinna som är 6 cm över medellängd (172 cm) skulle säga att hon är kort. 

Jämför man med nån som är 150 är du kanske lång men objektivt är du inte det. Jag är 166 och kort jämfört med en tjejkompis som är 180 men jag vet att jag inte är kort utan precis medellängd. 

Och det var väldigt märkligt att tänka att 160 nästan är för långt för att ha högklackat. Jag jobbade på klubb förut och där behövde vi ha ungefär 15 cm klackar. Nu har jag sällan högklackat på grund av att jag behövde gå med det hela tiden under åren jag jobbade där och jag tror jag redan har förstört fötterna tillräckligt.. men jag skulle verkligen inte undvika högklackat på grund av min längd , min sambo är 187 så han skulle fortfarande vara längre. 

Jag har en mamma som är 1,50 och jag känner mig väldigt lång. Men min sambo är 1,98 och flesta av mina vänner är 1,70 och uppåt och jag känner mig lång i deras sällskap också.

Jag hade komplex att ha högklackat som yngre men inte nu
  • Alexandra05
    Anonym (kortkort) skrev 2024-08-22 22:05:03 följande:

Undrar om detta är tråden där jag kan låtsas vara kort? För jag vill gärna vara kort.

Eh? Vad snackar du om? I denna tråd
    sla vi långa tjejer hyllas.
  • Alexandra05
    Anonym (R) skrev 2024-08-22 22:15:29 följande:
    Bor du i Sverige? Om du gör det, menar du att du är längre än många andra kvinnor om du är ute och går på stan?
    Jag är sveBak och bor i Sverige. Jag bor i Gbg och längre en många kvinnor där. Men det är även många så är längre också.
Svar på tråden För oss långa tjejer