Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Hur definierar du "Att vara trogen"

Anonym (Trogen) skrev 2024-08-17 22:16:22 följande:

Jag undrar vad jag gjort som är speciellt eftersom jag varit trogen i 30 år?
    Det verkar ju alltid på något sätt kunna förklaras varför man varit otrogen men Var finns förklaringarna till att man är trogen?

Jag kan inte se att mitt sätt att vara mot min partner varit optimalt på något sätt. Inte heller kan jag se att vi skulle ha varit så speciellt lyckliga under dessa 30 år

Därför vill jag veta om det finns någon som kan förklara för mig vad som nu gör mig till en bättre partner bara för att jag varit trogen

Du har respekterat ert gemensamma beslut att vara trogna mot varandra. Det betyder inte att man blir lyckligare eller har en bättre relation än andra. Även trogna kan ha dåliga relationer. 

Men lösningen på ett olyckligt äktenskap är inte otrohet. Det är skilsmässa eller nystart. 

• Anonym (Mia)
    Anonym (Trogen) skrev 2024-08-18 15:33:38 följande:
    Vet inte om jag känner mig särskilt stolt över att ha varit trogen. Ju mer jag tänker på det desto mer tvivlar jag på att det varit någon tillgång i vårt äktenskap. 

Missförstå mig inte. Jag har absolut ingen önskan att vara otrogen men ibland kan jag sakna att aldrig ha träffat eller varit i en situation där jag skulle ha kunnat vara otrogen. 

Jag har väl aldrig fått chansen helt enkelt.

Fått chansen? Om du velat hade du väl tagit chansen? 

När jag läser dina inlägg om ditt äktenskap och era känslor får jag uppfattningen att ni båda två är ganska grå som personer, du uttrycker ingen glädje, ingen lycka, bara grå vardag. Och då är det ju inte konstigt att ingen gett dig chansen att vara otrogen. 

Och vad skulle en otrohet tillföra ditt liv, det skulle antagligen sett ännu gråare ut. 

• Anonym (Mia)
    Tyra myra skrev 2024-08-18 16:20:30 följande:
    Nej, kan inte säga att jag var förälskad utan vi trivdes i varandras sällskap. Det var inga himlastormande känslor vad jag kan påminna mig. 
    Är du TS?
Svar på tråden Hur definierar du "Att vara trogen"