Anonym (Maria) skrev 2024-08-22 22:04:24 följande:
Som nån annan skrev, det är ungefär 6 cm under medellängd i Sverige. Så nej det är inte långt , iallafall inte om du bor i Sverige. Det är ungefär som att en kvinna som är 6 cm över medellängd (172 cm) skulle säga att hon är kort.
Jämför man med nån som är 150 är du kanske lång men objektivt är du inte det. Jag är 166 och kort jämfört med en tjejkompis som är 180 men jag vet att jag inte är kort utan precis medellängd.
Och det var väldigt märkligt att tänka att 160 nästan är för långt för att ha högklackat. Jag jobbade på klubb förut och där behövde vi ha ungefär 15 cm klackar. Nu har jag sällan högklackat på grund av att jag behövde gå med det hela tiden under åren jag jobbade där och jag tror jag redan har förstört fötterna tillräckligt.. men jag skulle verkligen inte undvika högklackat på grund av min längd , min sambo är 187 så han skulle fortfarande vara längre.
Jag har en mamma som är 1,50 och jag känner mig väldigt lång. Men min sambo är 1,98 och flesta av mina vänner är 1,70 och uppåt och jag känner mig lång i deras sällskap också.
Jag hade komplex att ha högklackat som yngre men inte nu