• Anonym (why)

HUR kan folk med tonåringar åka utomlands mitt i terminen??

De allra flesta elever klarar av det alldeles utmärkt att åka utomlands en vecka utan att det negativt påverkar deras skolgång. En vecka är ingenting såvida den inte innehåller ett viktigt prov eller liknande. Semesterresor är dessutom väldigt positiva för det fysiska och psykiska välmåendet och hjälper till att ge energin tillbaka för att fortsätta plugga. Jag förstår inte problemet alls.

• Anonym (why)
    Xenia skrev 2024-08-22 20:06:45 följande:
    Ja, och jag förstår inte den inställningen. Mitt barn är så bra så vi behöver inte följa några regler. Respekt för skolan innebär att man avstår från resor under terminstid.

Det är alltså ok att skolka om man har något roligare för sig. 

Sin släkt kan man träffa under sommaren, höstlovet, jul/nyår, sportlovet etc. Det finns tillräckligt många lov för det.

Konsekvenserna ser vi redan idag, föräldrar och lärare som inte respekterar skolans regler.
    Men alltså vad är det för respekt du pratar om? Vem är det som inte blir respekterad och hur påverkas skolan eller lärarna negativt?

Du verkar helt ha låst fast vid att man bara ska lyda varje regel och lag helt blint utan att tänka efter själv. 
Svar på tråden HUR kan folk med tonåringar åka utomlands mitt i terminen??