Anonym (1/10) skrev 2024-08-23 17:12:39 följande:
Såklart det var den poängen du ville göra. Så olyckligt bara att han inte anses snygg av de flesta kvinnor, så det var en dålig utgångspunkt. Var det just "snygg seriemördare" du ville använda för att göra en poäng så kanske du hade nått större framgång om du hade valt Ted Bundy (själv finner jag inte honom heller tilldragande men han är det vanligaste exemplet som föremål för hybristofili, och har gestaltats av Zac Efron som normalt fått spela "prettyboy"-roller).
Men men. Poängen du vill göra bevisar återigen bara vilken syn DU har på kvinnor, om du tror att de kvinnor som dras till seriemördare utgör ett representativt urval för kvinnor generellt. Du pekar alltså på en väldigt liten, specifik grupp kvinnor med en typ av parafili och drar typ slutsatsen "jaja, där ser man hur ni kvinnor fungerar; bara en kille är attraktiv så kvittar det ifall han är seriemördare!". I verkligheten är förekomsten försvinnande liten procentuellt sett, och de få kvinnor som lider av hybristofili har oftast en bakgrund av misshandel och sexuella övergrepp med sig från barndomen.
Din poäng är med andra ord helt hjärndöd. Ungefär som om man skulle titta på en grupp manliga nekrofiler och säger "jaja, där ser man hur många män resonerar - det kvittar tydligen om man har puls eller inte, ni vill knulla ändå".
Det där är inte bara något jag påstår och nej kvinnor har generellt inte hybrisofili.
Det är när en kvinna tänder på en seriemördare för att han är en seriemördare.
Det jag menar är att kvinnor glömmer alla krav de har på andra vanliga och dödliga män, när mannen i fråga är attraktiv.
Ted Bundy ser normal ut jämfört med den här mannen.
Han är bara mer känd.
Det är en till grej.
Kvinnor är statuskåta om inget annat.
Är en man ful eller average så kan han bara kompensera med status och pengar.
Annars är det kört.