Inlägg från: Anonym (Dont go there) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dont go there)

Så kom den dagen då jag höll med om något Trump tycker...

Mitt råd, som i andra trådar där det här diskuteras är att vara ok med det. Oavsett vad du tycker och utan att ge uttryck för sarkasm. Det där är åsikter som vänsterkollegor försöker få både dig och din man (för att DU tycker så) sparkade för. Det är INTE värt det. Nu begår jag ett fel till egentligen, och det är att berätta att det ligger till så, vilket egentligen är lika illa. Men känner att jag vill åtminstone varna för det.

• Anonym (Dont go there)
    Anonym (Undrande) skrev 2024-08-14 21:56:48 följande:
    Det där var oddly specific. Vänsterkollegor som försöker få "dig och din man" sparkade? Är det något du råkat ut för eller?

Jag röstar själv på demokraterna och sympatiserar mer med mitten/vänstern i Sverige (lutade dock mer moderat förr) men har aldrig försökt få någon sparkad, det låter galet. 
    Ja. Gå till HR, gå till chefen. Kompilera transfobiska saker jag skrivit på social media och visa upp. När jag bara blev ombedd att sluta skriva sådant utan påföljd (dessutom informerad om att jag har rätt att tycka och skriva vad jag vill på.min egen social media men vänligen ombedd att sluta som en tjänst till chefen för att chefen inte orkar med det här) så skickades samma saker anonymt till min mans arbetsplats med såhär skriver *min man* fru på social media och är det en värdegrund ni stödjer och hot om bojkott, press osv osv.

Så vänstermänniskor kan gå långt för att försöka straffa dig för transfobi. Väldigt långt. Det är inte värt det. Så låtsas vara ok med genus, trans och all sådan skit. Givetvis är en skäggig pedogubbe  en kvinna eller tom en flicka om gubben identifierar sig som det. Det är den åsikten man behöver ha. Dessutom utan att ge uttryck för sarkasm.  
Svar på tråden Så kom den dagen då jag höll med om något Trump tycker...