Anonym (Hopplös) skrev 2024-08-23 17:11:15 följande:
Så mycket klokt. Jag lärde mig mycket av min separation, men det är 25 år sedan så jag verkar ha glömt. Sinnet/kroppen verkar ha glömt men inte hjärnan. Jag tror inte jag orkar gå igenom det en gång till, det var riktigt hemskt. Jag antar att gräset inte är grönare på andra sidan, skulle jag lämna så hade vi haft ett år kanske där vi hade hämningslöst sex och åtrå men sedan hade den biten ebbat ut, och även om denna kvinna är precis lika bra som min nuvarande vad gäller övriga bitar såsom humor, intellekt, sociala bitar osv. så hade jag nog sörjt hela familjebiten med mitt ex ganska mycket. Folk hade sett ner på mig och kah hade skämts något oerhört inför omgivningen tror/vet jag.
Är inte med på vad du menar med dessa nedan rader dock? Kvinnan är inte i en relation just nu. Och min nuvarande är ledsen och besviken men verkar ha lugnat sig lite nu, det har gått några veckor nu.
? När den andra kvinnan fått den fullständiga bekräftelsen från dig.. hon är värd mer än hela ditt nuvarande liv. vilket kvitto och vilken bekräftelse ..du rundsmörjer verkligen hennes ego här, sen kommer kanske avsky och nedvärdering kring ditt beteende och din svaghet. ?
Du skulle sakna ditt ex, du orkar inte gå igenom en till separation, din relation till den andra skulle ta slut och andra skulle se ner på dig.
Inte ett ord om hur det skulle påverka din sambo och att du inte vill såra henne. Signifikativt.