Inlägg från: Anonym (Tranan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tranan)

HJÄLP! Konstiga ÄL-test?

Hej!
    Behöver hjälp av någon kunnig själ att tyda min cykel? 

Har vanligtvis en regelbunden cykel på 30-31 dagar, ÄL runt dag 17-18 som bekräftas med temphöjning. 

Men nu denna cykel har jag inte fått någon ordentlig temphöjning och samtidigt visar ÄL-test positivt i flera dagar. Inne på dag tre nu med positiva test och idag är det allra starkast! 

Kan jag vara gravid och att det redan ger utslag på ÄL-test? Eller ska jag förvänta mig ÄL dag 22-23? Usch förstår ingenting 😔

• Svar på tråden HJÄLP! Konstiga ÄL-test?
  • Anonym (Tranan)

Ja, tempen känns ju allra säkrast. Har bara testat ÄL-tester sporadiskt nån gång förut men brukar aldrig få såna här starka utslag. 

Nåja, antar jag får vänta tills en tydlig temphöjning men tråkigt att det verkar dröja :(

• Anonym (Tranan)

Det är så frustrerande allt detta. Men som du säger så är det en liten höjning, men brukar ha en mycket tydligare. Har tempat i säkert 8-9 månader så detta är lite avvikande? såklart det ska vara så när man vill och längtar så mycket 💔

Om du hade positivt ÄL-test idag men ingen höjning är det ett gott tecken! Positivt test indikerar på ägglossning inom ca 12-48 timmar och tempen stiger ju först EFTER ägglossning. Så håll i så kommer säkert din tempökning om ett par dagar 😊

• Anonym (Tranan)
    Anonym (syskonlängtan) skrev 2024-08-16 10:01:40 följande:

Kvinnokroppen är otrolig svår att förstå sig på  😅 men jag skulle köra på som du gör andra månader kring ägglossning om jag var du, hålla tummarna och i värsta fall försöka på nytt nästa månad ❤️ jag håller tummarna för dig!!

Skönt att höra, då håller jag tummarna för att du har rätt och att det går vägen den här månaden! 🥹 

Ja men verkligen, det skriver jag under på! Den beter sig lite som den vill ???? blev gravid på första försöket i december 2023 men fick tyvärr missfall i v 10. Så kroppen kan ju bli gravid med rätt förutsättningar så bara försätter hoppas och köra på!

Tack snälla och detsamma till dig 🤞🥰
  • Anonym (Tranan)
    Anonym (syskonlängtan) skrev 2024-08-16 11:13:15 följande:

Tråkigt att höra om missfallet men ändå härligt att veta att kroppen faktiskt ändå fungerar precis som du skrev!

Vi har det kanske lite svårare med att få ett plus , vi fick äntligen det i våras (efter kanske 1 års försök med syskon) men det slutade tyvärr i en MA.. 

Vi hade försökt länge redan med barn nr 1 så jag har inte väntat mig att den här resan skulle gå snabbt heller 🥰

Åh, jag beklagar. Alla förluster är så otroligt tunga men kroppen är också helt otrolig och hur svårt det än är får man försöka hålla hoppet och tron vid liv ❤️

Jag är glad att höra att ni har ett barn där hemma. Även om längtan efter syskon såklart också är stor och tar över. Jag håller verkligen tummarna! 

Hur gammal är du om jag får fråga? Jag är nämligen 35 och det är ju första barnet (hade gärna haft tre om jag kunde önska 🤪), så känner mig såklart även stressad rent tidsmässigt. 

Vilken bergochdalbana vi befinner oss i!
    Kram till dig

• Anonym (Tranan)
    Anonym (syskonlängtan) skrev 2024-08-16 11:39:38 följande:

Så är det absolut och det var hemskt när vi väl var inne i det, men nu försöker jag att inte tänka på det och istället blicka framåt. Jag tror att det är det som jag ''måste'' göra för att liksom gå framåt i hela tragedin..

Hon är verkligen min tröst i det hela, efter missfallet så blev hon på något omöjligt sätt ännu mer dyrbar för mig!

Jag fyller 28 i år (tänkte skriva 25 men till min förskräckelse så insåg jag att jjag inte var det längre 😂). Förstår absolut att du känner en stress men för att lugna dig så var min mamma 36 när hon blev gravid med mig. Jag känner även flertalet personer som blivit mamma för första gången efter 35 års ålder, ''till och med'' en som blev det som 42 åring. Så kämpa på!!

Äter nu några vitaminer eller så som kan vara bra för fertilitet/graviditet?

Ja det är inte lätt men jag tror på ett lyckligt slut för oss båda ❤️
    Kram!!

Jag håller helt med! Stängde in mig i en vecka och sörjde allt som skulle ha blivit? men nu blickar vi framåt. Helt rätt anda!

Åh jag förstår det. Rå om dottern din 🥹❤️

Haha nä men varför känner man sig aldrig som sin ålder? Jag är helt säkert på att jag inte är en dag över typ 28 😅 men mitt personnummer säger nåt annat haha

Tack snälla! Jag håller med. Vet många nära och typ kändisar man läser om som är över 35 eller över 40
    också. Så jag hoppas kunna få två åtminstone 🙏

Jag äter mkt haha! Varje dag äter jag Q10, Zink, D-vitamin, Folsyra, B-vitamin och omega-3. Denna cykel har jag även druckit Bisolvon (hostmedicin) som många säger hjälper till med graviditet? men det kanske snarare är det som fuckat upp min ägglossning. Kommer inte testa nästa månad om det inte tar sig!

Äter/gör du något speciellt?

• Anonym (Tranan)
    Anonym (syskonlängtan) skrev 2024-09-03 08:30:16 följande:
    Hur har det gått för dig ? :) 
    Ägglossning bekräftades av hög temp nån dag efter vi skrivit :) men sen kom mensen typ 11 dagar efter det.. så ingen majbrasa nästa år. Bättre lycka denna cykel 🤞

Och för dig?? ❤️
  • Anonym (Tranan)
    Anonym (Tranan) skrev 2024-09-03 08:52:12 följande:
    Ägglossning bekräftades av hög temp nån dag efter vi skrivit :) men sen kom mensen typ 11 dagar efter det.. så ingen majbrasa nästa år. Bättre lycka denna cykel 🤞

Och för dig?? ❤️
    Hahah! Majbebis* ska det stå.. brasa kanske det blir 😂
  • Anonym (Tranan)
    Anonym (syskonlängtan) skrev 2024-09-03 09:56:06 följande:

Tråkigt :( Men som sagt nya tag igen! 
    Vi får hoppas på en majbrasa och en junibebis 😂

Min förra cykel var helt knas, tror att min MA fortfarande rubbade allting, fick pos ägglossningstest på fredagen 16/8 och på lördagen 17/8 (CD 199) så kom mensen ..

Men nu hade jag bekräftad ÄL enligt både test och NC i Fredags så nu väntar jag med spänning!!

Åh jag förstår! Jag småblödde typ fyra veckor efter mitt MA och fick positivt på gravtest i flera veckor efteråt.. 

Men så bra att ÄL är bekräftat! Nu är det bara evighetsväntan tills man får ta test 😂😂 håller tummarna!! ❤️
Svar på tråden HJÄLP! Konstiga ÄL-test?