HUR kan folk med tonåringar åka utomlands mitt i terminen??
Jag tycker att det är totalt respektlöst att åka iväg på resor utanför skollov.
Vi har lagar och förordningar vilka jag tycker att man ska visa sina barn att man följer.
Jag tycker att det är totalt respektlöst att åka iväg på resor utanför skollov.
Vi har lagar och förordningar vilka jag tycker att man ska visa sina barn att man följer.
Jag pratar om respekt för lärarnas arbete. Se dem som experterna i stället för att se dem som servicepersonal.
Och att skolka tillsammans med sina föräldrar, är det ett exempel på att "tänka själv"?
Då har föräldrarna visat barnen att skolans regler inte är så viktiga. Alltså kan man skolka på egen hand också. Man tänker själv "jag har roligare om jag går på stan än sitter av några tråkiga lektioner".
Sen kan vi fortsätta med att "jag tjänar mer pengar på att transportera knark än att gå i skolan och sen få ett vanligt jobb".
Nejdu, barn ska inte "tänka själv", det är bättre för dem att följa skolans regler. Framför allt är det bättre för dem att skolan och deras föräldrar har samma regler.
De kan träna på att "tänka själv" under de lektioner när man diskuterar samhällsfrågor.
Man har f ö sett vid forskning att det är de barn som aldrig följer några regler, som det går illa för senare. Så jag är inte så imponerad av ditt "tänka själv och bryta mot reglerna".