Inlägg från: Anonym (Camilla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Camilla)

Jag vill fortsätta ha kontakt med min älskarinna

Men skärp dig. Du resonerar som om du var ett offer för dina egna känslor och inte kan tygla dem. Du vill rättfärdiga ditt eget beteende med att tillåta din sambo att ha en relation på sidan om. Du ljuger för dig själv. Du ljuger även inför din sambo. Du säger du söker en vän att gå promenad och fika med. Det går alldeles utmärkt med en gubbvän. Den där andra kvinnan ska du låta bli. Men å andra sidan är det lika bra att du bryter med din sambo. Det är bara en tidsfråga innan du blir ett offer för hopplös förälskelse. Igen. Väx upp. Du är trots allt fullvuxen. Till ålder iaf. Din tid som häradsbetäckare är förbi. 

• Anonym (Camilla)

Jag tror du behöver fundera varför det blir så här. Ett professionellt stöd för att bena ut det hela. Varför du inte klarar ett monogamt förhållande utan är notoriskt otrogen. Din lust ska du bejaka. Vilket i sig inte innebär att du ska agera på varje impuls. Du kanske behöver tänka över om du går åt ett sexmissbruk eller självskadebeteende. Alternativet är att du är singel och har några kk?s. Men då måste du skippa förälskelsen och bara fokusera på sexet. Du har en del att fundera på och ta in. Kommer att gå bra om du vågar göra en del insikter. 

• Anonym (Camilla)

Du beskriver henne som ditt livs kärlek. Hur vet du det? Ni hade inte någon grå vardag tillsammans. Du var satt den kvinnan på en piedestal. På nått vid ouppnåelig. Hon har allt. Men det är i din dröm. Bistra verkligheten är en annan. Låt det få vara en fantasi. Du drar alldeles för stora växlar på något som inte är. Vad flyr du ifrån? Du har flytt hela livet? Du har konstaterat att gräset inte är grönare. Tycker mig kunna skönja trubbel med anknytning. Rastlöst vill du vidare för att testa annat och nytt. Där har du inte vuxit upp ännu. Kommer troligen aldrig att göra det heller. Livet är inte lajbans hela tiden. Försök och sansa dig och agera inte efter luftslott du bygger upp. Sagt det förr med n samtalskontakt vore inte dumt. Det jag också ser är att du inte tar in någon annans perspektiv utan enbart ditt eget. Har du någonsin suttit ner och pratar. Ffa lyssnat på dina kvinnor. Fått dem att berätta om sina önskemål och drömmar? Vävt samman gemensamma mål och tillgodosett egna intressen. Hur ni tillsammans vill forma er relation. Kommunikation vet du. Rätt viktigt. Kliv ner från fantasihäst och gör en reality check. Vad du än gör så såra inga fler kvinnor. Inte dig själv heller. 

• Anonym (Camilla)
    Anonym (Härdsmälta) skrev 2024-08-28 18:28:30 följande:

Tillägg: En sak jag blir nyfiken på är just detta med den sexuella biten när män åldras. Kan 65-åriga män ff prestera sexuellt ? Enligt anonym källa, som är i den åldern, har majoriteten av män inte längre förmågan kvar. Med det sagt kan ju förälskelse och behov av bekräftelse ff spira och det kan ju till viss del förbättra en mänskas libido, men räcker det hela vägen sas ? Frågan är inte menad som en kränkning av målgruppen mer ställd utifrån okunskap i ämnet. 

Jo då! Både libido och performance är högre än du anar. Att det kan ta tid är bara positivt. Sedan finns diverse hjälpmedel att stötta erektionen med. Varför inte en ring och ett piller? Tänk inte på det. Den äldste jag har hört om från tillförlitlig källa (moi) var 82 som fick sitt recept förnyat på små blå piller. Absolut underbart! 
  • Anonym (Camilla)

Oavsett vad som händer så skärp dig för fan. Du behöver väl inte agera på varje tanke. Du har satt den andra kvinnan på piedestal och klär henne i allt du tror du vill ha. Du lever med en fantasi. Lägg ner omedelbart. Du har svikit din kvinna å det grövsta. Nu får du fan ta konsekvenserna. Se till att trygga din kvinnas tillvaro innan du flyttar in i en 1a med kokvrå. Ensam. Om den andra kvinnan varit riktigt intresserad hade ni redan varit ett par. Vilken slyna som håller på med en upptagen man. Du har haft det här beteendet genom livet. Du borde se över det med hjälp av samtalskontakt. Du hyllar din kvinna nu men det ger en jävligt sur eftersmak. Hon har vetat om det. Vad har du gjort för att få relationen att funka? Säkert inte ett skit. Självfokuserad som få. Du är def gammal nog att steppa upp och bete dig. Sluta drömma om den andra kvinnan. 

Svar på tråden Jag vill fortsätta ha kontakt med min älskarinna