mothertotwo skrev 2024-09-13 22:36:53 följande:
Jag blev nästan lite full i skratt när jag såg ditt piller skafferi hihi. Jag såg mig ta dessa och glömde typ hälften😂. Men har du kollat upp vad din kropp fattas i både vitaminer och mineraler innan du påbörjade detta? Jag vet folsyra kan vara nödvändigt, men tänker allt annat får man väl i sin kost om man äter allsidigt? Vet t.ex om att jag ofta behöver järn och magnesium. Järn får jag via infusion ibland. Men skulle man få för mycket av det är inte det heller bra. Hur balanserar man detta?
Jag gick faktiskt in i min journal och läste om utredningen dem gjorde för något år sedan. Provsvaren till pcos såg bra ut, men att man inte kunde utesluta det i alla fall. Det komiska var också att det stod att en sköterska skulle följa upp mig efter 4 månader och att hon dessutom hade ringt mig. Jag har aldrig fått samtal av en sköterska därifrån haha. Det ska jag lyfta upp med dem på endometrios mottagningen. I slutändan är väl hormoner det bästa alternativet men inte just nu.
Hur mycket kaffe drack du om dagen innan du drog ner på det? Jag dricker allt mellan 1-2 koppar per dag.
Ja usch! Dem första dagarna när jag hade badkar bodde jag i det när mensen kom. Kunde sitta där flera timmar, genom alla påfyllnader av vatten. Skönt för dig att du slipper den nu😊 Får se om jag får min någon gång i slutet på månaden eller början på nästa.
Tack så mycket för att du skrev ner alla vitaminer. Ska kika på detta! 😊
Haha ja jag förstår de 😂😂
Det har jag inte, med tanke på att blodprov och referensvärden bara är bara på stor grupp människor som man egentligen inte hur megakoll på hur bra dem mår så är det inte intressant för mig. Hur jag mår är intressant och jag tar inte mer än RDI enligt burken, förutom med d-vitamin. Men då är det ju inte ett dagligt intag utan extra mycket på en dag. ☺️
Jag äter väldigt bra med grönsaker, kött och fett men tror ändå man behöver de. Med tanke på att det har gett effekt på mig så behövde jag nog lite tillskott ändå ☺️ Jag äter blodpudding 1-2 ggr i månaden och har alltid haft bra HB och den andra proverna gällande röda blodkroppar å så. Vet inte riktigt hur du ska balansera de 🤔 men ett knep är att äta c-vitamin till maten, tex en brustablett/askorbinsyra för att hjälpa till att ta upp järnet i maten. C-vitamin är vattenlösning så kan du kan inte få för mycket av de.
Aha okej! Så typiskt att ingen hörde av sig tillbaka..
Jamen typ 1-2 koppar också, under sommaren har jag kört koffeinfritt brygg på vardagarna sen en liten kopp på helgen med havremjölk. Men är väldigt koffeinkänslig, alltid vart.
Åh lyx med badkar ändå! Men så hemskt med så mycket mensvärk, låter verkligen som endo :/ har du smärtor kring äl när du har sex med? Ja vi får se hur det går med din menscykel ♥️
Ingen orsak! 🙏🏼 klart man vill berätta sin positiva erfarenheter kring något man upplevt och läst om.