Inlägg från: Anonym (???) |Visa alla inlägg
  • Anonym (???)

Sexuell jämställdhet

Anonym (Hubbler) skrev 2024-08-17 16:10:48 följande:
    Så länge dom väljer att sälja har jag inget emot det. Jag tycker det är hemskt att göra det för sin överlevnad som i många länder tyvärr. Men i Sverige t.ex har vi sociala skyddsnät för människor som inte kan försörja sig själva.
    Om prostitutionen var helt frivillig på alla sätt, varför skulle någon prostituerad välja att sälja sex till män de inte är attraherade av? Varför skulle du vara attraktiv nog för att prostituerade skulle välja att sälja sex till dig? 

För att alla de oattraktiva männen ska ha möjlighet att köpa sex måste det finnas ett tvång. Skulle det inte finnas något tvång skulle de oattraktiva männen bli utan lik förbannat. 
  • Anonym (???)
    Anonym (2024 augusti) skrev 2024-08-19 11:30:30 följande:
    Om det handlar om pengar så är det i teorin det som gör dessa män attraktiva 
    Men du har ju inga pengar så ingen skulle sälja sex till dig frivilligt. Såna som du kan inte köpa sex, ni kan bara köpa våldtäkter av traffic offer eller knarkare under massiv abstinens som skulle göra hur vidriga saker som helst för en fix. 

Varför skulle någon sälja sex till någon som du? Varför skulle någon sälja sex till fattiga, oattraktiva korkskallar när det finns rika, framgångsrika och attraktiva män  att sälja till istället? 
  • Anonym (???)
    Anonym (2024 augusti) skrev 2024-08-19 11:53:10 följande:
    Om det i teorin handlar om pengar så skulle det kunna räcka ifall man betalar en viss summa pengar 
    Men du har ju inga pengar, du är ju inte ens arbetsför.  Varför skulle någon sälja sex till någon som är extremt oattraktiv som dessutom är fattig när det finns snygga, rika och framgångsrika män som kan betala stora summor pengar för sex? 

Om någon går med på att sälja sex till dig ligger det ren desperation eller tvång bakom. 
  • Anonym (???)
    Anonym (2024 augusti) skrev 2024-08-19 11:54:22 följande:
    Och vad vet du om hur mycket pengar jag har. 
    Även prostitution(suggardaddy) är på väg att förbjudas 
    Du skyltar ju med din avsaknad av intelligens i varje inlägg du skriver. Vad skulle du kunna tjäna stora pengar på? Cirkus? Eller säljer du dina mediciner på gatan? 😆 
  • Anonym (???)
    Anonym (2024 augusti) skrev 2024-08-19 12:02:18 följande:
    Som jag sa, du vet inte hur mycket pengar som jag har. 
    Då handlar det väl om tvång och desperation när någon har sex med dig!? 
    Det spelar ingen roll hur mycket pengar du har så länge det finns snygga och intelligenta män med pengar. 

Vem hade du själv sålt sex till? Vindögda, träskalliga Träsk Berit som inte kan stänga sin mun om så hennes liv hängde på det, vars privatekonomi tillåter två glas husets på lokala pizzerian en gång i månaden? Eller skulle du välja välsvarvade, rika och eftertraktade Snygg Bodil som sitter som har mer på sitt nöjeskonto än vad Träsk Berit får i bidrag på 3 år? 
  • Anonym (???)
    Anonym (2024 augusti) skrev 2024-08-19 12:24:24 följande:
    Det är ingen rättighet heller att få sälja sex till personer man gillar. 

Jag skrev bara att i teorin så skulle pengar kunna avgöra om någon vill sälja sex till någon, inte att jag är för prostitution 
    Vilken lag menar du förbjuder prostituerade att bara sälja sex till män de attraheras av och tycker om? Eller har du fortfarande lika usel ordförståelse som tidigare? 

Ja pengar är såklart avgörande. Om man är prostituerad så säljer man ju såklart till den som kan betala bäst och är mest attraktiv. Det är så helt frivillig prostitution skulle fungera. De oattraktiva och de fattiga männen skulle aldrig hitta någon som frivilligt säljer sex dom. 
  • Anonym (???)
    Anonym (2024 augusti) skrev 2024-08-19 12:33:28 följande:
    Om hen kallar det tvång och desperation när personer har ev sex med mig så kan jag kalla det att det handlar om det när någon har ev sex med hen
    Av vilken annan anledning än desperation och tvång skulle någon ligga med dig? 
  • Anonym (???)
    Anonym (2024 augusti) skrev 2024-08-19 12:36:06 följande:
    Sexköp är inte tillåtet även om den som säljer sex njuter av det.
    Det finns en orsak varför man inte frågar de kvinnor som säljer sex om de njöt av det 
    Det är inte sexköpslagen jag pratar om. Herregud, hur trög får man vara? 

Jag förklarar för dig att prostitutionen som är helt frivillig och helt utan tvång på något sätt skulle leda till att oattraktiva och fattiga män inte skulle kunna köpa sex. De skulle bli utan för att de prostituerade skulle välja att sälja till de rika och snygga. Om prostitution vore fullständigt frivilligt så kan de prostituerade välja att bara sälja sex till män som de tänder på och kan njuta med. 
  • Anonym (???)
    Anonym (2024 augusti) skrev 2024-08-19 12:38:01 följande:
    Exempelvis det inte är en rättighet att få sälja sex så skulle det räknas som en våldtäkt om någon vill tvinga någon att köpa sex. 
    Men nu snurrar det rejält i vakuumkammaren där innanför pannbenet. 

Det är lagligt att sälja sex. Det är olagligt att köpa sex. Vad menar du med att bli tvingad att köpa sex? Vem blir tvingad? Tvingad av vem? 
  • Anonym (???)
    Anonym (2024 augusti) skrev 2024-08-19 13:39:59 följande:
    Så du menar att det skulle vara lagligt om en kvinna fick hypotetiskt exempelvis 100 miljoner för varje samlag med en person som hon attraheras av utan att det kallas sexköp? 
    Men för i helvete människa. Jag pratar inte om vad som är lagligt eller inte. Jag tar upp ett hypotetiskt scenario för att förklara för dig att om all prostitution skulle fungera om det var 100% frivilligt, utan tvång på något sätt så skulle fattiga och oattraktiva män inte kunna köpa sex. Dvs du och många andra oattraktiva män inte skulle dra någon som helst nytta av lagligt sexköp utan tvång desperation och trafficking. För utan tvång skulle ingen sälja sex till er. 

För att alla män ska kunna köpa sex måste det finnas ett tvång, ett hot, en fånge. Det måste finnas någon som tvingas. Det måste finnas någon som blir våldtagen och utnyttjad. 

Fattar du överhuvudtaget något av det du läser? Är det någon hemma där inne? 
  • Anonym (???)
    Anonym (2024 augusti) skrev 2024-08-19 13:42:07 följande:
    Det skulle säkert räknas som en våldtäkt om en kvinna tvingade en man att köpa sex av henne. 
    Varför skulle en kvinna tvinga män att köpa sex av henne? Då är det väl ändå väldigt mycket smartare att bara tvinga av männen plånbok, mobil, klocka mm och därmed slippa knulla aset. För du inbillar dig inte att kvinnor som säljer sex gör det för att de tycker om att knulla med främmande gubbar så mycket? Du vet att dom säljer sig för att få pengar och inte gubbjuk? 
  • Anonym (???)
    Anonym (2024 augusti) skrev 2024-08-19 17:56:14 följande:
    Du skrev ju som att det inte finns något som stoppar en att sälja sex. 
    Vad menar du nu? Herregud.... Du förstår verkligen ingenting av det du läser. Hur lyckades du komma fram till den här tolkningen? 
Svar på tråden Sexuell jämställdhet