Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Hur definierar du "Att vara trogen"

Vunni? Ja du är ju då en ärlig, snäll människa. Det är väl nog bra. 

• Anonym (J)
    Anonym (Trogen) skrev 2024-08-18 15:33:38 följande:
    Vet inte om jag känner mig särskilt stolt över att ha varit trogen. Ju mer jag tänker på det desto mer tvivlar jag på att det varit någon tillgång i vårt äktenskap. 

Missförstå mig inte. Jag har absolut ingen önskan att vara otrogen men ibland kan jag sakna att aldrig ha träffat eller varit i en situation där jag skulle ha kunnat vara otrogen. 

Jag har väl aldrig fått chansen helt enkelt.
    Vad bottnar denna känsla i? Saknar du något som det är nu?
  • Anonym (J)
    Anonym (Trogen) skrev 2024-08-18 15:47:37 följande:
    Inte så att jag går omkring och saknar något. Hur kan man sakna något man aldrig upplevt? 

Nej det är mera ett ifrågasättande. Är det något i livet som jag missar? eller är allt det där talet om passionerade känslor bara fantasier. 

Jag skulle verkligen vilja känna de där känslorna någon gång. 
    Gjorde du inte det i början av ert förhållande?
  • Anonym (J)
    Tyra myra skrev 2024-08-18 16:20:30 följande:
    Nej, kan inte säga att jag var förälskad utan vi trivdes i varandras sällskap. Det var inga himlastormande känslor vad jag kan påminna mig. 

Vad tråkigt. Då tycker jag absolut inte det är konstigt att du känner som du gör. 

Trivs du i förhållandet då, eller hur tänker du kring det? Hur du ska göra.

• Anonym (J)
    Anonym (Trogen) skrev 2024-08-18 16:42:28 följande:

Någon tog upp att porr skulle kunna vara otrohet. 

Nu är jag ingen stor porrbrukare. Får inte ut någonting av den som jag inte får av min partner. Skulle aldrig vara otrogen på enbart sexuella grunder.  Skulle aldrig vara otrogen på grund av sexuell attraktion. Utan om den där passionerade ömsesidiga förälskelsen i en annan människa man läser om, och hör andra berätta om.  Det är detta jag har missat

Jag tror den kommer delvis av att man känner att man kommit den andre nära, på både ett fysiskt och psykiskt plan. Man kan prata om allt, med respekt och förståelse. Man är likadana eller passar med varann. Man tycker om varann så otroligt mycket. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Mia) skrev 2024-08-18 17:48:01 följande:
    Är du TS?
    Det verkar så. Rätt lätt att glömma klicka i anonym rutan.
  • Anonym (J)
    Anonym (Trogen) skrev 2024-08-18 17:35:31 följande:
    Men du verkar ju ändå ha tankarna. Denna typ av tankar har jag aldrig haft och knappast min partner heller. Det verkar så begränsande och misstäksamma. 

Nu är jag inte den svartsjuka typen och knappast min partner heller så jag har väldigt svårt att sätta mig in i detta.

Vet inte riktigt hur jag skulle reagera om min partner skulle vara otrogen men det skulle knappast vara någon "deal breaker" för mig, i alla fall. Jag kanske till och med skulle bli lite avundsjuk.
    Då är man kanske inte så kär. 
  • Anonym (J)

Alltså, om man kan vara relativt okej med att partnern är otrogen. 

• Anonym (J)
    Anonym (Trogen) skrev 2024-08-18 17:57:43 följande:
    Om du läst min tråd så har jag aldrig påstått mig vara kär eller förälskad i någon.
    Det har aldrig hänt mig. Om att vara kär inbegriper det du skriver om så är jag nog glad att jag sluppit. 

Kanske har jag haft tur som sluppit

Aha, enligt mig är inte kär och förälskad samma sak. 

Varför är man tillsammans med någon man inte är kär i? Är man inte bara vänner då?

• Anonym (J)
    Anonym (Trogen) skrev 2024-08-18 17:57:43 följande:
    Om du läst min tråd så har jag aldrig påstått mig vara kär eller förälskad i någon.
    Det har aldrig hänt mig. Om att vara kär inbegriper det du skriver om så är jag nog glad att jag sluppit. 

Kanske har jag haft tur som sluppit
    Och vad menar du att jag har skrivit som är något negativt i att vara kär! Vet inte rom du tagit fel på mig mot någon annan i tråden.  
  • Anonym (J)
    Anonym (Trogen) skrev 2024-08-18 21:09:07 följande:
    Därför att man trivs ihop och vill bilda familj är det enkla svaret. 

Personligen tror jag att det finns många som lever i fullt fungerande äktenskap, som aldrig har varit förälskade i varandra. 

Att vara kär och vara förälskad är detsamma i min bok.  Men jag kan ha fel. 
    Det enda jag med säkerhet kan säga är att jag aldrig varit passionerat förälskad. 

Om du jämställer att vara kär med att tycka om, så är jag väl kär i min partner.  Visst är vi vänner, vore konstigt annars.  

Du kanske inte riktigt förstår skillnaden i att leva ett liv tillsammans, bilda familj tillsammans och att bli så passisonerat förälskad i en annan människa att man är beredd att lämna allt, göra allt för den personen.  

Jag har aldrig upplevt den känslan och kanske är det därför jag varit trogen alla år. Men jag känner mig inte som en bättre människa för den skull. Idag käns det som om jag missat en upplevelse som andra haft.
    Trodde det snarare var så att man är trogen för man är passionerat förälskad i någon. Annars börjar man väl gärna se sig om efter andra. Hm. 
Svar på tråden Hur definierar du "Att vara trogen"