Inlägg från: Anonym (Äckligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Äckligt)

Jag vill fortsätta ha kontakt med min älskarinna

Ja, hopplös var verkligen rätt ord. Släpp din sambo. Du är inget att ha som partner.

• Anonym (Äckligt)
    Anonym (Hopplös) skrev 2024-08-21 11:14:45 följande:
    Tack för svar, jag tar det till mig. Jag vet att jag är hopplös. Vad är det som är äckligt? Jag menar inte att ha en sexuell relation utan jag vill vara vän, fika, gå promenader, höras av ibland. 
    Kan du inte räkna ut det själv? Otroheten till att börja med. Och att du nu vill gå bakom ryggen på din sambo. Låter det som någon som du skulle vilja ha en relation med? Nä, tänkte väl det.
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (Hopplös) skrev 2024-08-21 18:25:50 följande:
    Det kanske är så. Kanske kommer jag att fortsätta tänka på henne i tio år till, men det kanske är så det får vara. Jag känner mig ibland som en slav under mina länslor, jag känner så oerhört starkt att jag inte vet var jag ska ta vägen när kärlek drabbar mig. Jag sörjer inte bara en stund, jag sörjer i många år, och tappar nästan livsgnistan. Men det finns ju psykologer för dylika problem. Ja, jag är nog en egoist helt klart.
    Men separera då. Du är inte ensam om att "drabbas" av kärlek. Man kan faktiskt styra vad man gör, you know.
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (CM) skrev 2024-08-25 13:33:28 följande:
    Naturligtvis har vi pratat om det.  Hon känner till min otrohet som visserligen ligger långt tillbaka i tiden men hon ville fortsätta vårt äktenskap. 

Varför ska min fru som jag varit gift med under lång tid nöja sig med ett drägligt liv?  Det handlar om anständighet. 

Mig skulle det inte påverka så mycket men hon skulle verkligen ha fått avstå från mycket. Varför skulle hon behöva göra det?

Vi skulle behövt sälja vårt älskade sommarställe som vi hoppas ska gå vidare i familjen. 

Det handlar om mer än känslor. Det handlar om livets realiteter. 

Nu närmar vi oss pensionsåldern och där skiljer sig våra respektive ekonomiska möjligheter ännu mera. Jag får en hygglig pension medan min fru får inte ens hälften och skulle nog inte klara sig ekonomiskt på egenhand.

Så länge hon inte hittat någon annan hon hellre vill leva med så ställer jag upp.
    Det är därför det är SÅ viktigt att man tjänar sina egna pengar, så att man slipper leva med en otrogen jävel för att man inte har nog med pengar.
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (CM) skrev 2024-08-25 17:04:10 följande:
    Du lever i en annan tid än min. Det är väldigt tydligt. Du kanske skulle tala lite med dina föräldrar om hur deras prioriteringar format deras liv.
    Fast det är stämmer inte. Det är mycket vanligt att folk i din generation skiljer sig. Det var i precis din generation som det började bli vanligt. Skilsmässor bland 60-plussare har fördubblats de senaste 20 åren. Så den enda som verkar leva kvar i gamla tider är du.
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (CM) skrev 2024-08-25 17:51:58 följande:
    Varför skulle jag skilja mig nu, efter 15 år? 

Nej, det finns inte på kartan. Vi har ett bra liv som och som de flesta andra funderar vi nog ibland om det hade kunnat varit bättre.  Tärningen är kastad och såhär blir det.
    Ja du, för att en annan kvinna är ditt livs kärlek kanske? För att ert äktenskap verkar vara en affärsuppgörelse? För att ni börjar bli äldre och detta är chansen till ett roligare liv, för er båda?
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (CM) skrev 2024-08-25 17:59:06 följande:
    Vad är det som inte stämmer? Stämmer inte jag med statistiken?  Vill bara upplysa om att både jag och min fru är skilsmässobarn som det hette då.  Och det var en skam ska du veta.

Vad jag fick uppleva under min uppväxt vill jag absolut inte att mina barn skulle uppleva. Otryggheten av att ständigt flytta från lägenhet till lägenhet. Män som kom och gick, 

En far som inte ville veta av oss utan bara brydde sig om sin nya familj. 

Nej, detta ville jag bespara mina barn
    Du skrev att det är annorlunda för din generation, men det stämmer inte. Folk i din generation skiljer sig ofta. Att det var en skam i din familj betyder inte att det var så.

Och jag levde med föräldrar i ett kärlekslöst förhållande som INTE skilde sig. Och jag mådde skit av det. Önskar att de hade skilt sig. Hade mycket hellre bott varannan vecka med föräldrar som faktiskt var glada.
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (CM) skrev 2024-08-25 18:15:40 följande:
    Vad vet du om vårt liv? Vad skulle bli roligare av att vi sitter i varsin lägenhet?

Att du ser vårt äktenskap som en affärsuppgörelse tyder på att du nog inte riktigt förstår att man har ansvar för varandra i ett äktenskap. Äktenskapet är på sätt och vis ett kontrakt där man tar ansvar för varandras framtid. 

Det är lätt att bortse från det ekonomiska och praktiska men det är viktiga komponenter om man vill ha ett bra liv. Jag tror inte att mitt äktenskap är mera dött än andras efter 30 år.

Skillnaden ligger i att jag  turen/oturen att träffa någon som fick mitt hjärta vid fel tidpunkt.
    Jag vet det du skriver och det låter för jävla eländigt. Och jo, jag tror att ert är mer dött än andras. Nu har jag "bara" varit gift i 22 år och det är allt annat än dött. Hade min man knullat andra hade jag kickat ut fanskapet.

Ni skulle kunna ha jättekul i era lägenheter. Ha sex, LEVA.
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (CM) skrev 2024-08-25 19:23:41 följande:
    Vi lever och har hälsan    Kommer snart att sälja huset då det känns för stort och planerar att resa mer än vad vi gjort nu när vi snart är hel lediga. Sommarhuset har barnen övertagit så vi blir fria och lediga att gör vad som faller oss in.  Tycker inte att det är så dåligt liv
    I ett dött äktenskap är det ingen höjdare.
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (CM) skrev 2024-08-25 19:38:51 följande:
    Jag förstår inte varför du envisas med att äktenskapet är dött? Vårt samliv är dött sedan länge. Men vi har vänskapen och vi trivs ihop det är gott nog för mig. 
    Ja, du verkar styras av det materiella. Sorgligt, men så klart din ensak.
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (Härdsmälta) skrev 2024-08-28 19:59:33 följande:

Men om snopen inte blir hård kan han ändå liksom vara lika crazy kåt då mannen ? Att blodet rusar i ådrorna och han bara måste komma intill hos kvinnan. Men snoppen reagerar inte? Hur känns denna kåthet fysiskt ? 

Mikael Leijongård 58 uttalade i en intervju att det finns mer i livet än att knu**a. Ungefär som att det inte kändes lika angeläget längre. Lite befriande med män som kan uttala en sån sak och gå i frontlinjen för de som kanske kan känna lite likadant ? 

Samtidigt positivt med dina rader för de som ff vill hålla igång sexlivet. 

Patrik Arve från Teddy Bears Sthlm säger samma sak. Att "juicerna slutat flöda" och att det är jävligt skönt. Att det finns annat i livet.
Svar på tråden Jag vill fortsätta ha kontakt med min älskarinna