• Anonym (%)

Hur länge lever spermier egentligen?

jag har en fundering. 

jag och en vän hade sex med samma tjej fast vid olika tillfällen. 

jag hade sex med tjejen 20 juli alltså lördag morgon/ fredag kväll. Jag använde kondom under hela sexet men fick aldrig utlösning. 

min vän hade sex med tjejen 27 juli alltså lördag morgon/fredag kväll. Dock hade min vän ingen kondom men de hade knappt sex då han knappt inte fick upp den. men snoppen åkte in nån gång enligt honom. 

på fredag morgon (26 juli) berättade tjejen att hon börjat få väldigt mycket flytningar och tror att hennes ägglossning är påväg att komma igång. (Alltså  några timmar ifrån att hon och min vän hade sex) 

12 augusti görs ett graviditetstest och tjejen är gravid 

enligt tjejen så hade hon mens 11 juli och har regelbunden mens samt 30 dagars cykel 

så frågan är kan spermier leva upp till nästan 7 hela dagar?

samt vem är troligast pappan? 

• Svar på tråden Hur länge lever spermier egentligen?
  • Anonym (Z)

Ja, de kan leva upp till 7 dagar som max. Det är dock ganska ovanligt och gäller inte alla män. Mer vissa spermier hos vissa män. Men ja, det är möjligt. Dock är vanligast upp till 5 dagar.

Troligast är att din vän är pappan, men det går inte att helt utesluta dig.

• Anonym (%)
    Anonym (Z) skrev 2024-08-15 00:11:40 följande:

Ja, de kan leva upp till 7 dagar som max. Det är dock ganska ovanligt och gäller inte alla män. Mer vissa spermier hos vissa män. Men ja, det är möjligt. Dock är vanligast upp till 5 dagar.

Troligast är att din vän är pappan, men det går inte att helt utesluta dig.

Jadu, eftersom jag använde kondom samt aldrig fick utlösning så känns de nästan omöjligt att det är jag. 
  • Anonym (Sara)

Du använde kondom under hela sexet och fick inte utlösning? Låter väl inte så troligt att hon blev gravid då? Gick den sönder?

Fast när det gäller ägglossning kan man inte veta säkert när man har det , iallafall inte utan att testa. Jag har blivit gravid när jag egentligen skulle haft mens, hade absolut ingen aning om att jag hade ägglossning som var sen ca 2 veckor. 
    Innan jag fick mitt tredje barn kände jag inte av min ägglossning alls.

Låter iförsej inte jättetroligt med din kompis heller om det stämmer att de knappt hade sex , han kom alltså inte heller? Men omöjligt är det såklart inte. 
    Och väldigt udda situation , två kompisar har alltså misslyckat sex med samma tjej på mindre än en vecka? Hur blev det så? 

• Anonym (%)
    Anonym (Sara) skrev 2024-08-15 00:20:00 följande:

Du använde kondom under hela sexet och fick inte utlösning? Låter väl inte så troligt att hon blev gravid då? Gick den sönder?

Fast när det gäller ägglossning kan man inte veta säkert när man har det , iallafall inte utan att testa. Jag har blivit gravid när jag egentligen skulle haft mens, hade absolut ingen aning om att jag hade ägglossning som var sen ca 2 veckor. 
    Innan jag fick mitt tredje barn kände jag inte av min ägglossning alls.

Låter iförsej inte jättetroligt med din kompis heller om det stämmer att de knappt hade sex , han kom alltså inte heller? Men omöjligt är det såklart inte. 
    Och väldigt udda situation , två kompisar har alltså misslyckat sex med samma tjej på mindre än en vecka? Hur blev det så? 

Precis jag använde kondom under hela sexet, å nej kondomen  gick aldrig sönder de kollade jag upp. 

grejen är han var ganska full så han minns knappt elr ja de båda var fulla och när jag fråga ifall han kom i henne kunde de inte med säkerhet svara ifall de hände eller inte dock minns han att han bad henne ta akut piller? 

jag har nästan Alltid svårt att komma, oftast får jag avsluta det själv ( med handen) 

• Anonym (Sara)
    Anonym (%) skrev 2024-08-15 00:29:28 följande:

Precis jag använde kondom under hela sexet, å nej kondomen  gick aldrig sönder de kollade jag upp. 

grejen är han var ganska full så han minns knappt elr ja de båda var fulla och när jag fråga ifall han kom i henne kunde de inte med säkerhet svara ifall de hände eller inte dock minns han att han bad henne ta akut piller? 

jag har nästan Alltid svårt att komma, oftast får jag avsluta det själv ( med handen) 

Förstår. Det är troligare att det är han isåfall. Men man kan ju kolla upp med blodprov eller fostervattenprov redan under graviditeten vem som är pappan. 

Har hört att spermier kan leva i upp till 7 dagar men oftast ca 5. Men om kondomen var hel är det ju nästan ingen risk alls. 

• Anonym (%)

Precis jag har också hört 7 dagar men när man kollar på ?pålitliga sidor? som 1177 samt andra så står det 3-5 dagar så de känns mer troligt att han är pappan Men man vet ju aldrig. 

• Anonym (S)

Mest troligt att det är din vän skulle jag säga. Inte helt omöjligt att det är du heller. Men ni kan ju inte vara helt säker på att det kan finnas en tredje kille hon legat med. Så vad ni än gör, gör faderskapstest innan någon av er godkänner faderskapet. 

Du skrev att din vän bad tjejen ta dagenefterpiller. Dom funkar bara om man inte hunnit få ägglossning. Jag och mitt ex hade ett oskyddat samlag, han kom i mig och jag tog ett dagen efter piller. Men det resulterade ändå i ett barn. 

• Anonym (%)
    Anonym (S) skrev 2024-08-15 00:46:58 följande:

Mest troligt att det är din vän skulle jag säga. Inte helt omöjligt att det är du heller. Men ni kan ju inte vara helt säker på att det kan finnas en tredje kille hon legat med. Så vad ni än gör, gör faderskapstest innan någon av er godkänner faderskapet. 

Du skrev att din vän bad tjejen ta dagenefterpiller. Dom funkar bara om man inte hunnit få ägglossning. Jag och mitt ex hade ett oskyddat samlag, han kom i mig och jag tog ett dagen efter piller. Men det resulterade ändå i ett barn. 

Ja men exakt det är störst sannolikhet hans men finns en chans att det är min också 

ja jag vet därför tog hon inget heller.
  • Anonym (S)
    Anonym (%) skrev 2024-08-15 01:01:29 följande:
    Ja men exakt det är störst sannolikhet hans men finns en chans att det är min också 

ja jag vet därför tog hon inget heller.
    Okej, finns en sannolikhet att barnet inte är varken ditt eller kompisens. Ligger hon med två män så nära tidsmässigt så finns det möjlighet att hon legat med fler än er. Av det du skrev från början skulle jag säga att sannolikheten är större att det finns en tredje kille som är pappa. 
  • Anonym (%)
    Anonym (S) skrev 2024-08-15 01:38:35 följande:
    Okej, finns en sannolikhet att barnet inte är varken ditt eller kompisens. Ligger hon med två män så nära tidsmässigt så finns det möjlighet att hon legat med fler än er. Av det du skrev från början skulle jag säga att sannolikheten är större att det finns en tredje kille som är pappa. 

kan vara så absolut, men enligt henne är vi dem enda hon legat med, tror du att det finns en tredje eftersom vi aldrig fick nån utlösning eller vad tänker du på?

sen vet man ej om ägglossningen va senare än så? Om flytningarna börjar öka 26 juli kanske ägget släppte 27 juli eller 28 juli? Sen kanske att de ökade inte ens har med ägglossningen å göra ?

Svar på tråden Hur länge lever spermier egentligen?