Inlägg från: cosinus |Visa alla inlägg
  • cosinus

Så kom den dagen då jag höll med om något Trump tycker...

Nu har hon ju aldrig varit man eller pojke. Går egentligen inte jämföra med personer som bytt kön eftersom hon både fötts och växt upp som flicka/kvinna men med en genuppsättning som inte är standard för kvinnor.

Dvs hon har inte vetat om det föränn hon tagit sig nog långt i sin karriär att någon faktiskt brytt sig om att testa det. Ur ett individperspektiv kan jag faktiskt förstå att det både är svårsmält och att man väljer att kriga för din sak även om den utifrån och objektivt är fel. Men hon vet ju inget annat än att hon är kvinna.

Men generellt och oavsett så är det väldigt enkelt i mitt tycke. Det är inte en mänsklig rättighet att vara elitidrottare eller få delta på OS/VM så i såna sammanhang tycker jag det ska vara väldigt tydligt. Inga könsbyten, inga kromosomuppsättningar som avviker.

Dela för rättvisa, dels för enkelhet. Dels för att skydda de aktiva. I fallen med könsbytare skulle det vara brutalt om man tillät det. Tänk mindre nogräknade länder och familjer där en idrottslig framgång kan rädda hela släkten och sen ett förslag. -Han är otroligt duktig men något för liten för att kunna konkurrera, men låt mig komma med ett förslag?..-

Svar på tråden Så kom den dagen då jag höll med om något Trump tycker...