• Anonym (S)

Hur länge lever spermier egentligen?

Mest troligt att det är din vän skulle jag säga. Inte helt omöjligt att det är du heller. Men ni kan ju inte vara helt säker på att det kan finnas en tredje kille hon legat med. Så vad ni än gör, gör faderskapstest innan någon av er godkänner faderskapet. 

Du skrev att din vän bad tjejen ta dagenefterpiller. Dom funkar bara om man inte hunnit få ägglossning. Jag och mitt ex hade ett oskyddat samlag, han kom i mig och jag tog ett dagen efter piller. Men det resulterade ändå i ett barn. 

• Anonym (S)
    Anonym (%) skrev 2024-08-15 01:01:29 följande:
    Ja men exakt det är störst sannolikhet hans men finns en chans att det är min också 

ja jag vet därför tog hon inget heller.
    Okej, finns en sannolikhet att barnet inte är varken ditt eller kompisens. Ligger hon med två män så nära tidsmässigt så finns det möjlighet att hon legat med fler än er. Av det du skrev från början skulle jag säga att sannolikheten är större att det finns en tredje kille som är pappa. 
  • Anonym (S)

Ja eftersom ni använder kondom, du kom inte och kondomen var hel så är det inte så stor sannolikhet att barnet skulle vara ditt. Om din kompis knappt fick upp den och de hade lite sex och han kom inte är det inte omöjligt men inte så sannolikt. Så jag säger att möjligheten finns att hon legat med en tredje och inte är helt ärlig om det. Vad ni än gör innan någon av er bekräftar faderskap, gör faderskapstest. 

Ibland ljuger tjejer helt enkelt också av någon anledning. Kanske hon inte vill att den tredje ska vara pappa och låtsas att det är din kompis unge tex? 

När jag och min kille blev tillsammans började en fd. till han ljuga om att hon var gravid, dessutom stämde det inte ens med tidsperioden hon iså fall skulle blivit gravid ifall min kille skulle vara pappa. Hon var inneboende längre än han ville så han svarade att om du är gravid och barnet är mitt har du våldtagit mig i sömnen. Hon blev skitsur och sa att någon annan skulle få ta hand om hans barn. Sen skrev hon att hon ville ha skjuts till sjukhuset när hon skulle göra ultraljud. Sen när vi fick barn och hon fick reda på det så sa hon att hon fått ett barn och väntar en till. Min kille kan hennes personnummer och ringde skatteverket för att kolla. Allt var en lögn och hon hade inga barn öht. 

Anonym (%) skrev 2024-08-15 02:07:42 följande:

kan vara så absolut, men enligt henne är vi dem enda hon legat med, tror du att det finns en tredje eftersom vi aldrig fick nån utlösning eller vad tänker du på?

sen vet man ej om ägglossningen va senare än så? Om flytningarna börjar öka 26 juli kanske ägget släppte 27 juli eller 28 juli? Sen kanske att de ökade inte ens har med ägglossningen å göra ?

• Anonym (S)

Så fult gjort. Bara för att hålla på en man som vill lämna. Usch vad tragiskt. Förstår att det är ett ex. 

Anonym (Sara) skrev 2024-08-15 11:03:13 följande:
    Oj det låter inte kul.. har också hört om tjejer som ljuger om sånt. Min sons pappa hade ett ex som ljög i 3 månader om att hon var gravid. Han kom hem en gång och hon satt och drack och gjorde annat vätre, då blev han jätteorolig såklart men då erkände hon att hon inte var gravid utan bara hade sagt det för att han ville göra slut. Man tror att sånt bara händer på film men tydligen inte. 
  • Anonym (S)

Hur kan faderskap vara falska förhoppningar? Då får man svart på vitt vem som är den biologiska fadern.

Anonym (Är den hon minst vill det skall vara) skrev 2024-08-16 17:52:51 följande:

Jag har läst åtskilliga trådar på olika forum om liknande problematik, och det verkar utan undantag när det är tvivel om faderskap vara den mannen som mamman inte vill att det skall vara som är fadern. Det här är genomgående, så faderskapstest är mest falska förhoppningar kvinnan kan ha om att det inte är "just honom". För det är värsta möjliga kandidat som är fadern. Så det är bara att ta reda på vem hon inte vill att det skall vara, och det är honom.

Skulle hon ha legat med Hitler och 99 fantastiska underbara killar under en period och blivit gravid, så är ändå Hitler automatiskt den biologiske fadern.

• Anonym (S)
    Anonym (Ui) skrev 2024-08-16 17:40:48 följande:

Off topic:
    Pappan? Till vadå? Ett bättre uttryck är "den som gjort henne gravid". 

Ja? Och pappan är väl ändå oftast den som gör en kvinna gravid. Du har aldrig tänkt på att TS eller TS kompis kanske tänkt ta sitt ansvar och finnas där för barnet ifall det är någon av dom? Alltså finnas där som en pappa? Eller menar du att kvinnan har rätt att ta bort barnets rätt till far om hon bara känner för att använda den tänkbara pappan som donator. Iså fall se det såhär, att det finns något fint i att TS tar sitt ansvar först att använda skydd, sen ta reda på om möjligheten finns att det är hans barn för att sen ta ansvar. Precis så som många andra föräldrar borde göra, ta ansvar över de barn man satt till värden!! 
Svar på tråden Hur länge lever spermier egentligen?