Är jag invirad runt lillfingret?
Jag kan säga rakt av att hans beteende att han har sex med dig och sedan lämnar inte hade varit okej för mig även om han kommit med anledningen att han sover dåligt. Jag hade sagt att han får mig att känna mig som bara ett KK.
Det är inte okej att uppoffra så mycket av sig själv i en relation som du gjort nu bara för att han själv mår dåligt. Det är fel råd att ge att man ska vara ett stöd hela tiden, hela vägen, utan att ta hänsyn till hur du själv mår i det här. Han måste också kunna ge av sig själv till dig. Annars ska han inte vara i en relation. Det är alltså inte hållbart att hela tiden åsidosätta dig och dina behov för din skull och inte hållbart för honom att faktiskt avvisa, vara ett ego, heller.
hjärnspöken eller inte - ta upp det. Om det är hjärnspöken, då är det en sårbarhet i dig där han måste steppa upp och skydda dig, förstå dig, förebygga så du inte känner det så. Inte alla hjärnspöken, trauman, är bs som man ska stå ensam och stark i att stå ut med. Jag har haft hjärnspöken/trauma från ett tidigare förhållande, och då han såg tecken på att jag reagerade när jag såg tecken på det igen, gjorde han valet att förstå vad det här var om och att inte utsätta mig för det.
Jag hade sagt åt han att gå med mig på IKEA och så fixar vi en bra soffa att sova i eller vad det nu kan vara, men att ditt krav för att ni ska fortsätta er relation är att han ska inte fan gå iväg efter ert sex. Jag hade inte gett honom något sex då. Då kan han hålla sig borta.
Frågan är faktiskt om ni ska fortsätta ha sex när han inte kan uppfylla dina andra behov. Jag hade sagt åt honom att nu backar vi bandet här, för det ska fan vara lika. Jag tror man blir extra sårbar på fel sätt om man fortsätter ha sex ihop när man inte löst det andra som ligger och skramlar. Det blir för mycket. Då är det bättre att backa där och försöka komma åt det andra. Jag är så. Jag har förstått att (en del?) män fungerar som så att de ser sex som en inkörsportel till närhet (även psykisk närhet). Är du med en man vars kärleksspråk är det fysiska kan han tro att detta räcker mer än väl för det gör det för han, men om du fungerar som så att du mer måste ha det andra mentala, emotionella, före det fysiska - då får han sitt behov av närhet uppfylld men du får inte dina. Då blir det en obalans.
Jag har aldrig varit med om en man som skulle få för sig att tro det vore okej att låtsas vara min partner, att vi älskar, och sedan så går han iväg för han kan inte sova vid min sida. Det där är en jävla örfil, som att du är hans KK, TS. Jag hade blivit helt galen. Jag förstår att han har problem med sömnen och att sova bredvid och för nära, men där måste finnas andra lösningar på det än att han lämnar bostaden och dig i den. Jag hade sagt åt honom du får mig att känna mig som ditt KK när du gör så här. Jag mår för dåligt av det.
Jag har gjort misstaget att jag alldeles för länge stöttat upp och anpassat mig, satt mig själv på paus, för att då i den tron tänka att det här var hur han fungerande och det var bara att ta. Det var inte bara att ta. Han behövde ta itu med sig själv, hade ångest, gick runt och låtsades som om han inte hade det. Bara för att ta ett exempel. Har han tex kontaktat vården för sitt mående? Tabletter? KBT? Vad det nu kan vara? Finns där någon plan?