• Anonym (Hjälp84)

Dags att hitta annat? Hjälp

Jag orkar verkligen inte längre, väldigt ofta när jag kommer in till jobbet och hälsar på alla, så är det ingen knappt som svarar tillbaka, visst man har inte alltid tid men vi alla är ungefär 30 pers i samma rum, som en sal. Jobbar inom sälj och När man väl är igång med kundsamtalen är alla så trevliga mot mig och vi pratar på. 

Det finns även en kollega som är så taskig mot mig, hon suckar så fort hon ser mig och säger till mig om precis allt, idag var alla sjuka på avdelningen och det var bara hon och jag, hon pekade med fingret mot sin plats och frågade mig varför vi inte gjort Det och det, hon skällde på mig om allt möjligt. Hon är väldigt hackig mot mig och hon säger inte hejdå när hon går, ingenting. 

Jag försöker och är alltid trevlig och glad, brukar aldrig svara emot eller vara uppkäftig eller klaga. men energin är så negativ och jag fattar Inte varför och vad jag har gjort. 

Har snart gått 4 år och jag fattar inte varför jag är så himla ogillad. Försöker även få med mig kollegor i min grupp på fika eller liknande men det är alltid ?nej tack jag går på rast senare? kom igen? 

Och nej jag brukar inte uttrycka Mig i diskussioner osv. jag vill bara vara trevlig och snäll. 

• Svar på tråden Dags att hitta annat? Hjälp
  • Anonym (Hjälp84)

Och det är inget socialt fel för jag pratar med kunder hela tiden och de är super trevliga och jag hjälper dem gärna. 

• Anonym (I)
    Anonym (Hjälp84) skrev 2024-08-19 18:33:47 följande:

Och det är inget socialt fel för jag pratar med kunder hela tiden och de är super trevliga och jag hjälper dem gärna. 

Dock är det en helt annan sak att ta på sig en roll i sitt arbete och vara social privat.
    Men troligtvis är det vara en negativ arbetsmiljö. Går de andra kollegorna på fika med varandra? 
  • Anonym (Mina)

Försök hitta ett annat jobb, du befinner dig på en toxiskt arbetsplats. 
     Arbetsmiljö är inte det lättaste att förändra så om du försöker ha inte för stora förhoppningar. 

• Anonym (Hjälp84)
    Anonym (I) skrev 2024-08-19 19:49:00 följande:
    Dock är det en helt annan sak att ta på sig en roll i sitt arbete och vara social privat.
    Men troligtvis är det vara en negativ arbetsmiljö. Går de andra kollegorna på fika med varandra? 
    Oftast går alla 1 och 1.
  • Anonym (Hjälp84)
    Anonym (Mina) skrev 2024-08-19 20:00:16 följande:

Arbetsmiljö är inte det lättaste att förändra så om du försöker ha inte för stora förhoppningar. 

vågar tyvärr inte ta det steget tyvärr, och är rädd att det ska bli sämre eller värre på ett annat ställe. har satt mig in i alla kundrelationer, arbetet osv. 
  • Anonym (Mattias)
    Anonym (Mina) skrev 2024-08-19 20:00:16 följande:

Håller med dig. Aldrig sett någon använda det ordet innan. Kanske har med ålder att göra. Hur gammal är du? Glad
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Hjälp84) skrev 2024-08-19 20:56:35 följande:
    Oftast går alla 1 och 1.
    Om folk går 1 och 1, varför frågar du då folk om att gå på fika?
  • Anonym (Hjälp84)
    Anonym (Varför?) skrev 2024-08-19 21:25:40 följande:
    Om folk går 1 och 1, varför frågar du då folk om att gå på fika?
    Det är väl inte alltid de går 1 och 1? Men någon gång har man väl frågat om någon vill följa med och hämta kaffe om vi Är full styrka, är väl inget konstigt? 
  • Anonym (Mattias)
    Anonym (Hjälp84) skrev 2024-08-19 21:47:03 följande:
    Det är väl inte alltid de går 1 och 1? Men någon gång har man väl frågat om någon vill följa med och hämta kaffe om vi Är full styrka, är väl inget konstigt? 
    Precis.
  • Anonym (Mattias)
    Anonym (Hjälp84) skrev 2024-08-19 21:01:18 följande:
    vågar tyvärr inte ta det steget tyvärr, och är rädd att det ska bli sämre eller värre på ett annat ställe. har satt mig in i alla kundrelationer, arbetet osv. 
    Om du pratar med chefen då? Många företag uppmuntrar att man tar upp problem. Brukar i företagskultur kallas att man skyddar ?visselblåsare?. Det vill säga det ses som positivt. Då skulle chefen till exempel kunna bestämma ett möte där det gås igenom synen på hur man bemöter sina medarbetare. Det vill säga utan att på något sätt avslöja att du tagit upp frågan. Det vore inget konstigt, utan är en vanlig lösning.
Svar på tråden Dags att hitta annat? Hjälp