Inlägg från: Anonym (Hjälp84) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hjälp84)

Dags att hitta annat? Hjälp

Jag orkar verkligen inte längre, väldigt ofta när jag kommer in till jobbet och hälsar på alla, så är det ingen knappt som svarar tillbaka, visst man har inte alltid tid men vi alla är ungefär 30 pers i samma rum, som en sal. Jobbar inom sälj och När man väl är igång med kundsamtalen är alla så trevliga mot mig och vi pratar på. 

Det finns även en kollega som är så taskig mot mig, hon suckar så fort hon ser mig och säger till mig om precis allt, idag var alla sjuka på avdelningen och det var bara hon och jag, hon pekade med fingret mot sin plats och frågade mig varför vi inte gjort Det och det, hon skällde på mig om allt möjligt. Hon är väldigt hackig mot mig och hon säger inte hejdå när hon går, ingenting. 

Jag försöker och är alltid trevlig och glad, brukar aldrig svara emot eller vara uppkäftig eller klaga. men energin är så negativ och jag fattar Inte varför och vad jag har gjort. 

Har snart gått 4 år och jag fattar inte varför jag är så himla ogillad. Försöker även få med mig kollegor i min grupp på fika eller liknande men det är alltid ?nej tack jag går på rast senare? kom igen? 

Och nej jag brukar inte uttrycka Mig i diskussioner osv. jag vill bara vara trevlig och snäll. 

• Svar på tråden Dags att hitta annat? Hjälp
  • Anonym (Hjälp84)

Och det är inget socialt fel för jag pratar med kunder hela tiden och de är super trevliga och jag hjälper dem gärna. 

• Anonym (Hjälp84)
    Anonym (I) skrev 2024-08-19 19:49:00 följande:
    Dock är det en helt annan sak att ta på sig en roll i sitt arbete och vara social privat.
    Men troligtvis är det vara en negativ arbetsmiljö. Går de andra kollegorna på fika med varandra? 
    Oftast går alla 1 och 1.
  • Anonym (Hjälp84)
    Anonym (Mina) skrev 2024-08-19 20:00:16 följande:

Försök hitta ett annat jobb, du befinner dig på en toxiskt arbetsplats. 
     Arbetsmiljö är inte det lättaste att förändra så om du försöker ha inte för stora förhoppningar. 

vågar tyvärr inte ta det steget tyvärr, och är rädd att det ska bli sämre eller värre på ett annat ställe. har satt mig in i alla kundrelationer, arbetet osv. 
  • Anonym (Hjälp84)
    Anonym (Varför?) skrev 2024-08-19 21:25:40 följande:
    Om folk går 1 och 1, varför frågar du då folk om att gå på fika?
    Det är väl inte alltid de går 1 och 1? Men någon gång har man väl frågat om någon vill följa med och hämta kaffe om vi Är full styrka, är väl inget konstigt? 
  • Anonym (Hjälp84)
    Anonym (I) skrev 2024-08-20 15:50:24 följande:
    Mönster kan dock brytas. Plus att hon sa att de sa ?kom igen? vilket betyder kanske nästa gång. 
    Jag sa ej kom igen jag tänkte den tanken, alltså tänkte det när jag frågade
  • Anonym (Hjälp84)

Vill bara gråta, vet inte vad jag ska göra. 

• Anonym (Hjälp84)
    Anonym (Varför?) skrev 2024-09-01 15:36:00 följande:
    Vad har hänt?
    För att jag vill inte umgås med mina vänner längre, har fått jätte dålig självkänsla. 
  • Anonym (Hjälp84)
    Anonym (Bettan) skrev 2024-08-20 08:03:41 följande:

Byt jobb. Man lever bara en gång. Ta vara på det. Tänk om du hamnar i ett jättebra gäng. Du kommer att ångra dig om du inte gör det. Det ska kännas bra att gå till jobbet. Sök medan du jobbar där. Hoppas det löser sig men tänk på att inte slösa bort ditt liv, dina år, genom att ha ett jobb du inte trivs på. 

Jag jobbar kvar och förra veckan när jag kom hem var jag jätte ledsen. En kollega satt och sa emot mig och sa vad jag skulle göra när det inte ens var fel, blev helt darrig på rösten och var inte beredd på att denne skulle behandla mig. Även om det är dennes jargong kanske så förstår jag mig ändå inte på en provanställd kan sitta och chefa över någon och samtligt trycka ner/höja rösten och att ingen reagerar. 

Ännu en händelse, Jag kommer in på morgonen och hälsar glatt och vi alla sitter i samma rum. Ser att mina kollegor har bytt rad i rummet där vi alla är 30 pers i samma rum men min arbetsgrupp har alltså bytt sittplatser, jag säger då glatt ?har ni bytt plats idag? de tar åt sig av detta och skriker att om det inte passar så behöver jag inte sitta med dem. Sen börjar de fråga om jag har autism om jag inte tål att man byter plats. Men jag menade ju bara att de/vi alltid brukar sitta på samma rad jag menade inget illa. Sedan började hela rummet skratta åt mig. 

• Anonym (Hjälp84)
    Anonym (Varför?) skrev 2024-11-03 17:45:27 följande:
    Att någon glatt säger "Har ni bytt plats" och ett helt gäng börjar skrika tillbaka låter inte särskilt sannolikt TS. Det måste ju vara något annat som händer. Antingen är du på en helsjuk arbetslös med totalt gränslösa personer, eller så är det något som inte riktigt stämmer.
    Det är tyvärr sant. Just där och då hände det, med en hög ton.
  • Anonym (Hjälp84)
    Anonym (Hej) skrev 2024-11-03 15:54:28 följande:

Jag undrar varför du inte uttrycker dig i samtal? När su skriver det så upplever jag det som att det verkar som att du inte tycker att du är värd att få uttrycka dig själv och dina åsikter , och att du inte tycker du är värd att få ta platts! Detta kommer bara fortsätta om du inte sätter ner foten i all framtid på kommande jobb även. Dessutom måste du kunna få uttrycka dig lika mycket som alla andra får. Punkt. 

jag rekommenderar dig även att byta arbetsplats men att du jobbar på detta framöver nu. 

Jag undrar varför du inte uttrycker dig i samtal? När su skriver det så upplever jag det som att det verkar som att du inte tycker att du är värd att få uttrycka dig själv och dina åsikter , och att du inte tycker du är värd att få ta platts! Detta kommer bara fortsätta om du inte sätter ner foten i all framtid på kommande jobb även. Dessutom måste du kunna få uttrycka dig lika mycket som alla andra får. Punkt. 

jag rekommenderar dig även att byta arbetsplats men att du jobbar på detta framöver nu. 

Problemet är att jag aldrig någonsin säger till, mot mina vänner/familj kan jag va rak och ärlig och hård om det behövs. Men på jobbet tar jag bara emot. 

Tycker också att det är märkligt att jag kan sitta och vara social och trevlig mot kunder/mina vänner osv. Men på Jobbet får man bara taggarna utåt från många och en del hälsar inte ens tillbaka. 

• Anonym (Hjälp84)

Blev inkallad till chefen pågrund av att de tycker jag är för tystlåten men väldigt trevlig mot kunder Och pratglad med dem. 

jag förklarade Mig och berättade om Min situation och chefen bara skrattade bort det. 

• Anonym (Hjälp84)
    Anonym (Bettan) skrev 2024-12-08 16:32:09 följande:

Du kan inte fortsätta att jobba där. Hur ser det ut där du bor med jobb och så? Har du möjlighet att få ett jobb inom samma som du jobbar med idag? Lr så kanske du ska vända blad och prova nåt helt annat. Du behöver komma därifrån innan du bryter ihop och inte orkar söka nytt jobb. 

Tack, är redan helt förstörd för jag blev inkallad. Är redan nedbruten då jag tappat mig själv och den jag en gång var innan detta.
Svar på tråden Dags att hitta annat? Hjälp