Är jag invirad runt lillfingret?
Hej. Är jag bara runtsnurrad runt ett lillfinger? (Flytta gärna om det är fel kategori)
Jag har dejtat en kille nu i snart en månad. Från att vi träffades, tills nu, har det varit ganska intensivt. Vi har sovit med varandra flera gånger i veckan, har redan träffat hans familj, han ?bekräftar? mig hela tiden. Pratar om framtidsplaner, både i veckan och längre fram. Speciellt i allra början så var han så tydlig med hur mycket han tycker om mig och komplimanger osv, nu känner jag att det dött lite. Men det ksk är normalt?
Missförstå mig rätt, han ger mig komplimanger och hör av sig varje dag flera gånger. Vi passar bra tillsammans och bara för nån vecka sen sa han att han tycker om mig mer och mer för varje gång vi ses. Men jämfört med hur det var för 2v eller bara 3 dagar sen så är det nåt som skiftat. Han åkte iväg över helgen, innan dess hann han svänga förbi mig - men det kändes redan då som det bara var för att ligga och sen åka. Under helgen hörde av sig lite då och då om vad han hade för sig. (Familjeresa)
Sen kommer han hem och säger att han mår dåligt och vi skriver lite om det. Sen skriver han att vi borde träffas, vilket vi gör. Han pratar om sina problem, inget hade med mig att göra, och stämningen är ändå normal. Fram tills kvällen, vi har sex och sen säger han att han ska åka hem. Frågar och ber om ursäkt om jag blir ledsen, men säger att han sover dåligt när vi sover tillsammans. Han har nämnt det innan men trodde inte det var så ?illa?. Han säger att han kommer sakna mig, bestämmer lite löst när vi ska ses igen och pussar mig som vanligt innan han går. När han skriver godnatt tar han upp det igen och ber om ursäkt ifall jag blev ledsen och skriver att det är bara är väldigt rörigt i huvudet just nu. Då kan jag inte undgå tanken av att nånting har med mig att göra?
Det är ett avvikande beteende som gör mig orolig, har haft relationer tidigare där det mynnat ut i att vi bara har sex med varandra - speciellt en relation, den senaste, blev hemsk rent emotionellt för mig. Därför undrar jag nu, är det jag som har hjärnspöken eller är hans beteende annorlunda? Vill han bara ha sex?
Jag tänker lite att sex kan man ha lite med vem som helst egentligen och vi båda har känts eniga om att det inte är därför vi träffat varann. Men vet att sex är viktigt för honom i en relation, det har han gjort tydligt.
Egentligen gör han ju inget konstigt FÖRUTOM att han inte vill sova tillsammans och när jag sa att vi borde hitta på mer saker (än att bara ligga hemma o kolla film) så sa han mest ?ja, det kan vi väll.?
Vill inte stressa honom och ställa massa krav när han redan har mycket att tänka på, men samtidigt behövs det tydlighet för mitt egna välmående. Han säger ju varför det är som det är och vad det är som är jobbigt för honom, men ÄNDÅ kan jag inte släppa känslan av att han vill ut ur relationen. Det kanske gått för fort? Men då får han samtidigt kommunicera det samt att han varit mycket drivande i tempot. Jag gav honom en chans att berätta, i vilket han ?lovade?att det inte var något som hade med mig att göra. (Men man har ju hört sånt förr liksom)
Vill inte verka mesig och har redan svårt att sätta gränser, men måste ta upp mina tidigare hjärnspöken och fråga rakt ut vad det är han vill ha ut av vår relation. Det kommer ju inte funka oavsett vad han & jag vill annars. Kan det ha varit hot & heavy och nu har hans gnista börjat avta?
Vad är er analys? Har han bara tacklat omkull mig med kärlek som nu har mig virad runt lillfingret? Eller ska jag luta mig tillbaka och förlita mig på vad han säger? Stressar jag upp mig i onödan?
Mvh, otryggare än vad jag trodde jag var i relationer. Men han är så fin och fantastisk, vill verkligen tro att det är som han säger. Men nåt gnager i mig.