• Anonym (CM)

Jag vill fortsätta ha kontakt med min älskarinna

Anonym (Euw) skrev 2024-08-25 17:21:45 följande:

Jag är 50 och är skild själv, lyckligt skild. Klart det var ekonomiskt bättre som gift, men har set faktiskt bättre nu som singel än att leva olycklig med en man som också var olycklig.
    mina föräldrar är skilda sedan många många år och även om det var en jobbig tid och min mamma hade det tufft ekonomiskt så hade jag aldrig velat att hon skulle stannat med en man som var otrogen. Hon är stark på egen hand. Hennes pension är inte bra pga föräldraledigheter och deltidsjobb under många år, DET är något jag önskar min pappa hade hjälpt henne med. men det är som det är och hon har ett väldigt bra liv ändå.

Sommarstugan kan ni ju ha kvar tillsammans eller att du låter henne nyttja den. Eller så stoppar du de pengarna in i pensionsparande för henne. Nej, du är rädd för att stå på egna ben och rädd för vad andra ska tycka pm du säger som det är, att du vill leva själv och söka kärleken på nytt.

Varför skulle jag skilja mig nu, efter 15 år? 

Nej, det finns inte på kartan. Vi har ett bra liv som och som de flesta andra funderar vi nog ibland om det hade kunnat varit bättre.  Tärningen är kastad och såhär blir det.
  • Anonym (CM)
    Anonym (Äckligt) skrev 2024-08-25 17:14:08 följande:
    Fast det är stämmer inte. Det är mycket vanligt att folk i din generation skiljer sig. Det var i precis din generation som det började bli vanligt. Skilsmässor bland 60-plussare har fördubblats de senaste 20 åren. Så den enda som verkar leva kvar i gamla tider är du.
    Vad är det som inte stämmer? Stämmer inte jag med statistiken?  Vill bara upplysa om att både jag och min fru är skilsmässobarn som det hette då.  Och det var en skam ska du veta.

Vad jag fick uppleva under min uppväxt vill jag absolut inte att mina barn skulle uppleva. Otryggheten av att ständigt flytta från lägenhet till lägenhet. Män som kom och gick, 

En far som inte ville veta av oss utan bara brydde sig om sin nya familj. 

Nej, detta ville jag bespara mina barn
  • Anonym (CM)
    Anonym (Äckligt) skrev 2024-08-25 17:56:18 följande:
    Ja du, för att en annan kvinna är ditt livs kärlek kanske? För att ert äktenskap verkar vara en affärsuppgörelse? För att ni börjar bli äldre och detta är chansen till ett roligare liv, för er båda?
    Vad vet du om vårt liv? Vad skulle bli roligare av att vi sitter i varsin lägenhet?

Att du ser vårt äktenskap som en affärsuppgörelse tyder på att du nog inte riktigt förstår att man har ansvar för varandra i ett äktenskap. Äktenskapet är på sätt och vis ett kontrakt där man tar ansvar för varandras framtid. 

Det är lätt att bortse från det ekonomiska och praktiska men det är viktiga komponenter om man vill ha ett bra liv. Jag tror inte att mitt äktenskap är mera dött än andras efter 30 år.

Skillnaden ligger i att jag  turen/oturen att träffa någon som fick mitt hjärta vid fel tidpunkt.
  • Anonym (CM)
    Anonym (Euw) skrev 2024-08-25 18:54:31 följande:

Har ni varit ihop i 30 år så lär ju inte barnen vara så små längre och kommer därför inte emellan.
    men vill du hellre sitta där resten av livet med någon man inte längre älskar på det sättet och undra om det hade varit bättre om du skiljt dig så gör det.

Jag tycker det låter fegt och bittert att inte våga följa sina drömmar. Osjälvständigt.

Tror du att det är så många som efter 30 års äktenskap älskar varandra ?  De allra flesta i vår ålder trivs ihop.

Vad är det som säger att det är fegt och bittert att fortsätta leva tillsammans. Det får stå för dig.

Alla människor funderar ibland över de val de gjort i livet. Du har nog inte nått upp till den åldern ännu, men var så säker det kommer

Om jag skilt mig då för 15 år sedan had jag säkert också funderat över mitt val.

Vet inte varför du är så aggressiv mot mig. Är det någonting du är rädd för? Kanske att livet inte alltid är kärlek och solsken utan grå vardag och svåra beslut som påverkar människor man lever tillsammans med.

Den egna lyckan är viktig, ja visst men för mig är lojaliteten med min familj viktigare.  Du kan ha andra prioriteringar men de som inte delar dem är inte fega och bittra stackare. 
  • Anonym (CM)
    Anonym (Äckligt) skrev 2024-08-25 19:14:08 följande:
    Jag vet det du skriver och det låter för jävla eländigt. Och jo, jag tror att ert är mer dött än andras. Nu har jag "bara" varit gift i 22 år och det är allt annat än dött. Hade min man knullat andra hade jag kickat ut fanskapet.

Ni skulle kunna ha jättekul i era lägenheter. Ha sex, LEVA.
    Vi lever och har hälsan    Kommer snart att sälja huset då det känns för stort och planerar att resa mer än vad vi gjort nu när vi snart är hel lediga. Sommarhuset har barnen övertagit så vi blir fria och lediga att gör vad som faller oss in.  Tycker inte att det är så dåligt liv
  • Anonym (CM)
    Anonym (Euw) skrev 2024-08-25 18:54:31 följande:

Har ni varit ihop i 30 år så lär ju inte barnen vara så små längre och kommer därför inte emellan.
    men vill du hellre sitta där resten av livet med någon man inte längre älskar på det sättet och undra om det hade varit bättre om du skiljt dig så gör det.

Jag tycker det låter fegt och bittert att inte våga följa sina drömmar. Osjälvständigt.

För 15 år sedan var de 15 år yngre ;) 
  • Anonym (CM)
    Anonym (Äckligt) skrev 2024-08-25 19:33:09 följande:
    I ett dött äktenskap är det ingen höjdare.
    Jag förstår inte varför du envisas med att äktenskapet är dött? Vårt samliv är dött sedan länge. Men vi har vänskapen och vi trivs ihop det är gott nog för mig. 
  • Anonym (CM)

Nu svarar jag inte på fler inlägg då det börjar bli rätt tjatigt och inte tillför tråden någonting.

Hoppas att någon TS ex har fått ut någonting som gör att de kan göra ett val som är bäst för dem.

• Anonym (CM)

TS 
    Om du visste hur väl du beskriver situationen några av oss lever i. Ständiga interna diskussioner med mig själv. Är de här känslorna jag känner för kvinnan äkta eller ej. Är det bara sexuell tillfredställelse jag söker eller är det något mer ?

Har jag missat chansen till något fantastiskt ?

Vi vet ingenting om framtiden och det finns inga garantier.

• Anonym (CM)
    Anonym (Härdsmälta) skrev 2024-09-17 17:19:34 följande:
    Är dessa frågor ff kvar inombords i dig trots att din otrohets historia härrör 15 år bakåt i tiden om jag inte missminner mig. Har du ff tankar på om du gjorde det rätta valet då eller är dina funderingar kring om du idag gör det rätta genom att stanna i ett dött äktenskap ? 
    Visst funderar jag på det ibland. Likaväl som jag tänker tillbaka på annat i mitt liv.

Ibland har det slagit mig att det nog vore bra med lite ensam tid innan man gifter sig. Som 25 åring inser man nog inte fulla vidden av att binda sig så totalt med en annan människa. Att båda kommer att förändras genom livet och att vad man som 25 åring känner för varandra kommer att förändras vid 40.

Vill inte säga att jag gjorde ett felaktigt val när jag gifte mig, men om jag ska vara helt ärlig har jag i 10år hoppats att min fru ska lämna mig.
Svar på tråden Jag vill fortsätta ha kontakt med min älskarinna