• Anonym (%)

Hur länge lever spermier egentligen?

jag har en fundering. 

jag och en vän hade sex med samma tjej fast vid olika tillfällen. 

jag hade sex med tjejen 20 juli alltså lördag morgon/ fredag kväll. Jag använde kondom under hela sexet men fick aldrig utlösning. 

min vän hade sex med tjejen 27 juli alltså lördag morgon/fredag kväll. Dock hade min vän ingen kondom men de hade knappt sex då han knappt inte fick upp den. men snoppen åkte in nån gång enligt honom. 

på fredag morgon (26 juli) berättade tjejen att hon börjat få väldigt mycket flytningar och tror att hennes ägglossning är påväg att komma igång. (Alltså  några timmar ifrån att hon och min vän hade sex) 

12 augusti görs ett graviditetstest och tjejen är gravid 

enligt tjejen så hade hon mens 11 juli och har regelbunden mens samt 30 dagars cykel 

så frågan är kan spermier leva upp till nästan 7 hela dagar?

samt vem är troligast pappan? 

• Svar på tråden Hur länge lever spermier egentligen?
  • Anonym (%)

graviditetsTestet gjordes 16 dagar efter sexet med vännen iallafall och testet visade 2-3 veckor så ägglossningen va ju den veckan 22 juli - 29 juli .

den veckan var hon ute på krogen på fredagen (26 juli) sen var hon hemma resten av helgen 

• Anonym (L)

Det troliga är att ingen av er två är fadern.
    Du använde kondom och fick ingen utlösning,  den andra kandidaten  fick knappt upp den.
    Om detta stämmer finns det nog andra kandidater till faderskapet...
    Faderskapsutredningen bevisar vem som är pappan 

• Anonym (Sara)
    Anonym (%) skrev 2024-08-15 02:07:42 följande:

kan vara så absolut, men enligt henne är vi dem enda hon legat med, tror du att det finns en tredje eftersom vi aldrig fick nån utlösning eller vad tänker du på?

sen vet man ej om ägglossningen va senare än så? Om flytningarna börjar öka 26 juli kanske ägget släppte 27 juli eller 28 juli? Sen kanske att de ökade inte ens har med ägglossningen å göra ?

Är det du som är tjejen haha eftersom du har sån exakt koll på hennes flytningar? 

Det där är förresten ingen vetenskap heller, jag väntar mitt fjärde barn och jag har aldrig kunnat känna igen min ägglossning med hjälp av flygningar, Vet att många gör det men det är inte 100%. 

Och ja om det inte är du som är tjejen och hon ligger med två kompisar på mindre än en vecka är det väl ganska troligt att det finns någon mer också. Blir säkert jättebra med ett barn i en sån situation .. Men ja de får göra en utredning helt enkelt för att ta reda på vem pappan är ,vill man så kan man ta reda på det under graviditeten också. 

• Anonym (S)

Ja eftersom ni använder kondom, du kom inte och kondomen var hel så är det inte så stor sannolikhet att barnet skulle vara ditt. Om din kompis knappt fick upp den och de hade lite sex och han kom inte är det inte omöjligt men inte så sannolikt. Så jag säger att möjligheten finns att hon legat med en tredje och inte är helt ärlig om det. Vad ni än gör innan någon av er bekräftar faderskap, gör faderskapstest. 

Ibland ljuger tjejer helt enkelt också av någon anledning. Kanske hon inte vill att den tredje ska vara pappa och låtsas att det är din kompis unge tex? 

När jag och min kille blev tillsammans började en fd. till han ljuga om att hon var gravid, dessutom stämde det inte ens med tidsperioden hon iså fall skulle blivit gravid ifall min kille skulle vara pappa. Hon var inneboende längre än han ville så han svarade att om du är gravid och barnet är mitt har du våldtagit mig i sömnen. Hon blev skitsur och sa att någon annan skulle få ta hand om hans barn. Sen skrev hon att hon ville ha skjuts till sjukhuset när hon skulle göra ultraljud. Sen när vi fick barn och hon fick reda på det så sa hon att hon fått ett barn och väntar en till. Min kille kan hennes personnummer och ringde skatteverket för att kolla. Allt var en lögn och hon hade inga barn öht. 

Anonym (%) skrev 2024-08-15 02:07:42 följande:

kan vara så absolut, men enligt henne är vi dem enda hon legat med, tror du att det finns en tredje eftersom vi aldrig fick nån utlösning eller vad tänker du på?

sen vet man ej om ägglossningen va senare än så? Om flytningarna börjar öka 26 juli kanske ägget släppte 27 juli eller 28 juli? Sen kanske att de ökade inte ens har med ägglossningen å göra ?

• Anonym (%)
    Anonym (L) skrev 2024-08-15 03:30:06 följande:

Det troliga är att ingen av er två är fadern.
    Du använde kondom och fick ingen utlösning,  den andra kandidaten  fick knappt upp den.
    Om detta stämmer finns det nog andra kandidater till faderskapet...
    Faderskapsutredningen bevisar vem som är pappan 

Ja vi får se hur de slutar om hon nu vill erkänna 
  • Anonym (%)
    Anonym (Sara) skrev 2024-08-15 08:18:00 följande:

Är det du som är tjejen haha eftersom du har sån exakt koll på hennes flytningar? 

Det där är förresten ingen vetenskap heller, jag väntar mitt fjärde barn och jag har aldrig kunnat känna igen min ägglossning med hjälp av flygningar, Vet att många gör det men det är inte 100%. 

Och ja om det inte är du som är tjejen och hon ligger med två kompisar på mindre än en vecka är det väl ganska troligt att det finns någon mer också. Blir säkert jättebra med ett barn i en sån situation .. Men ja de får göra en utredning helt enkelt för att ta reda på vem pappan är ,vill man så kan man ta reda på det under graviditeten också. 

Ja verkligen, men hon påstår att barnet inte är mitt och det är hon säker på tydligen 

men vi får se hur det slutar 

• Anonym (%)
    Anonym (S) skrev 2024-08-15 08:29:33 följande:

Ja eftersom ni använder kondom, du kom inte och kondomen var hel så är det inte så stor sannolikhet att barnet skulle vara ditt. Om din kompis knappt fick upp den och de hade lite sex och han kom inte är det inte omöjligt men inte så sannolikt. Så jag säger att möjligheten finns att hon legat med en tredje och inte är helt ärlig om det. Vad ni än gör innan någon av er bekräftar faderskap, gör faderskapstest. 

Ibland ljuger tjejer helt enkelt också av någon anledning. Kanske hon inte vill att den tredje ska vara pappa och låtsas att det är din kompis unge tex? 

När jag och min kille blev tillsammans började en fd. till han ljuga om att hon var gravid, dessutom stämde det inte ens med tidsperioden hon iså fall skulle blivit gravid ifall min kille skulle vara pappa. Hon var inneboende längre än han ville så han svarade att om du är gravid och barnet är mitt har du våldtagit mig i sömnen. Hon blev skitsur och sa att någon annan skulle få ta hand om hans barn. Sen skrev hon att hon ville ha skjuts till sjukhuset när hon skulle göra ultraljud. Sen när vi fick barn och hon fick reda på det så sa hon att hon fått ett barn och väntar en till. Min kille kan hennes personnummer och ringde skatteverket för att kolla. Allt var en lögn och hon hade inga barn öht. 

Haha vissa tjejer kan va lite crazy 
  • Anonym (Sara)
    Anonym (%) skrev 2024-08-15 10:20:58 följande:

Ja verkligen, men hon påstår att barnet inte är mitt och det är hon säker på tydligen 

men vi får se hur det slutar 

100% säker är kanske svårt att vara men ganska säkert är det om kondomen inte gick sönder och var på hela tiden.

Tror det är väldigt ovanligt att spermier lever i 7 dagar, oftast är det nog 3-5 ungefär. Däremot kan man ju ha ägglossning tidigare. 
  • Anonym (Sara)
    Anonym (S) skrev 2024-08-15 08:29:33 följande:

Oj det låter inte kul.. har också hört om tjejer som ljuger om sånt. Min sons pappa hade ett ex som ljög i 3 månader om att hon var gravid. Han kom hem en gång och hon satt och drack och gjorde annat vätre, då blev han jätteorolig såklart men då erkände hon att hon inte var gravid utan bara hade sagt det för att han ville göra slut. Man tror att sånt bara händer på film men tydligen inte. 
  • Anonym (%)
    Anonym (Sara) skrev 2024-08-15 11:01:08 följande:
    100% säker är kanske svårt att vara men ganska säkert är det om kondomen inte gick sönder och var på hela tiden.

Tror det är väldigt ovanligt att spermier lever i 7 dagar, oftast är det nog 3-5 ungefär. Däremot kan man ju ha ägglossning tidigare. 
    Ja exakt man kan aldrig vara säker på att hon hade ägglossning 26 juli utan de kan vart tidigare eller senare 
Svar på tråden Hur länge lever spermier egentligen?