• sillson

Sexuell jämställdhet

Jag är man och tycker att sexuell jämställdhet låter toppen. För mig innebär sexuell jämställdhet att både män och kvinnor har rätt till samma kroppsliga autonomi och integritet. Sexuell jämställdhet innebär att bägge könen på lika vilkor kan säga nej till sexuella aktiviteter. Sexuell jämställdhet innebär att också kvinnor ska slippa oönskat tafsande och våldtäkter. 

• sillson
    Anonym (donation) skrev 2024-08-17 08:01:43 följande:
    Det är nog ett resultat av att ha växt upp med vänsterpolitik. "alla skall med" "alla är lika mycket värda" Equiality, equity osv. Ingen vinner i idrott, alla får deltagarmedalj.
    Absolut är det så! Tankegods som härstammar från högerincelmiljön är vänsterns fel. Ni inom högern kan vända och vrida på varje situation så att ni egentligen nog är offer för dumma vänstern. 

• sillson
    baam77 skrev 2024-08-18 09:34:05 följande:

Det är inte jämställd med barn heller. bor jag ihop med min tjej och hon blir gravid så är det inte mitt barn förrän hon skriver på att det är så. 

Det blir ditt barn när faderskapet faställs. Faderskap kan fastställas på olika sätt.
  • sillson
    baam77 skrev 2024-08-18 15:05:02 följande:
    jag vill bara belysa att det finns flera allvarliga jämställdhets problem som måste lösas. 
    Vad är problemet? Hur vill du lösa det? 

Det är ju viktigt att rätt person blir pappa till barnet även officiellt. 
Svar på tråden Sexuell jämställdhet