Inlägg från: Anonym (Jupp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jupp)

Vad skriver man på märknings lapparna till skolan, behövs fullständigt namn och telefonnummer?

Vi skrev förnamn, men då är våra barn ensamma med sina namn (nej, inga jättekonstiga namn, men inte de vanligaste). I efterhand inser jag att det hade varit smartare att skriva efternamnet, som de också är ensamma om, så hade vi sluppit märka om när plaggen ärvdes. 

Telefonnr känns onödigt. Troligen kommer ingen att ringa er för en borttappad vante ändå. Pedagogerna har inte tid att sitta och ringa till alla föräldrar vars barn lämnat varma tröjan på skolgården. På mina barns skola kan det ligga tjugo tröjor på staket och bänkar efter att alla gått hem (vi ser det när vi är där och leker kvällstid). 

• Anonym (Jupp)
    MsM84 skrev 2024-08-18 10:12:42 följande:

Jag kör efternamn + telnr. funkar för syskonen och har blivit uppringd när en jacka var kvarglömd. Även bra om barnet kommer bort. Dock är det inte all personal som vet barns efternamn så det är inte alltid optimalt. Men good enough för oss, saker brukar hamna rätt såsmåningom.

Ah, du har blivit uppringd alltså! Vad bra! Det trodde jag var en utopi att någon skulle göra. :) Det ligger ju så himla mycket barnkläder strösslade på skolgårdar och lekplatser. Vem var det som ringde? 
Svar på tråden Vad skriver man på märknings lapparna till skolan, behövs fullständigt namn och telefonnummer?