AndreaBD skrev 2024-08-17 15:11:08 följande:
Det var ingen motsägelse alls. Man TAR INTE UPP det som har hänt under våren eller jobbar med det i detalj. Man bara vill förebygga så att höstterminen ska bli bättre.
Det har säkert kommit till föräldrarnas kännedom. De bara kommer inte på nu att det är det.
Du kommer bara med meningslösa invändningar nu. Självklart jobbar skolor efter vad forskning har kommit fram till. Och om du frågar vilken pedagog som helst, så tror jag säkert att de flesta kommer att tycka det är en bra idé.
Och varenda vettig vuxen människa förstår väl att man inte kan säga till en elev: Jag vill ha ett möte med dig för att vi ska befästa vår relation, eller för att förebygga framtida problem?
Vi lever inte i en alternativ värld, utan der är ni som bara tror att ni vet bättre än lärarna! De har studerat i 4, 5 år eller ännu längre. Varför skulle du då veta bättre?
Varför spekulerar du i att TS har fått information när hon klart och tydligt visar att hon inte har fått någon information? Om hon hade det skulle hon ju aldrig startat den här
tråden.
Du läser in förutsättningar som inte finns där.
Självklart ska en lärare eller vilken människa som helst säga varför man vill ha ett möte innan mötet äger rum. Det är normalt beteende.
Jag skulle i alla fall inte släppa iväg mitt barn på ett möte med en lärare utan den informationen.