Inlägg från: Anonym (Såhär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Såhär)

Hur definierar du "Att vara trogen"

* Inte ligga med andra tjejer (eller killar duuuh)
    * Inte hångla/gosa/mysa med andra tjejer
    * Inte försöka få till något sådant med andra tjejer (Att försöka vara otrogen är nästan lika illa som att vara det tycker jag)
    * Avstyra situationer där andra tjejer försöker med honom
    * Undvika så nära vänskap att det kan utvecklas till något sådant i framtiden med andra tjejer

Det här är inte otrohet, men jag ogillar ändå:
    * Dreglar över andra tjejer
    * Om han tittar på porr. (Jag tittar på viss porr, men det är för ideer för olika saker jag sedan vill visa eller göra på honom så för ett annat syfte. Det är dessutom striptease, dans, camgirls, och tjejer som har simulerad sex med dildo inte riktig sex och inte med män).
    * Om han inte markerar att vi hör ihop om vi är på fest eller liknande. Tex att han går i väg och minglar det skulle jag inte gilla, utan vi är tillsammans även i större sällskap
    * Om han skäms över mig

• Anonym (Såhär)
    Anonym (Trogen) skrev 2024-08-18 16:28:42 följande:
    Det du beskriver känner jag inte alls igen. Du verkar tala mer om kontrollerande beteende än att vara trogen. 

Det måste vara en jobbig sits att alltid kontrollera sin partner för att på så sätt undvika otrohet. Inget jag eller min partner skulle ägna oss åt. Tycker dessutom att det är illojalt att vara så misstänksam som du verkar vara.
    Med min känner jag att det inte finns på kartan att han skulle vänstra ändå, så kontrollbeteendet är mer av hypotetiskt, han följer det där utan övervakning.
  • Anonym (Såhär)
    Anonym (Trogen) skrev 2024-08-18 17:35:31 följande:
    Men du verkar ju ändå ha tankarna. Denna typ av tankar har jag aldrig haft och knappast min partner heller. Det verkar så begränsande och misstäksamma. 

Nu är jag inte den svartsjuka typen och knappast min partner heller så jag har väldigt svårt att sätta mig in i detta.

Vet inte riktigt hur jag skulle reagera om min partner skulle vara otrogen men det skulle knappast vara någon "deal breaker" för mig, i alla fall. Jag kanske till och med skulle bli lite avundsjuk.
    Ja, alltså jag har gått i mycket terapi för det där. Sjuklig svartsjuka och kontrollbehov. Men jag får som bekräftelse av honom att det där är helt onödigt, .  Kommer säkert låta ytligt, sexuellt och jättebarnsligt men jag har märkt att även om vi är på en strand med tjejer i bikini, så dreglar han bara över mig i bikini ändå. Han tittar på min r*v hela tiden. Han tittar på mig på precis samma sätt som en ex skulle titta på alla tjejer utom mig om vi var på en strand.

Jag kan distrahera honom från vad som helst känns det som och han ser mig. Det får mig att må väldigt bra och liksom kastat bort all osäkerhet/komplex/svartsjuka jag bar på.

Hade han vart otrogen hade jag skiljt mig, låtsats må bra en period och sedan tagit livet av mig. Jag vill inte hota honom med att "jag tar livet av mig om du..." det är fruktansvärt elakt att göra så. Så jag har en plan för det. Otrohet är definitivt en deal breaker för mig.
Svar på tråden Hur definierar du "Att vara trogen"