Jag vill fortsätta ha kontakt med min älskarinna
Sen är det där med att definiera vad som är en dålig relation?
När man kommer från en dålig relation är troligtvis den nya bättre, åtminstone till en början, så gräset är nog lite grönare trots allt.
När jag skriver att man har ansvar för sin egen lycka, menar jag att genom att stanna i äktenskapet delar jag min makas olycka istället för att tänka på min lycka. Detta är offret på anständighetens altare
Detta offer har jag gjort och klandrar ingen annan än mig själv för detta.
Då jag ibland roar andra med att vara trubadur kan Frödings visa Anita skapa igenkänning hos mig. När jag sjunger denna visa så är det helt ur hjärtat.
Om du har svårt att förstå mig kanske du ska ta och lyssna till Anita som bland annat Sven-Ingvars spelat in.
Jag valde att stanna och har därmed accepterat att avstå från den del av livet som ger mig lycka.
Det finns inget som säger att en ny relation skulle bli bättre över tid. Vore det inte jobbigt att hoppa till en ny kvinna hela tiden?
Sen till den absolut största frågan.
Om det är så dåligt kan man skilja sig utan någon ny väntandes i farstun? Hålla på att vara bitter i ett förhållande, och ångra att man inte lämnat för en annan kvinna!
Det är väl bara att lämna nu och med tiden kanske du finner en annan kvinna som gör dig lycklig ett tag? Om du blir fri från ett dåligt förhållande har du ju alla möjligheter att hitta en ny, men inte när du är fast i ett förhållande?
Karlar!