Inlägg från: Anonym (Hopplös) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hopplös)

Jag vill fortsätta ha kontakt med min älskarinna

Hej forumet! 

Ska försöka fatta mig hyfsat kort. 

Jag är en man på 65 år och har varit tillsammans med min nuvarande sambo i 25 år och gick innan dess igenom en tuff skilsmässa från min första fru som var min ungdomskärlek. Problemet den gången var att jag blev handlöst förälskad i en annan kvinna som bodde granne med oss. Det var en oerhört jobbig skilsmässa för oss med barn inblandat och hon blev väldigt elak vilket man kan förstå eftersom jag dessvärre inte kunde motstå grannen, som nu är min sambo. Vi har levt lyckliga i många år nu. 

För cirka 10 år sedan jobbade jag tillsammans med en 20 år yngre kvinna som jag, än en gång, blev hopplöst förälskad i. Det utvecklades till kärlek, och till sist kunde vi inte motstå varandra. Min nuvarande sambo uppdagade det hela efter nåt år (såg sms) och vi bröt kontakten, kärleken bytte jobb. Denna kvinna och jag sprang ihop på en mässa i somras och det var som att kastas tillbaka i tiden. Allt kändes som förut, alla känslor vällde tillbaka och hon kände samma. Det är åtrå, passion och djup kärlek. Jag har tänkt på henne nästan varje dag sedan vi skildes åt, förmodligen för att det aldrig blev något på riktigt mellan oss. Det har varit en stor sorg att inte få ha kontakt med henne under dessa år.

Jag berättade för min sambo att jag sprungit på min kärlek igen och hon blev ledsen och arg, och sa att jag absolut inte får ha kontakt med denna kvinna. Återigen stor sorg. Jag vill så gärna ha en typ av vänskapsrelation med henne, det är viktigare än sexet, jag vill ha henne i mitt liv och veta att hon mår bra och ses ibland. Trots att passionen finns där mellan oss så tror jag att det kan fungera, passionen kommer förmodligen med tiden ebba ut, och kvar finns det där goa kärleksfulla. Jag funderar nu på att ha kontakt med henne ändå, i smyg. Vad säger ni andra om det, är det helt uppåt väggarna fel? Hon är så viktig för mig och ger mig energi och livslust. Min sambo och jag har det bra i övrigt förutom denna kvinna som spökar för mig.

• Svar på tråden Jag vill fortsätta ha kontakt med min älskarinna
  • Anonym (Hopplös)
    Anonym skrev 2024-08-21 10:57:46 följande:

Vill den 20 år yngre kvinna verkligen detsamma undrar jag... 

Hon har en sambo men säger att de har ett öppet förhållande. Hon tvivlar på sin relation, men oklart om hon skulle kunna tänka sig lämna för en man i min ålder. Jag är inte bara romantiker, jag förstår att hon nog behöver en man som hon inte på sikt eventuellt behöver vårda, det kan ju gå fort, eller så dröjer det 20 år. Det är så himla svårt det här. Hon vill också fortsätta ha kontakt med mig, och säger att hon tänkt på mig mycket under åren men försökt förtränga mig. Klart det kan vara tomma ord men det känns inte så. 
  • Anonym (Hopplös)
    Anonym (Äckligt) skrev 2024-08-21 10:52:08 följande:

Ja, hopplös var verkligen rätt ord. Släpp din sambo. Du är inget att ha som partner.

Tack för svar, jag tar det till mig. Jag vet att jag är hopplös. Vad är det som är äckligt? Jag menar inte att ha en sexuell relation utan jag vill vara vän, fika, gå promenader, höras av ibland. 
  • Anonym (Hopplös)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-08-21 11:44:34 följande:

Skulle du tycka att det var ok om din sambo hade en älskare eller kär vän vid sidan om? En man hon var attraherad av och ville ha i sitt liv?

Vill du ha ett öppet förhållande?

Om inte, vet du svaret. Du kanske har svårt att motstå kvinnor, men du verkar också vilja ha kakan och äta den. Det funkar inte alltid. Ibland måste man välja. Det borde man ha lärt sig när man är 65 år. 

Ja, jag tror jag hade tyckt det vore helt okej om min sambo också hade en kär vän vid sidan av. Det hade varit hennes rättighet om det är så att jag träffar någon, så klart. 
  • Anonym (Hopplös)
    Anonym (K) skrev 2024-08-21 13:23:04 följande:

Tror du på det där själv? Ni kommer inte låta det stanna där.

Människor kommer och går i livet. Du har ett utmärkt liv utan denna kvinna och kommer finna dig i det igen. Utan att sätta relationen med din sambo på spel. Du kan inte göra bägge. Det är ego ich naivt att tro att det ska fungera och att din sambo kommer vara nöjd med upplägget. Det går alldeles utmärkt att säga nej, inse vad man riskerar, sörja en stund, förlika sig och gå vidare.

Det kanske är så. Kanske kommer jag att fortsätta tänka på henne i tio år till, men det kanske är så det får vara. Jag känner mig ibland som en slav under mina länslor, jag känner så oerhört starkt att jag inte vet var jag ska ta vägen när kärlek drabbar mig. Jag sörjer inte bara en stund, jag sörjer i många år, och tappar nästan livsgnistan. Men det finns ju psykologer för dylika problem. Ja, jag är nog en egoist helt klart.
  • Anonym (Hopplös)
    Anonym (Kvinna ...) skrev 2024-08-21 18:43:04 följande:
    Exakt min tanke också när jag läste denna tråd. Hon har inget att gnälla om.

Om nåt år kommer ts bli ofattbart kär i nån ny stackars kvinna och vara otrogen igen.
    Exakt, jag är rädd att det kommer upprepa sig igen och igen det här. 
  • Anonym (Hopplös)
    Anonym (Mia) skrev 2024-08-21 13:15:55 följande:
    Vad säger din nuvarande partner om det?
    Hon tycker inte alls att jag ska träffa henne. Och om hon vill ha en annan vid sidan om utan att jag har det skulle nog kännas lite jobbigt och konstigt ja. Jag förstår vad du menar, tack för klarsynt svar.
  • Anonym (Hopplös)
    Anonym (Camilla) skrev 2024-08-21 19:42:18 följande:

Men skärp dig. Du resonerar som om du var ett offer för dina egna känslor och inte kan tygla dem. Du vill rättfärdiga ditt eget beteende med att tillåta din sambo att ha en relation på sidan om. Du ljuger för dig själv. Du ljuger även inför din sambo. Du säger du söker en vän att gå promenad och fika med. Det går alldeles utmärkt med en gubbvän. Den där andra kvinnan ska du låta bli. Men å andra sidan är det lika bra att du bryter med din sambo. Det är bara en tidsfråga innan du blir ett offer för hopplös förälskelse. Igen. Väx upp. Du är trots allt fullvuxen. Till ålder iaf. Din tid som häradsbetäckare är förbi. 

Du har så klart rätt. Min lust är (för) stor, det ger mig problem. Jag kanske inte ska vara i tvåsamhet helt enkelt, jag ljuger för mig själv precis som du skriver. 
  • Anonym (Hopplös)
    Familjesus skrev 2024-08-22 15:30:54 följande:

Varför är det viktigare att umgås med henne än att tillmötesgå din partners (helt rimliga) önskan? Vi pratar inte ens om en person som du varit nära vän med i många år. Nej, det handlar om ett gammalt ragg som du inte träffat på 10 år och dessutom varit otrogen med. Oerhört respektlöst och förnedrande mot din partner, du trampar faktiskt på henne. 

Tänker att det måste vara någon beroendegrej om man inte kan stå emot en sån sak och funderar på att göra det i smyg. Du kanske ska söka professionell hjälp? De flesta normala människor klarar ju av att inte agera på den här typen av känslor. Och ännu konstigare blir det att du ska agera på dem för att bara vara vänner?? Skulle säga att du lurar dig själv rejält....

Var reko och gör slut med din nuvarande partner om du hellre vill vara med den andra. Sen är det upp till dig om du vill ta risken att sen bli ensam. Annars får du bara bestämma dig för att glömma henne. 

Nej, det var inget ragg, vi jobbade ihop och var vänner/kollegor i 3 år ändå. Vi lärde känna varandra väldigt bra då vi även delade en del fritidsintressen. 

Jag börjar inse att jag nog behöver en psykolog för att försöka reda ut denna situation 🙁

• Anonym (Hopplös)
    Anonym (CM) skrev 2024-08-22 17:02:02 följande:

Jag tycker att TS borde tänka lite så här. 

Då ni inte gjorde mera av er relation för 10 år sedan har ni ju redan bestämt er. 
    Hur resonerade du då?  Vad har i så förändrats som gör att ni 10 år senare skulle kunna ha en vänskapsrelation?

Inget har väl egentligen tyvärr ändrats, mer än att jag har levt utan sex då min sambo inte vill längre (inte känner sexlust, hon börjar också bli äldre). Jag har tänkt på min yngre kollega så oerhört mycket under de här åren att jag blev helt till mig när hon plötsligt dök upp och ställde hela min värld på ända. Jag har saknat sex och ömhet något så otroligt under åren. 
  • Anonym (Hopplös)
    Anonym (CM) skrev 2024-08-22 21:54:30 följande:
    Då är väl en vänskapsrelation utesluten. Vad du saknar är sex inte vänskap.

Du får ta ett samtal med din sambo och berätta hur du känner. Vad som händer härnäst kan man aldrig veta. Ni kanske får en nystart eller går isär. Men du måste bestämma dig för vad du vill ha. Endera accepterar du läget och lägger tankarna på sex på hyllan eller så går ni isär. 

Vad som sen händer med den där kollegan är en annan historia men glöm vänskapsrelation
    Jag har försökt lägga tankarna på sex på hyllan. Närheten får jag, men inget mer. Jag trodde det skulle lägga sig med åldern men det har ännu inte blivit mindre lust, snarare tvärtom ju mer jag är utan. Jag får ta ett snack till med sambon, ett samtal vi haft många gånger men nu är situationen kanske lite annorlunda ändå, vi får se vad som händer Obestämd Men ja, jag får nog glömma en vänskapsrelation, jag vill ha henne som mer än så men kommer sakna kontakten så oerhört mycket.
  • Anonym (Hopplös)
    Anonym (Härdsmälta) skrev 2024-08-23 12:00:02 följande:

Du skiljde dig från din ungdomskärlek vid 40-års ålder efter att ha fallit för grannfrun. Ert förhållande inleddes i otrohet och 15 år senare upprepar du mönstret med denna då 35-åriga kvinna på ditt jobb., Att du känner en sådan passion för den nygamla kvinnan men ändå i samma mening skriver att du endast vill ha hennes vänskap, när ni hyser passionerade känslor för varandra alltså tror du på det själv och tycker du det är en rimlig sak att begära av din sambo att acceptera ? Låter sjukt i mina öron. Och oerhört egoistiskt för att inte säga rent narcissistiskt. Du verkar oerhört omogen. Är du verkligen 65 ? 
    Vad tänker du kring ev funderingar din sambo kan tänkas hysa kring sin situation med dig ? Är du beredd att förlora henne ? Jag menar en kvinna kan mycket möjligt välja att gå i en sån här situation. Jag hade dragit gränsen redan vid det som du utsatte din sambo för för tio år sedan när du hade en otrohetsaffär i över ett år. Det var därmed dina andra kända otrohetsaffär.  Både mot bakgrund av hur er relation började och hur du nu betett dig med denna kvinna. Man känner noll respekt för dig och noll tillit så otrolig omanligt. Att din sambo lät otroheten för tio år sedan passera är i sig en gåta med tanke på att du upprepa mönster men när du nu kommer och uppger att dina KÄNSLOR  för den andra är kvar, efter så här lång tid nej jag hade själv valt att gå. Tio år i en lögn hade varit good enough för min del. Då är det ju inte din sambo du vill leva med det är ju helt uppenbart. Du hade åkt ut med huvet före. Är du beredd på denna tänkbara konsekvens av ditt agerande ? 

Den som gapar efter mycket förlorar ofta hela stycket. 

Det är svårt för mig att förklara, men på något vis så känns vänskapen viktigare än sex, med henne. Förmodligen för att jag inte vill mista henne en gång till, jag blev så glad när hon dök upp. Hon ger mig en sån energi tillbaks i livet. Det är därför jag känner att kontakten med henne och fantasierna om henne blir så viktiga, hon lyser upp hela min tillvaro bara jag vet att vi kan höras av ibland, och kanske någon gång träffas och hålla hennes händer i mina. Det är så himla svårt att beskriva. Det är inte bara sex, men samtidigt är det ju därför jag flera gånger i mitt liv dragits till andra, just längtan efter förälskelsen och sexet. Jag kan tydligen inte vara trogen som det ser ut, och ja, jag är nog omogen! Vet bara inte hur man ska göra för att undvika känslorna. Jag har försökt jobba mycket, träna mycket, men känslorna och tankarna finns där hela tiden ändå. Jag har pratat med min sambo om detta upprepade gånger. Bokade tid hos terapeut, så det blir nog en del samtal där nu framöver. 

Min föredetta kollega vill inte ha så mycket kontakt med mig när jag fortfarande är i mitt förhållande, hon tycker synd om min sambo, precis som mig, jag har stora skuldkänslor också gentemot henne. Vill hon lämna mig så hade jag blivi ledsen så klart, över allt som då tar slut i mitt liv med familjehögtider, gemenskapen, släktinga, ja allt vi byggt upp.  Jag vet vad jag skulle förlora, det är bara att den andra längtan och lusten väger så tungt att jag inte vet hur jag ska kunna avbryta den en gång till när den nu kommit tillbaks. Jag är så korkad, jag vet det.

• Anonym (Hopplös)
    Anonym (Härdsmälta) skrev 2024-08-23 13:55:30 följande:

Detta händer många av oss någon gång i livet. Att få ta och ge uppmärksamhet och uppskattning till någon av motsatt kön ÄR en liten kick, och krydda i vardagen. Kan vara väldigt oskyldigt och de flesta stannar där. Man fick den där bekräftelsen som gjorde gott inombords. Men att vid 65-års ålder inte kunna härbärgera känslor bättre givet att du dessutom har erfarenhet av ett väldigt jobbigt uppbrott som du själv skriver i din trådstart, alltså du har ju erfarenhet av tidigare svek som åstadkommits av dig själv med allt vad det medförde. Lärde du dig inget som du kan ta med dig in i denna situation? Alltså du borde inte vilja återuppleva det hela och med ålderns rätt borde andra värden i livet också börja ta plats. Än bara sex, åtrå och den skalan på känsloregistret. Jag funderar på om du har problem med impulsivitet och konsekvenstänk i kombination med att förstå hur ditt agerande faktiskt skadar din omgivning, alltså att du är lite i avsaknad av förmåga att leva dig in i andras känslor dvs medkänsla, ansvar och den del av livet som ingen av oss med åren kan komma ifrån. Allt handlar ju inte om mig mig mig? men du skenar här. Jag hoppas din nuvarande kvinna skaffar sig någon bättre. Hon gick dock själv in i relation med dig initialt på otrohet som grund, så nu faller hon lite offer för sitt eget beteende.  

Tror du gräset är grönare på andra sidan om din nuvarande relation tar slut ? När den andra kvinnan fått den fullständiga bekräftelsen från dig.. hon är värd mer än hela ditt nuvarande liv. vilket kvitto och vilken bekräftelse ..du rundsmörjer verkligen hennes ego här,  sen kommer kanske avsky och nedvärdering kring ditt beteende och din svaghet. Då kanske hon drar snabbare än en avlöning ? Vi kvinnor kan vara lite så. Är hon i en relation ? 

För min del jag hade släppt dig som en kall sten .. ff känslor efter tio år och då pågick affären i över ett år ? din nuvarande verkar ju t.o.m. vara din samtalspartner i denna situation. Är hon inte arg, besviken, överväger att lämna ? 

Så mycket klokt. Jag lärde mig mycket av min separation, men det är 25 år sedan så jag verkar ha glömt. Sinnet/kroppen verkar ha glömt men inte hjärnan. Jag tror inte jag orkar gå igenom det en gång till, det var riktigt hemskt. Jag antar att gräset inte är grönare på andra sidan, skulle jag lämna så hade vi haft ett år kanske där vi hade hämningslöst sex och åtrå men sedan hade den biten ebbat ut, och även om denna kvinna är precis lika bra som min nuvarande vad gäller övriga bitar såsom humor, intellekt, sociala bitar osv. så hade jag nog sörjt hela familjebiten med mitt ex ganska mycket. Folk hade sett ner på mig och kah hade skämts något oerhört inför omgivningen tror/vet jag. 

Är inte med på vad du menar med dessa nedan rader dock? Kvinnan är inte i en relation just nu. Och min nuvarande är ledsen och besviken men verkar ha lugnat sig lite nu, det har gått några veckor nu. 
    ? När den andra kvinnan fått den fullständiga bekräftelsen från dig.. hon är värd mer än hela ditt nuvarande liv. vilket kvitto och vilken bekräftelse ..du rundsmörjer verkligen hennes ego här,  sen kommer kanske avsky och nedvärdering kring ditt beteende och din svaghet. ?

• Anonym (Hopplös)
    Anonym (CM) skrev 2024-08-24 13:49:47 följande:
    Nja, det handlar väl om ens uppfostran.  Man delar varandras bördor. I ett långt äktenskap kan man inte utgå från att kärleken spirar. När partnern är bitter och olycklig så delar man olyckan.  Av solidaritet avstår man från lyckan.

Detta är vad som förväntas av oss.  Jag klagar inte, det finns de som har det mycket värre. Det handlar inte om rädsla för ensamhet, herre gud vad jag skulle njuta av att ha egen tid, göra vad som faller mig in  utan att först förankra det hos min fru. 

För att vara rättvis måste jag säga att vad jag skriver om mig själv även gäller min fru. Hon lever inte heller livets lyckliga dagar och ångrar säkert att hon hållit fast vid mig så länge. Men det är vad man får betala för att vara anständig.

Att leva i ett livs långt äktenskap kräver att man offrar delar av sig själv. Att vara egoist fungerar inte.  Det finns de som säger att det växer samman men det tror jag tillhör ovanligheterna. 

Jag hoppas innerligt att den yngre generationen är lite mer flexibel i sin syn på tvåsamheten. Att den inte är tänkt att vara för evigt.

När det gäller TS så är det hans val. Jag kan bara berätta om hur jag gjorde när jag var i hans situation. 
    Som du skriver finns det många likheter oss emellan, och ja, uppfostran är nog en del av det. Det är så FEL att vilja bryta upp ett förhållande oavsett vad, det är så mycket skuld och skam att man blir alldeles matt. Särskilt när man inte egentligen har det så himla dåligt, varför ska man ?förstöra? en familj för att man ska se till sina behov och lust och vilja att leva livet? Vem är JAG att bestämma det? Ja så mycket tankar som snurrar. Ska bli skönt att gå iväg till den där terpapeuten så får vi se vad han har att säga så jag kanske kan få ro i själen någon gång.
  • Anonym (Hopplös)
    Anonym (Usch) skrev 2024-08-24 15:23:05 följande:

Toppen, du ska förstöra en familj till. Bara för att du har känslor betyder det inte att du behöver agera på dem. 

Det är mycket jag jag jag och inte något om andra inblandade.

Jag har tänkt på min sambo och hennes mående väldigt mycket och stängt in min lust och längtan i tio år. Nej man behöver inte agera på sina känslor men det har jag inte gjort ännu heller, jag har träffat och pratat den andra kvinnan en gång i vimlet i en mässhall, det är allt. Jag VILL ju inte förstöra för någon.
  • Anonym (Hopplös)
    Anonym (Gubbe) skrev 2024-08-24 19:47:26 följande:

Du verkar ha ha haft roligt med damer och det lär fortsätta!

Jag har haft ?roligt? med 3 olika kvinnor i mitt 65-åriga liv, ja det kanske fortsätter vem vet.
  • Anonym (Hopplös)
    Anonym (Härdsmälta) skrev 2024-09-16 20:25:50 följande:

Ts en uppdatering ? Hur har det gått för dig med allt ? Du hade bokat tid hos en samtalsterapeut pga villrådighet kring en gammal älskarinna du sprang på i vimlet och som satte allt i ditt liv på sin spets. hur har det gått med allting? 

Jag skäms över att skriva det men det har inte hjälpt så mycket ännu med terapeuten, vi har haft två samtal hittills så det kanske behövs fler. Hon har gett min en och annan insikt, vad jag är rädd för här i livet. Jag är rädd för att bli lämnad, men det är ju just precis det jag äventyrar med båda kvinnorna just nu. 

Min kärlek som jag sprang på har jag tagit en promenad med, och pratat. Jag blir helt galen av åtrå och kärlek när hon går bredvid mig, det känns som att jag går på moln. Jag hade hoppats känslorna skulle lagt sig lite nu, men icke. Hon har bedyrat sin kärlek för mig, att hon vill satsa och få några år ihop med mig, men jag blir rädd när hon säger så, rädd att inte räcka till, rädd att bli lämnad ensam kvar efter ett år eller två när hon tröttnat på mig. Jag vet ärligt talat inte om jag skulle orka med en sådan sak. Och skilsmässa därtill. Och barn som kanske vänder en ryggen. Hon har nu sagt att hon inte orkar ha så mycket kontakt med mig längre, förståeligt så klart, och jag känner att den livsgnistan hon gav mig sakta dör ut. Det är tillbaks i samma gamla hjulspår. Min sambo är sitt vanliga lugna jag igen och har inte nämnt min kärlek till den andra alls. 

Jag är för feg, feg, feg.

• Anonym (Hopplös)
    Anonym (Härdsmälta) skrev 2024-08-28 19:59:33 följande:

Men om snopen inte blir hård kan han ändå liksom vara lika crazy kåt då mannen ? Att blodet rusar i ådrorna och han bara måste komma intill hos kvinnan. Men snoppen reagerar inte? Hur känns denna kåthet fysiskt ? 

Mikael Leijongård 58 uttalade i en intervju att det finns mer i livet än att knu**a. Ungefär som att det inte kändes lika angeläget längre. Lite befriande med män som kan uttala en sån sak och gå i frontlinjen för de som kanske kan känna lite likadant ? 

Samtidigt positivt med dina rader för de som ff vill hålla igång sexlivet. 

Fick mig att le litegrann, ja, jag kan säga att kåthet, åtrå och allt annat känns precis som vanligt, det enda är att det inte händer något därnere. Något frustrerande. Dock så kan jag få orgasm fast den är slak, det är precis lika skönt med beröring och stimulans av ollonet fast den inte är hård. 
  • Anonym (Hopplös)
    Anonym (Härdsmälta) skrev 2024-09-17 17:13:44 följande:

Jag ser att ditt inlägg fått tre tummar ner. Men det är ju ett dilemma du beskriver. inte alls så enkelt som man kanske vill få det till. Det gamla invanda, trygga, förutsägbara, ansvaret för andra etc kontra nyhet spänning åtrå livsbejakelse mm. 

Jag har några vänner som efter 50 genomgått skilsmässor och varit ensamma en tid sen träffat ny med initial eufori och ny lust till allt i livet. Sen kom vardagen även där. Ingen dålig vardag, bara vardag liksom. 

i ditt fall har du rädslan för att bli lämnad. i ditt nuvarande förhållande verkar risken liten, hon tycks nästan stå ut med vad som helst. Ärligt talat jag hade aldrig kunnat leva med dig efter dessa dubbla svek. Varför gör hon det ? 

Den andra kvinnan är ett osäkert kort. Efter några år kanske hon ser alla dina sidor i vardagen och då var ni inte så kompatibla som ni trodde, eller så är du i paradiset resten av livet. Är grejen med henne att hon är just yngre än dig ? 

Jag får känslan att du redan vet utfallet av din situation, du kommer inte ta steget ? Jag följer din historia med spänning. 

Lycka till ! 

Om jag bara flummar iväg i tankarna lite och tänker mig in i framtiden?

Att ha hittat henne igen och få vara nära henne är det största jag kan uppleva men det är inte det viktigaste för mig, bara att få veta att jag kommer få se henne igen ger mig en behaglig fin känsla som för mig är mycket värt. Inte så att jag under alla år känt en ständig saknad efter henne men den har oavbrutet återkommit med sorgliga tankar om att jag aldrig skulle få träffa henne igen. Att hon är yngre är en del, svår att komma ifrån, men jag beundrar henne på så många sätt med allt hon tar sig för. Hon är otroligt ambitiös och går i mål med allt. 
    Min största rädsla är att jag skulle vara en del i att hon skulle ge upp mycket av det liv hon byggt upp och lever nu med hobbys och renovering vad som verkar vara ett härligt liv ute på landet, och det vill jag inte vara. Jag hade nog haft svårt att se min plats i den tillvaron, och hade velat att vi skaffade något eget tillsammans. 
    Jag VILL inte stöta bort henne men jag vill inte på något sätt vara den som saboterar hennes tillvaro hon har nu. 
    Min känsla just nu är att jag skulle kunna ge upp allt jag äger och har och följa henne vart hon ville men verkligheten är något annat. Uppbrott skapar mycket sorg, förtvivlan och avslutade vänskaper, något som vi skulle behöva bena ut tillsammans. Jag kanske skulle bli en börda för henne och omedvetet kräva all (kanske för mycket) tillit och kärlek från henne som kompensation för det jag förlorat. DET är jag rädd för. Låter allt detta för flummigt?
  • Anonym (Hopplös)
    Anonym (Härdsmälta) skrev 2024-09-29 16:50:31 följande:

Vad tänker kvinnan i din befintliga relation kring allt detta ? Och vad tänker du själv kring hennes roll och plats utifrån dina heta känslor till den andra kvinnan ? Är du öppen och ärlig med henne ? För jag tänker att du inte kan spela med helt öppna kort här gentemot den du har ? Du håller henne kvar av egoistiska rädslor samtidigt som du ruvar hit och dit hur du ska göra ? Om du spelar med helt öppna kort och är ärlig löser sig hela situationen kanske ? Hon lämnar dig och du blir fri som en fågel att göra precis som du vill med återstoden av ditt liv ? Indirekt behöver du inte ens ta beslutet själv din nuvarande kvinna torde göra det åt dig eller ? 

tänker du ens på den du har ? Hon nämns öht inte i ovanstående text. Det är bara du, du, du?och ditt fina hänsynstagande till den andra kvinnan där allt är guld och gröna skogar. 

Min nuvarande sambo har sagt när vi pratat om detta ungefär att det bara är en tidsfråga innan jag lämnar henne. Men hon VILL inte att jag lämnar henne, hon har väldigt dålig pension och vi bor i ett torp som hon ärvt som skulle behövt renoveras. Klart hon skulle kunna sälja det och bo i en billig lägenhet också. Jag tänker på min nuvarande sambo väldigt mycket, hon ÄR min bästa vän, hon har ställt upp i vått och torrt och jag beundrar henne så mycket och är henne evigt tacksam för hur mycket hon har gett mig, det finns inte ord som räcker för att beskriva det. Och jag HAR enorma skuldkänslor mot henne som tynger mig. Men jag kan bara inte sluta känna de här kärlekskänslorna för den andra, oavsett hur lite kontakt vi har och hur många år som går.

Jag har ju berättat för min sambo att jag stötte ihop med min kärlek igen och hon blev ledsen och jag fick lova att vi inte skulle ha någon kontakt. Nu har jag ju inte kunnat hålla det jag lovat eftersom vi sågs en gång till, men kontakten är låg, 5 sms totalt sedan juni. Men det spelar ingen roll för skadan är ju redan skedd och löftet är redan brutet. Hade jag berättat exakt hur upp över öronen förälskad jag fortfarande är i den andra så hade jag kanske blivit lämnad men jag är faktiskt inte helt säker, hon vet ju som sagt om den andra. Jag tänker fortfarande att jag vill vara kvar med min nuvarande sambo, som är min bästa vän, likt signaturen CM. Men jag VET att jag kommer tänka på den andra kvinnan precis lika mycket i framtiden som jag gjort hittills. Det kommer liksom aldrig ändras. 

I den bästa av världar hade jag berättat som jag verkligen känner och vi hade bestämt att ha ett öppet förhållande med varann där båda får träffa andra, jag hade levt ut förälskelsen med den andra, tröttnat efter något år och tänkt att vad bra, nu kan jag få henne ur tankarna äntligen. Och hoppas att min sambo vill ha mig tillbaka och jag henne. Eller att båda känt att vi faktiskt klarade att leva fritt utan varann, även om det hade känts tomt efter så här många år. 

Svar på tråden Jag vill fortsätta ha kontakt med min älskarinna