• Mommy123

Hur säger jag till pappan

Hej
    är gravid i vecka 7 och vet inte hur jag ska säga till pappan 
    jag har träffat honom 1 gång då de va ett engångs ligg 
    jag ska behålla barnet men vi känner knappt varandra så hur ska jag säga det till honom?

• Svar på tråden Hur säger jag till pappan
  • Anonym
    Anonym (Sandra) skrev 2024-08-16 01:14:17 följande:
    Visst, det är inte så synd om pappan .. men om barnet. Ingen nämner ett ord om det. 
    Sant. Kul att veta att ens pappa hellre sett en aborterad.
    Egoismen lyser SÅ klart.
  • Anonym
    Anonym (Sandra) skrev 2024-08-16 01:25:47 följande:
    Jag tycker inte hon borde skaffa barn i den situationen med nån hon inte känner alls och som kanske inte vill.. men det där som du pratar om funkar inte , de gör en ordentlig utredning. Och nej det är inte heller rätt att skattebetalarna ska stå för notan , hellre att han betalar isåfall. Det är inte honom det är synd om , det är barnet. 
    De kan utreda hur mycket de vill, minns man inte så minns man inte.
    Kan kanske tog sig århundradets rotblöta, eller det är alltså vad man säger.

Sedan tycker jag att om man skaffar barn "utan pappa" precis om med insemination av singelkvinnor. Då får man klara sig utan något underhåll. Den enda gången skattebetalarna ska behöva rycka in är om fadern avlider.

Detsamma ska givetvis gälla även vid den perfekta lösningen, juridisk abort.

DU tycker inte synd om honom, jag gör. 
    Tror du att din åsikt är någon gällande regel eller?
  • Anonym
    Jemp skrev 2024-08-16 09:06:52 följande:
    Vilken fruktansvärd inställning. Vi vet inget alls om vad mannen vill ens, men du tycker alltså det är rätt att dölja hans barn för honom, och inte ge sitt barn chansen till en pappa? 
    Var skrev jag att han inte skulle informeras?
    Givetvis ska han ha ett val, precis som hon.

Så din "fruktansvärda inställning" är bara ditt eget fantasifoster då du "läser" saker som inte är skivna.
  • Anonym
    Anonym (AB) skrev 2024-08-16 10:16:53 följande:
    Och kvinnorna på den tiden tog konsekvenserna av en graviditet.
    Ovälkomna barn togs minsann inte alltid om hand ska du veta.
    Hört talas om barnhem som fanns förr?
    Barn som auktionerades ut?

Eller, en gång i tiden fanns det dem som satte ut barnet i skogen också.
  • Anonym (AB)
    Anonym skrev 2024-08-16 12:57:17 följande:
    De kan utreda hur mycket de vill, minns man inte så minns man inte.
    Kan kanske tog sig århundradets rotblöta, eller det är alltså vad man säger.

Sedan tycker jag att om man skaffar barn "utan pappa" precis om med insemination av singelkvinnor. Då får man klara sig utan något underhåll. Den enda gången skattebetalarna ska behöva rycka in är om fadern avlider.

Detsamma ska givetvis gälla även vid den perfekta lösningen, juridisk abort.

DU tycker inte synd om honom, jag gör. 
    Tror du att din åsikt är någon gällande regel eller?
    Inga åsikter är gällande regler, inte dina heller. 

Vi har inte juridisk abort, så att hela tiden hänvisa till det tjänar ingenting till. Det kommer aldrig att införas.

Var och en har ansvar för sitt sexliv, det gäller både män och kvinnor. 

Berätta varför du tycker att en man inte ska behöva ta ansvar för sitt sexliv.
  • Anonym (AB)
    Anonym skrev 2024-08-14 20:55:11 följande:
    Vad vet du om eventuella skydd?
    Vilket skydd de än använde, om de använde något, är inte 100% säkra. Man kan bli gravid trots skydd. Det innebär inte att den ena parten går utan ansvar. 
  • Anonym (Anonym2)
    Anonym skrev 2024-08-16 12:54:21 följande:
    Sant. Kul att veta att ens pappa hellre sett en aborterad.
    Egoismen lyser SÅ klart.
    Och du ser ingen som helst brist på konsekvenstänk hos kvinnan eller egoism utan bara hos mannen?
  • Anonym (AB)
    Anonym skrev 2024-08-15 18:21:51 följande:
    Jag tycker inte att någon, oavsett kön, ska tvingas in i ett föräldraskap.
    Jag beklagar alla män som råkar ut för kvinnor som ts. Hon borde hävda att det var ett fylleknull  och att hon inte minns något om mannen.
    Ingen tvingas att vara förälder. Men självklart får man betala för sina misstag, i pengar alltså. 
  • Anonym (AB)
    Anonym skrev 2024-08-16 13:03:08 följande:
    Ovälkomna barn togs minsann inte alltid om hand ska du veta.
    Hört talas om barnhem som fanns förr?
    Barn som auktionerades ut?

Eller, en gång i tiden fanns det dem som satte ut barnet i skogen också.
    Nu svarade jag på detta.

Intressant logik, brukar ofta vara kul att överföra dessa resonemang till en diskussion med en gravid kvinna på 50-talet,

Känner du många som lade barn i skogen då?

Sedan tycker jag inte att det är en intressant jämförelse. Ja föräldrar sket i sina barn då också, kvinnorna mkt pga fattigdom, inställningen till kvinnor sexualitet osv. Männen antagligen för att de inte brydde sig. 

Idag lever vi i ett upplyst land där alla barn och ungdomar får lära sig hur barn blir till. Att då inte ta ansvar för sitt eget sexliv är ju att omyndigförklara folk. 
  • Anonym
    Anonym (Anonym2) skrev 2024-08-16 13:28:29 följande:
    Och du ser ingen som helst brist på konsekvenstänk hos kvinnan eller egoism utan bara hos mannen?
    Det gäller kvinnan också, men till skillnad mot mannen så kan hon göra abort. Egoismen finns ju t ex hos ts som skiter i vad mannen vill.
Svar på tråden Hur säger jag till pappan